Te veel eten?

Hai meiden, ik hoop dat jullie kunnen helpen want ik weet het echt niet meer!
Heb al gegoogled maar vind niks behulpzaams…

Joost is nu 10,5 weken oud, sinds afgelopen weekend begint hij 's avonds onophoudelijk en hartverscheurend te huilen en gillen…
Het enige wat lijkt te helpen is hem een flesje geven ookal heeft hij een uur eerder nog gehad.
Nu krijgt hij 150 cc per keer en het gaat er allemaal in!
Ik heb het een keer uitgerekend wat hij krijgt per dag op deze manier, maar kwam op 1035 uit…Da’s toch veel te veel?! Ik had begrepen dat je niet boven een liter mag uitkomen vanwege zijn niertjes…aan de andere kant, hoe kun je onder een liter blijven als je kindje moet groeien??
Heb het CB nog niet gebeld want denk dat ze gaan zeggen dat hij teveel krijgt en ik hem moet laten huilen, maar als hij huilt houdt het niet vanzelf op en hij stikt er zowat in!!
;s ochtends is hij super relaxed, lachjes en babbels maar vanaf een uur of 3 wordt ie huilerig, niet slapen en 's avonds is het bingo…Heb gedacht aan een sprong…Maar dacht dat hij die in week 9 al had gehad…

Help…

Lilypie First Birthday tickers

Het kan zijn dat-ie toch (nog of al) met een sprong bezig is en dat-ie daarom zo onregelmatig drinkt.

En anders zou je aan de regeldagen kunnen denken. Die zijn normaal gezien bij ongeveer 10 dagen, ongeveer 6 weken en ongeveer 3 maanden.

Groetekes, Sje

Ik dacht altijd dat regeldagen en sprongetjes hetzelfde waren? Maar dat is dus niet zo…Nou als het regeldagen zijn dan is dát in iedegeval de laatste keer…
En dan weer wachten op de 12 weken sprong…jippie…

Ohja, nog ff wat info erbij…
Hij krijgt nutrilon HA ivm allergiën van mij en mijn man
En verder slaapt hij van 22:00 tot 5:00/5:30 dan vervolgens weer om 10:00/10:30 maar daarna zit er eigenlijk geen ritme meer in, is het afwachten of hij er 2 of 3 uur tussen laat…

Hoi Copycat,

Met 10 weken hoeft er ook nog geen ritme in te zitten. Je zou zelf kunnen proberen er wat ritme in te krijgen, maar als je kindje daar nog niet aan toe is, zal dat lastig worden.

Onze dochter is tot we 3 maanden erg onrustig en huilerig geweest, en alleen 's avonds. Het enigste wat ze wou, is gewoon lekker bij je zijn. Pappa of mamma, maakte niet zoveel uit, maar niet alleen.
Weet je zeker dat het dan honger is? Of troost eten?
En heeft hij een speentje? Want dat zou ook nog kunnen helpen.

Wij hadden zo’n zelfde probleem en zijn toen maar begonnen met Nutrilon Forte (hongerige baby’s) i.p.v. Nutrilon standaard. CB vond het ook een goed idee. Het werkte hier echt goed; Jordan was veel langer verzadigd, waardoor er natuurlijk ook meer tijd tussen z’n flesjes kwam te zitten! Met standaard begon hij in de avond 1 uurtje na z’n flesje ook te huilen en zat er geen rem meer op…

Zou toch het CB maar raad vragen. Misschien zeggen zij ook dat je kunt wisselen van voeding of bijvoorbeeld Nutriton (johannesbroodpitmeel) toevoegen! Maarja dan weet je ook weer niet of hij allergisch ervoor is :S

Succes in ieder geval

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

Gewijzigd door - Jesmerize op 14 Apr 2011 12:46:53

Bedank voor de reacties…

@Manderijn: Joost heeft idd al een speen, maar die wil hij niet op zo’n moment.
En hiervoor had hij altijd netjes een ritme van elke 3 uur met 's avond een huilperiode waar we ook rekening mee hielden. Dan wilde hij alleen maar bij ons liggen, maar nu helpt zelfs dat niet…Ik hoor soms ook echt zijn maagje “knorren” op zo’n moment.

