Te vroeg voor zindelijkheid?

Hoi mama’s

Mijn dochter wordt in november 2 en is al een poosje bezig met het potje. Nou ja, er staat een potje in de wc en steeds als ik zelf ga plassen wil ze mee om te kijken. Ze zegt dan: Y ook potje plassen en gaat met kleren en al aan dan opo het potje zitten dat ik in de wc heb gezet en doet dan: sssssssssss hahaha. Ze is hier nu dus spelende wijs al wel even mee bezig. Nu pakte ze vandaag zelf haar potje uit de wc, zette het in de huiskamer en zei: mama boek uit doen, Y potje passen. Ik denk: huuuuuh?!! maar heel goed natuurlijk dus ik haar broek uit, luier uit en haar zo een tijdje in haar blote billen laten rond lopen en natuurlijk steeds gezegd dat wanneer ze een plasje moet doen, ze dan op het potje moet gaan zitten. Nu heeft ze een uur denk ik zo rondgelopen en 2 plasjes gedaan, maar allebei op de vloer. Ze probeerde niet eens bij het potje te komen, maar liet het denk ik gewoon lopen. Is het gewoon nog te vroeg? Ik weet dat ze nog geen 2 is, maar aangezien ze er zelf zo mee bezig is dacht ik, ik probeer het. Hoe is dit bij jullie begonnen en kan ik doorgaan, of denken jullie dat het echt nog te vroeg is?

mama1980

Ik lees mee zit in de zelfde fase

Als zij op die manier haar interesse toont, zou ik haar vooral niet tegenhouden. Als je geen problemen hebt met dweilen, in ieder geval Ze is natuurlijk nog jong, maar op deze manier kan het geen kwaad en wie weet is ze uiteindelijk toch nog best rap luiervrij. Het kwartje zal vanzelf een keer vallen. Als ze dan eens een keer op het potje plast, dan prijs je haar gewoon de hemel in en dan zal ze het steeds vaker gaan doen waarschijnlijk.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Gewoon spelenderwijs mee doorgaan. Zou toch lekker zijn als je zo vroeg uit de luiers bent. In ieder geval niet teveel druk zetten, maar gewoon op haar tempo en op haar aangeven mee verder gaan. Ze geeft het niet voor niets aan, dus zonde om daar niet op in te gaan.

Groetjes,
Sandra

Groetjes,
Sandra

Ons tantezeggertje was net voor dat ze 2 jaar werd ook zindelijk.
Dion gaat ook vaak op de wc of potje zitten en zegt ook van sssssss klaar.
Afgelopen zomer heeft hij een dag op blote billen gelopen omdat het die dag prachtig weer was en ik heb het potje gewoon buiten gezet en toen heeft Dion 3x op het potje geplast. Maar hier is het ook bij gebleven meneer wilde niet mee dus dan niet, Hij geeft vanzelf wel aan wanneer hij weer wil beginnen.
Ik zou het potje gewoon blijven aanbieden en dan kijken wat hij wil.

Nee, ik vind van niet! Ja ik ben dan ook al begonnen met J in een onderbroek te hijsen toen ze 1,5 was. (Luiers zijn hier heel prijzig, het weer is goed, dus proberen maar) Rond d’r 2de was ze wel zover, maar ik kan me ook weer voorstellen dat je daar in NL geen zin in hebt! Moeilijk hoor!

pippy begon dr ook ver voor haar 2e verjaardag mee… wij hebben dr gewoon op de wc gezet hoor als zij zei dat ze moest plassen, soms plaste ze soms niet, als het mooi weer is, laat ik haar gewoon in dr bloote gatje lopen, en dan geeft ze het vanzelf aan, de laatste dagen heb ze dus best veel op de wc geplast, maar ook hier doet ze het wel eens in een hoekkie, of gisteren gewoon net een hondje, 'pootje omhoog, zo in de tuin 'hahahhaa!
lekker mee doorgaan! en als ze er weer mee stopt, pech gehad toch… ze geven uiteindelijk toch zelf het tempo aan !!

Pippy is geboren 17.07.2009