Te vroeg geboren!


#1

Milan, geboren op 27 juli. 12 wkn te vroeg.

hallo,

vrijdag 25 juli.

Ik was aan het werken toen ik plots krampen in mijn buik kreeg, ben toen naar huis gegaan en op bed gaan liggen maar de krampen hielden niet op. om 12.00 verloskundige gebeld en is langsgekomen en heeft mij onderzocht, ze voelde mijn vliezen naar buiten komen en ik moest meteen naar het ziekenhuis om het te laten ccontroleren eenmaal in het ziekenhuis  had ik 2 tot 3cm ontsluiting. Ik werd meteen aan de weeenremmers gelegd en kreeg spuitjes voor de longrijping van mijn kindje, ik was tenslotte nog maar 28 wkn inverwachting.Er werd meteen naar utrecht ziekenhuis gebeld daar moest ik naartoe, met spoed ben ik daarheen gebracht 1uur rijden ik woon zelf in tilburg. gelukkig!de weeenremmers hielpen, nou ja voor 2dgn.

Zondag 27 juli om 12.30 kreeg ik heftige weeen, arts kwam kijken en ik had volledige ontsluiting. 13.30 braken mijn vliezen en om 13.53 werd Milan ons zoontje geboren, hij woog 1050 gram en was 37 cm klein. Milan werd meteen meegenomen voor onderzoeken en werd aan de beademing gelegd en kreeg verschillende infuusjes en moest in de couveuse. hij had wat schade aan zijn longetjes en bloedstolseltes bij de hersentjes. hier kreeg hij verschillende medicijnen voor.

Nog 6 wkn heeft hij in utrecht gelegen en mocht toen eindelijk verhuizen naar het ziekenhuis in tilburg. na 1 week werd de zuurstof gestopt en mocht hij in een gewoon bedje maar nog wel aan de monitor voor de hartslag te meten. 2 wkn later ging het zo goed dat hij naar de klimaatkamer mocht zonder monitor en toestanden.

Op 30 september mochten we hem eindelijk mee naar huis nemen. Hoera! Nu is ie 3 mnd en gaat het erg goed. Hij moet nog wel veel op controles bij verschillende artsen.


#2

maar ik kan je blijkbaar wel feliciteren met een gezonde zoon, dus bij deze van harte met de geboorte van jullie zoon milan


#3

Hoi Ilona

Heel toevallig las ik jouw verhaal hier en wilde je heel veel geluk toewensen met jullie zoon. Wat een wonder hè, zo'n klein humpie dumpie. Wij hebben een dochter van bijna 8, destijds ook geboren met 28 weken (en 5 dagen). Ze woog 700 gram. Altijd als ik een verhaal lees zoals het jouwe, komen de herinneringen boven...

Mocht je me willen mailen, altijd goed !

Heel veel groetjes, Brenda.

 


#4

HARTELIJK GEFELICITEERD!

Geniet er maar lekker van, voor je het weet issie groot )cliche maar wel echt waar)


#5

hoi ilona mijn zoontje is geboren met 28 wkn en 5 dgn hij is gehaald met een keizersnee omdat ik het hellp syndroom had daar ben ik zelf echt heel erg ziek van geweest en kan me dan ook erg weinig herrineren ik heb ook nog op de ic gelegen maar nu gaat alles goed toen hij geboren werd was hij 1064 gram en 37 cm nu is hij 5800 gram en 55 cm en we zijn nu ruim 5 maanden verder dus dat gaat goed.als je mij wilt mailen is dat altijd goed groetjes priscilla


#6

Hallooo

Wat spannend allemaal he , ik heb het zelf ook mee gemaakt mijn vliezen braken met 28 weken zwangerschap en ik werd naar het uz gent gebracht , aan de weeénremmers en noem  maar op ze hebben het daar nog drie weken kunnen rekken maar toen reageerde m'n lichaam niet meer op de remmers dus ja dan maar aan de opwekkers en na 12 uur weeén en 50 minuten persen is onze dochter geboren ze woog 1560 gram we zijn nu zes weken verder en Naomi is nu een weekje thuis alles gaat heel goed alleen de overgang van ziekenhuis naar huis is moeilijk voor haar daarom brul ze heel veel , ze weeg nu 2560 gram dus precies een kilo erbij , ze was afgevallen tot 1300 gram maar dat was al eng om te zien , maar zoals ik nu ook weet alles kom goed .

geniet lekker van je knulletje ze zijn zo groot en voor je het weet gaan ze naar school enzo ....

groetjes Alexandra


#7

mijn zoontje is 13 weken te vroeg geboren en wat een impact heeft dat op je leven zeg!!

ik had er al ervaring mee want onze tweede zoon was 7 weken te vroeg en ik dacht dat doen we ook wel even

maar wat een verschil in alleen al het aanzien,collin was klein maar af en dat had ik ook verwacht bij rowan

maar niks was minder waar

hij was zo innie miniie dat je hem bijna niet zag tussen alle infusen en apparatuur door

ook hij kon niet zelf ademen dus werd kunstmatig beademd

en dat was vreselijk om te zien

hij lag aan tril beademing, wat een vreselijk zicht was

rowan mocht precies na 13 weken op mijn eienlijke uitgerekende datum naar huis

dat was die dag ook nog koninginnendag

wat een feest!

inmiddels is hij net 7 jaar geworden en gelukkig gaat alles goed

behalve het leergedeelte maar daar komen we wel doorheen

groetjes

marina


#8

Jeetje meid.. die van jou is nog eerder geboren dan die van mij.. pfff kan me goed indenken wat jullie toen allemaal meegemaakt hebben Shawn is bij 31.1 weken geboren hij woog dan het dubbele van Milan dus heeft hij maar 4 weken opgenomen gelegen aan de monitoren en alles..... maar goed dat alles goed gaat met hem zeg.....

Wij hebben zelf ook alle controles hier en daar soms word je er niet goed van maar over het algemeen is het natuurlijk altijd heel leuk om te horen dat je kind het wel heel erg goed doet.....

 

Succes met je ventje...

 

GreetZ

 

Amy


#9

hallo

heb net even jouw verhaal gelezen van jouw vroeggeboorte omdat ik zelf nu 27w4d ben en al 3cm opening heb,toen ik het vandaag tehoren kreeg van de dokter was ik wel wat bang omdat ik denk dat mijn kindje het meschien niet zal overleven tot ik jouw verhaal las en me toch wat hoop heeft, voor de moment ben ik nog thuis maar moet heel veel rusten maar als het vermeerd zal ik opgenomen worden maar dat zou ik wel liever hebben omdat ik thuis toch altijd meer stress heb en het gedacht dat ik in het ziekenhuis lig met weeenremmers me toch wat zal kalmeren .

uw verhaal heeft me al veel meer moed merci