Te vroeg geboren maar wel sprong met 5 weken?

Mijn zoontje is 2 1/2 week te vroeg geboren. Is nu 5 weken oud.
Sinds vandaag is hij zeer uit zijn doen, komt eerder voor zijn fles, slaapt slecht en is soms ontroostbaar. Volgens mij is dit duidelijk een sprongetje!

Ik was in de veronderstelling dat de sprong volgens het boek Oei ik groei 2 1/2 week later zou komen dus met 7.5 week. Is dit dan wel een sprong?

Misschien is het tijd om de flesvoeding te verhogen? Iniedergeval je zegt voor zijn fles, dus ik neem dan aan dat je flesvoeding geeft

Klopt ik geef flesvoeding maar denk dat het daar niet echt aan ligt. Het slapen is vandaag niet goed gegaan en in de box wil hij ook niet spelen maar alleen maar huilen… Niet echt in zijn sas dus…denk eerder een sprongetje…

en op je arm? Dan wel tevreden? Sprong betekend dat hij bij mama wil zijn …

Hoeveel krijgt hij nu dan van fv?

Vandaag was hij gelukkig weer een stuk vrolijker!
Gister na zijn fles van 17.30 als een blok geslapen tot 23.15 en daarna tot 04.30!
Zolang slaapt hij normaal anders nooit!

Zie wel dat hij erg om zich heen aan het kijken is en aan het brabbelen.
Toch nieuwe vaardigheden?

Hij krijgt om de 3 uur een flesje van 120 ml en de laatste fles 135 ml.
Meer hoef ik hem niet te geven want dan spuugt hij alles uit!

Onze zoon is ook te vroeg geboren en ons is altijd gezegd (maar dat kan per ziekenhuis verschillen natuurlijk) dat we uit moeten gaan van de gecorrigeerde leeftijd. Dus met alles, eten, sprongen, slapen, vaccinaties etc.

Baby geboren

Heb nog even op internet zitten kijken en zie dat er meerdere kindjes zijn die te vroeg zijn geboren en die toch met 5 weken een sprongetje hadden.
Stel dat je kind 2 maanden eerder is geboren dan zou het betekenen dat ze 2 maanden achterlopen met de ontwikkeling? Zou ik wel een beetje apart vinden…

Maar het is wel zo. Onze zoon is 11 weken te vroeg geboren en nu 9 maanden oud. Maar qua ontwikkeling is hij echt nog niet zover. Hij zou in maart geboren moeten worden en is dus gecorrigeerd ruim een half jaar. Daar gaan we (en de KA) dus ook vanuit. Zijn neefje is op 9 maart geboren en qua ontwikkeling lopen ze bijna gelijk.
Ik weet niet of het met een paar weken ook zo is, maar met meerdere weken naar mijn ervaring wel.

Baby geboren

Mijn dochter is 6 weken te vroeg geboren maar eigelijk zie ik nergens meer een achterstand. Met sprongen loopt ze eigenlijk ook gelijk aan eht oei ik groei boek. gelukkig heeft ze nooit heel erg last van die sprongen. Ze was wel heel laat met draaien dat deed ze pas met 7 maanden maar nu kruipt ze al en staat ze de hele dag door en loopt ze al stukjes aan de tafel en haalt ze de schade goed in. Ze kreeg ook vrij laat pas tandjes met maand 9 pas maar dat kunnen kindjes die gewoon op tijd geboren zijn ook.

Maar 11 weken is natuurlijk wel veel vroeger en ik kan me voorstellen dat je dan wel echt verschil ziet.

Het zat er inderdaad aan liggen hoeveel te vroeg het kindje is. Ik kan me ook goed voorstellen dat je met 3 weken te vroeg, niet veel verschil ziet hoor! Alleen gaat men “normaal gesproken” van de gecorrigeerde leeftijd uit, ook in het oei ik groei boek.
Gelukkig maar dat er geen standaard regels zijn

Baby geboren

Denk dat er inderdaad wel veel verschil is tussen 1 a 2 weken te vroeg of 2 maanden. Mijn zoontje is heel de week al een beetje uit zijn doen.
Erg huilen af en toe en niks is goed…
Als we het boek moeten geloven dan kan je kind wel altijd een sprongetje hebben! hahahahahaha