Te vroeg geboren waarschijnlijk

Mijn neef en zijn vrouw verwachten eind mei hun eerste kindje.
Maar nu hoorde ik vanavond dat haar vliezen zijn gebroken. Zeven weken te vroeg!
Ze ligt nu dus in het ziekenhuis.
Ben benieuwd hoe het afloopt!!
Ik weet wel dat een kindje dat 7 weken te vroeg is tegenwoordig een behoorlijk grote overlevingskans heeft hoor, maar toch…
De bedoeling is het natuurlijk niet!!!

Moest het ff “delen” hoor!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 04 Apr 2004 19:56:21

Ja, als het goed is komen mijn oom en tante wel gewoon naar dat feest van mijn broertje en zij gaan natuurlijk eerst naar het ziekenhuis.
Dus dan horen we al meer, via hun (toekomstige opa en oma ).
Ik zal het hier weer vermelden dan.
Vind het zelf ook wel spannend hoor. Je weet nooit hoe zoiets verder loopt.

Nou, vannacht is ze dan bevallen via een keizersnede!
Sneller dan gedacht dus.
Ze hebben een dochter gekregen die (tot ieders verbazing) gelukkig 6 pond weegt.
Best veel voor een kindje dat 7 weken te vroeg is!
Ze ligt wel in de couveuse en haar moeder kan haar via een televisie boven haar bed de hele dag zien. Da’s wel fijn!
Verder weet ik natuurlijk nog niet zo veel.
Wel heb ik op dat feest van mijn broertje al foto’s van de baby gezien (de trotse opa en oma, mijn tante en oom dus, waren er namelijk).
Een schatje hoor!

Benieuwd hoe het verder gaat!
Hopelijk mag ze snel uit de couveuse en kan ze gelijk met haar moeder over een paar dagen mee naar huis!
Dat zou natuurlijk het mooiste zijn!
En volgens mij mag dat, zodra een kind zichzelf op temperatuur kan houden, zelfstandig kan eten en een goed gewicht heeft. Maar dat is wat ik ervan weet…(en ik ben ook maar een “leek” op dat gebied natuurlijk, haha).

P.S.
Wat wel leuk is:
Ze is dus op 4-4-2004 geboren om half 4 en ze wonen ook nog eens op nummer 4 !!!
Hoezo toeval??

Gewijzigd door - Bieb op 04 Apr 2004 20:07:44

he wat leuk bieb , gefeliciteerd . jee dat het al zo n gewicht heeft knap hoor .vergeleken met sem is het wel anders . ik hoop voor ze dat alles goed mag gaan .en dat ze binnen kort samen naar huis mogen .

veel liefs marielle

Mooi gewicht dan hoor best zwaar voor 7 weken te vroeg en leuk hoor zo’n datum, hopen dat ze gauw naar huis mogen

Tries

Liefs Tries

hartstikke goed en gefeliciteerd. en inderdaad heel toevallig met al die vieren. leuk hoor

gefeliciteerd.

ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat de kleine snel mee naar huis mag.

enne al die viertjes heeft wel een betekenis (weet niet wat, maar het is wel zo)
gelukkig waren het geen 6en, dan was het wat minder (666)

gefeliciteerdddddddddddd

ene mooi gewicht hoor
hoop dat ze snel mee mag naar huis

Ja, dat hoop ik ook voor de ouders!
Ze heet trouwens Nienke.

Hoi Bieb.
Gefeliciteerd joh.Hartstikke leuk.Het is dan toch een nichtje voor Stephan of niet?
Goh 6 pond!!Niels woog net iets meer en was 2 weken te laat!..
Gelukkig maar voor ze.
Kan het soms zijn dat ze zich een beetje verrekend heeft???
Groetjes Eljada

Hoop dat alles goed gaat.
Lijkt me best een raar gezicht, een 6 ponder in de couveuse. 6 Pond is toch een heel net gewicht.

Groetjes Mim

Hoi,

Ja, ze woog bijna 3 kilo.
En Eljada, het is officieel dan een achternichtje van Stephan (de vader van Nienke is dus mijn neef).

Wat fijn dat het allemaal goed gaat.
Ik hoop voor de nieuwbakken pappa en mamma,
dat ze Nienke snel mee kunnen nemen naar huis.
Hoe gaat het trouwens met de mamma?
Want zo’n bevalling gaat je volgens mij niet
in de koude kleren zitten.

Liefs Kristel

Gewijzigd door - Kristel Verstegen op 06 Apr 2004 10:02:40

Hallo,

Ehm…Armanda, da’s niet helemaal waar hoor, dat ze keizersnede kinderen zowiezo in de couveuse doen.
Stephan is dus 3 weken te vroeg gehaald met een (spoed)keizersnede en hoefde niet in de couveuse… (of ze moeten hier een foutje hebben gemaakt, maar dat kan ik me haast niet voorstellen eigenlijk).

En Kristel, ik weet eigenlijk verder niet hoe het met de moeder gaat nu.
Een keizersnede is inderdaad niet niks.
Maar ik heb ze verder niet meer gesproken (tsja…die hebben het natuurlijk al druk zat met alle visite enzo! Wel leuk hoor!).

Zodra ik meer weet zal ik het melden.
Maar wat ik weet is dat het redelijk goed met haar ging.

Hoi Armanda,

Ik geloof je ook wel hoor, haha!
Alleen is het nou eenmaal zo dat Stephan NIET in de couveuse heeft gelegen, terwijl hij 3 weken te vroeg gehaald werd en het een erg moeilijke bevalling was waarbij Stephan het dus erg benauwd had in mijn baarmoeder etc.
Uiteraard is hij wel heel goed nagekeken door een kinderarts enzo, maar toen alles goed bleek te zijn hebben ze meteen besloten dat hij (nadat hij in bad was geweest) gewoon bij mij op de kamer mocht.
Wie weet denkt elk ziekenhuis er wel anders over.
Maar bij Stephan zagen ze gewoon geen reden om hem in de couveuse te leggen (gelukkig!)

Gewijzigd door - Bieb op 06 Apr 2004 10:52:34

Lucas is ook met de keizersnee gehaald, maar heeft ook niet in de couveuse gelegen.
Wel een nachtje aan het suikerinfuus, omdat hij zo groot was.

Groetjes Mim

Het zal wel per kind verschillend zijn.
Niet alle aanleidingen tot ee keizersnee zijn hetzelfde. Als je kindje het moeilijk heeft gehad is de kans groter dan als de indicatie voor de keizersnee alleen bij jou ligt natuurlijk. Ik heb wel begrepen dat kindjes die geboren zijn met een keizersnee extra worden gecontroleerd.

Liefs Kristel

Ja, dat klopt.
Kindjes die via een keizersnede geboren worden die worden altijd gecontroleerd door een kinderarts.
Dat is standaard, zeiden ze tegen ons.
Nou was het bij Steef ook wel nodig aangezien hij toch 3 weken te vroeg was en problemen had in mijn baarmoeder.
Gelukkig is alles goedgekomen!