Te veel fruit?

Vandaag at Evianne 3 mandarijnen, een volle hand druifjes, een appel een paar rode bessen en zeker anderhalve banaan. Als ik haar zou laten at ze nog meer. Evianne is dus gek op fruit maar nu vraag ik me eigenlijk af of het wel goed is als ze zo veel fruit eet? Voor de rest eet ze ook gewoon net zoals altijd.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Zolang ze niet aan de diarree ofzo is en verder ook gewoon haar andere eten (vezels, zuivel etc.) opeet, kan het volgens mij geen kwaad. Zolang het maar een niet te eentonig dieet wordt, noemen ze het geloof ik.

Met dit warme weer heb ik zelf ook weinig trek in warm eten en gaat fruit er goed in.

En volgens mij kun je geen overdosis vitamine C krijgen, het teveel wordt elke dag weer door je lichaam afgevoerd.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Nope geen diarree, en eet verder alles zoals normaal, zelfs het warm eten gaat er gewoon prima in ( met dit weer)Zuivel heeft ze moeite mee. Daar houd ze denk ik echt niet van. We proberen echt vanalles en het enigste wat ze wel lekker vind is KAAAAAAAAAAAS. ( net zoal mama eigenlijk )Alhoewel ik wel het goede voorbeeld probeer te geven door zelf ook meer melk te drinken.
Fruit en trouwens ook verse groentes blijven toch echt dr favoriet.

geloof dat ik buren had met 5 a 6 kids en die vraten de hele dag fruit en groenten (sinaasappels,tomaten ,komkommers,appels nooit zag je een kind met een lege hand ) enne nooit eentje ziek, ik denk maar zo zolang lichaam zegt kom maar, geef maar, met dit warme weer (druifje=vocht) kan het echt geen kwaad

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

idd,
met dit weer hebben de kids ook echt fruit nodig hoor.
Nicky eet ook de hele dag door fruit.
Gisteren heeft hij zelfs een halve water meloen op.
Wel verdeeld over de hele dag natuurlijk.
En komkommer is ook favo bij hem.
Het is toch lekker dat je kind goed fruit en groente eet?
Ik hoor zat mensen klagen dat hun kindje op dit moment slecht eet,dan kom een porsie fruit juist goed uit.

Geniet er lekker van dat je kid goed eet en geniet met je dochtertje ook lekker van het weer,
veel plezier vandaag allemaal.
En laat haar lekker veel fruit en groente eten is juist goed met dit weer.
ik koop vandaag ook weer een paar komkommers.
heerlijk.

Groetjes Bibi en Nicky.

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.

Ik ben ook zeker heel erg blij dat ze zoveel groente en fruit eet zeker omdat het nu zo warm is en er toch extra vocht binnenkomt op die manier. Ook bij Evianne is komkommer favoriet, tomaten trouwens ook. Ik vroeg me gewoon af of ze er ook teveel van kunnen krijgen. Vandaar deze topic.0

Nou, ik wou dat Stephan eens wat meer fruit ging eten!!
Hij eet alleen af en toe een banaan. De rest moet ie gewoon niet, wat ik ook probeer.
We proberen het nu op een andere manier “aan te vullen” door bijv. Roosvicee, vruchtendrank met veel vitamines etc.
Maarre…tips om je kind (peuter!) wél fruit te laten eten zijn altijd welkom hoor!

Groetjes, mamma van Stephan

He Bianca, heb je wel eens rauwe rode paprika geprobeerd? Ik heb dat zelf moeten leren eten (voordien was het nog niet ingeburgerd als borrelhapje) toen ik een jaar of 15 was, maar Jens is er gek op.

Ook ananas (doen wij door de rauwe andijviestampot) en ananassap vinden ze allebei heerlijk.

Ehm…ik geloof dat mijn vriend hem weleens een stukje rode paprika heeft laten proeven. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet je ook eerlijk bekennen dat dat niet als eerste in mij opkomt als ik aan fruit denk, haha!
Maarre…overleven zijn darmen dat dan? Die van mij niet

Ananas heb ik weleens geprobeerd, maar dat “moet ie niet” (zucht ) net als kiwi, druiven, appels, peren, kersen, mandarijn (dat eet hij alleen als hij bij oma is en ze het uitperst, erg hè! haha!), nectarines, perziken etc. etc.
En als klein kind (nou ja, klein is ie natuurlijk nog) maar als baby vond hij vooral nectarines en peren e.d. heel erg lekker.

Nou ja, we hopen maar dat deze fase (die nu al bijna een jaar duurt) gauw weer voorbij is.
O ja, ook op school pakt hij trouwens alleen de stukjes banaan en niet de stukjes appel…

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 06 Aug 2004 22:42:21

Tja, het is soms een kwestie van af en toe proberen. Lusten ze geen kiwi? Misschien ene maand of 3 verder weer wel (die van mij zijn er allebei gek op).

Alleen meloen krijg ik er hier niet in. Verder gelukkig goede groenten-en fruiteters, verzucht deze vegetarische mama (niet uit principe, ik vind het gewoon een vies idee om vlees, vis of gevogelte te eten)

Ja, dat probleem hebben we hier ook. Nils eet nauwelijks fruit. Op het kinderdagverblijf trouwens wel. Tsja, dat zal wel met het groepsbebeuren te maken hebben…

Maar sinds 3 weken staat onze bramenstruik volop in de bramen (en dan ook iedere dag een bak vol!). Nils vindt 't geweldig om de bramen te plukken en eet dan ook nu iedere dag die bak leeg. Mijn man en ik krijgen de kans niet om er ook eentje te proeven. Laat maar lekker gaan, hij eet nu tenminste lekker veel fruit.

Ja leuk he die eigen fruitjes in de tuin. We hebben een heeeeeele grote tuin, zo`n 3500 vierkante meter(pf opschepper hê ) en er staat dan ook vanalles op. Toen we het kochten hebben we er meteen allemaal fuitbomen geplant. Evianne voorziet zichzelf dan ook van fruit. Hahahaha loopt ze in dr uppie de moerbeien te plukken en de stoofpeertjes ( perziken zijn nog niet rijp )en ze eet dan alles op op een bankje. Gelukkig kan ze bij sommige dingen niet bij want anders hadden we er zelf niks meer aan.