@Jesmerize: Ik had al gedacht aan de Forte, maar durf niet te wisselen omdat hij HA krijgt…om koemelkallergie te voorkomen. Plus dat ik heb gehoord dat het krampjes kan verergeren en daar heeft hij ook nog wel last van.
(de huilbuien die hij heeft zijn zeker geen krampjes, Deze herken ik als hij ze heeft aan de manier waarop hij huilt en met zijn beentjes trekt.)

Regeldagen en sprongetjes zijn niet hetzelfde. Ze kunnen wel ongeveer samenvallen.

Groetekes, Sje

Je kan ook proberen (had Levi ook in die tijd gekregen) de flessen te verhogen naar 180 … Klinkt niet logisch voor je gevoel want dan denk je maar … dan krijgt hij nog meer binnen. Maar dat is niet zo… want hij blijft langer ‘rustig’ voor hij zin heeft in de volgende fles.

Levi ging in no time naar de 180 water + 6 schepjes (totaal dus 200) en heeft daar tot ruim 8 maanden mee gedaan elke keer… Ben nu pas weer aan het afbouwen.

@Mini-Boy: :smiley: probeer al de hele week er 180/6 in te krijgen, in het begin ging dit wel oké dronk ze netjes leeg (is maar 2x gebeurd) en daarna niet meer dan 100 ongeveer…Maar de volgende voeding staat klaar met 180/6 blijf t gewoon proberen…Hij houd het nu al vol vanaf 10:30 ongeveer, wel af en toe een beetje mekkeren maar dan weer een poos stil…wacht gewoon af tot hij aangeeft écht honger te hebben…

@Sje: Misschien zijn het dan idd regeldagen…Mooi is dat, net van de sprong af gelijk de regeldagen in en dan waarschijnlijk weer de volgende sprong in PFFFFF Die kleintjes houden je wel bezig hè.

A.s. zaterdag gaan we met vrienden naar de bios, mijn schoonouders willen dan wel oppassen. (LIEF!) En hoe crú het ook klinkt…het is wel ff lekker…

jaja… als je die sprongen wil volgen dan zijn het een en al donderwolken het 1e jaar… Maar hier ook genieten hoor tussen de sprongen door. Vind eerst altijd de 3 maanden afzien ivm buikkrampen etc… en dan hup snel naar 9 maanden … gezelliger en nu hup naar het 1e jaar!!

Ja die 1e 3 maanden…gelukkig zijn we daar bijna doorheen! Ben wel helemaal blij dat ie snachts zo lekker slaapt…
En tussendoor is ie zo lief, lachen en babbelen tegen mama, hij kijkt dan heel ondeugend!! Schiet er altijd van in de lach!
Vlg maaand gaan we het oei ik groeiboek halen, heb ze al zien staan maar wachten even op de volgende salarisstorting:D die boeken zijn best prijzig en dat zal wel niet veranderen…
Ik kijk wel steeds op tegen de avonden…zeuren, héél hard huilen…misschien gaat t vanavond al beter…(Cross my fingers!!)

Kijk even op marktplaats voor zo’n boek … worden ze best vaak voor leuk prijsje aangeboden …

Enne anders is er hier ook een topic (even de zoekfunctie gebruiken) met vermelding wanneer sprongetjes etc.

Hai Update!

Hij heeft net om half 3 een voeding gehad van 180/6 deze ging er in 1x binnen 20 minuten in, hij ligt nu lekker tegen zijn babygym te babbelen, zodra hij daar genoeg van krijgt gaat ie in zijn box om tegen zijn andere beestjes te kletsen
Ik ben heeeeeel benieuwd hoe het vanaf hier gaat…meestal begint hij nu moeilijk te doen…so far so good…

@Mini-Boy: 2e hands is natuurlijk ook een goed idee!
Had ik ook zelf kunnen bedenken

Zorg wel dat je de laatste versie van het boek aanschaft! Die gaat ergens tot in de 80 weken. De versie daarvoor gaat maar tot ergens in de 60 weken.

Groetekes, Sje

Bedankt voo de tip:D