Te vroeg in een peuterbed of peuterangsten?

Even een vraagje charissa heeft al best lang een peuterbed , maar sind een aantal weken wilde ze erg moeilijk slapen wel 10 keer naar boven ensnachts steeds wakker, Toen adviseerde me moeder om even het campingbedje neer te zetten omdat ze bij mijn moeder zo slaapt. Dat werkt wel ze wordt snachts nog af en toe wakker en zegt dan issa beneden. Ook mag alleen papa haar in bed leggen, ben ik dan toch te vroeg geweest of zijn het peuterangsten??? Wie heeft er tips of herkent dit probleem. Ook wil ze overdag niet slapen en valt dus tegen het eind van de dag in slaap het is moeilijk om haar wakker te houden tot na het eten .Dus slaapt ze savonds ook erg laat…

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Hoi,

Hoe oud is Charissa?
Onze dochter is 2 1/2 jaar en slaapt nog steeds in een
ledikantje.
Ik denk nog een half jaar en dan is ze eruit gegroeid.
Waarom heb je haar zo vroeg in een gewoon bedje gedaan?
Als ze in een gewoon bedje slapen dan kunnen ze er snel uit.
Ik zou gewoon streng zijn en zeggen dat ze weer lekker moet
gaan slapen en er niet meer mag uitkomen.
Het is al laat en alle kindjes slapen al.
Dit laatste zeggen we altijd tegen Elke als ze aan het spoken
was in haar ledikantje en dan op een boze toon en dat hielp.
Ook zeg ik dan dat ik niet meer naar boven kom en dat helpt.
Als ze snachts een keer wakker is dan zou je haar even wat te
drinken kunnen geven.
Heeft ze nog een luier aan? Dan zou je die ook kunnen verschonen.
Over de slaapjes tussen de middag heb ik ook nog wat.
Elke wilde al een hele poos niet meer en die is vreselijk jengelig
zo tegen 4 uur.
Gisteren hebben we het nog een keer geprobeerd en deze keer
deed ze haar oogjes wel dicht.
Geslapen van 12 tot half 3.
Hopen dat dat zo blijft. We hebben nu een veel vrolijker meisje.
Nu gaat ze om 7uur/half 8 op bed.
Als ze niet meer wil tussen de middag dan gaat ze tussen half6/6 uur
op bed.
Slaapt dan smorgens ook wat langer!

Groetjes Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 jaar en Anne 12 week

Dank je voor je tips veel heb ik er al toegepast en ik heb haar in een peuterbedje gedaan omdat ze eruit klom en ook wel eens uitviel tijdens het klimmen. Ze vond het geweldig een groot bed… in het begin dus:S maar nu dus niet meer we geven haar idd een nieuwe luier en wat te drinken maar dan is ze zo klaar wakker dat ze bijna niet in slaap komt. Afgelopen nacht is mijn vriend een half uurtje bij der op haar kamer blijven zitten omdat ze helemaal van streek was en dat heeft geholpen… Maar ja dat doe je ook niet elke nacht.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Hoi,
Weer zo een lastige periode om doorheen te gaan.
Aan dat peuterbed kwam je gewoon niet meer onderuit. Als ze er toch uit klimt wordt het gevaarlijk. Dus dat was een juiste keuze.
De nieuwigheid is er dan vanaf en nu moet ze leren om ook gewoon weer de nacht door te slapen.
Ik voorzie ook met onze dochter dat wij dit gaan krijgen zodra ze een peuterbed krijgt. We wachten nu ook tot ze gaat klimmen, lijkt me een duidelijk teken.
S’nachts een luier verschonen zou ik alleen doen als ze gepoept heeft ofzo, verder moet je de kamer zo donker mogelijk houden en ook niet veel praten met haar. Duidelijk maken dat het de bedoeling is om te slapen. Moeten wij ook nog regelmatig met Lisa. De enige troost is dat het niet elke nacht zo gaat.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en sterkte .
Cindy

Rick is op het moment dat hij 2 jaar werd naar een peuterbed gegaan.
Wel met en plank erbij tegen het uitrollen.
Maar verder ging naar wens.
Ik heb we tussen de kamer en de gang een flexibel traphekje zitten wat dicht gaat.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris