Milan, geboren op 27 juli. 12 wkn te vroeg.
hallo,
vrijdag 25 juli.
Ik was aan het werken toen ik plots krampen in mijn buik kreeg, ben toen naar huis gegaan en op bed gaan liggen maar de krampen hielden niet op. om 12.00 verloskundige gebeld en is langsgekomen en heeft mij onderzocht, ze voelde mijn vliezen naar buiten komen en ik moest meteen naar het ziekenhuis om het te laten ccontroleren eenmaal in het ziekenhuis had ik 2 tot 3cm ontsluiting. Ik werd meteen aan de weeenremmers gelegd en kreeg spuitjes voor de longrijping van mijn kindje, ik was tenslotte nog maar 28 wkn inverwachting.Er werd meteen naar utrecht ziekenhuis gebeld daar moest ik naartoe, met spoed ben ik daarheen gebracht 1uur rijden ik woon zelf in tilburg. gelukkig!de weeenremmers hielpen, nou ja voor 2dgn.
Zondag 27 juli om 12.30 kreeg ik heftige weeen, arts kwam kijken en ik had volledige ontsluiting. 13.30 braken mijn vliezen en om 13.53 werd Milan ons zoontje geboren, hij woog 1050 gram en was 37 cm klein. Milan werd meteen meegenomen voor onderzoeken en werd aan de beademing gelegd en kreeg verschillende infuusjes en moest in de couveuse. hij had wat schade aan zijn longetjes en bloedstolseltes bij de hersentjes. hier kreeg hij verschillende medicijnen voor.
Nog 6 wkn heeft hij in utrecht gelegen en mocht toen eindelijk verhuizen naar het ziekenhuis in tilburg. na 1 week werd de zuurstof gestopt en mocht hij in een gewoon bedje maar nog wel aan de monitor voor de hartslag te meten. 2 wkn later ging het zo goed dat hij naar de klimaatkamer mocht zonder monitor en toestanden.
Op 30 september mochten we hem eindelijk mee naar huis nemen. Hoera! Nu is ie 3 mnd en gaat het erg goed. Hij moet nog wel veel op controles bij verschillende artsen.