Te veel drinken?

Ok, het is heet en het is goed dat je kindje veel drinkt. Maar Eva dronk gisteren 2 flesjes van 200cc achter elkaar weg. En later nog veel sap. In totaal misschien wel 700-800 cc. Is dat wel normaal? Ik geef haar water aangelengd met Slimpie. Dat is suikervrije siroop, een soort ranja. Veel suiker/calorietjes krijgt ze daarmee niet binnen, maar…kan dat laxeren? Ze had gisteravond opeens een hele waterdunne diarreeluier en ze liet héél veel lange (water)scheetjes, echt zo: PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRT PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRT! En vol zat haar luier weer, je zag echt het water erin liggen zeg maar (sorry voor de details). Ze heeft echt heel veel dorst en vraagt ook vaak om ‘dlinken’. Hoeveel geven jullie? Van diksap krijgt ze volgens mij ook vrij snel diarree?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja ls je veel drinkt is je ontlasting zeker dunner, helemaal als ze minder eten met dit weer. Hier drinkt morgan op de dag ongeveer 3 tuiten a 240 cc per stuk dus das om en nabij 700 cc en dat vind ik genoeg zeker ook omdat ze veel fruit eet. En dan is het vaak 2 keer car van cevitan en 1 keer sap.

Groetjes,

Michèle

Het kan ook andersom zijn, dat ze al last van darmen had en daarom veel behoefte aan vocht had. In principe hoort vocht er ook als urine uit te komen. De ontlasting kan wel iets zachter worden van veel drinken, maar diaree komt volgens mij niet door te veel drinken.

liefs

Tim vraagt niet vaak om drinken, maar als ik het hem geef zonder dat hij erom vraagt dan is zijn beker achter elkaar leeg gedronken. Het is dus een dorstig mannetje. Vraagt hij om drinken dan geef ik water. Dan weet ik meteen of het echt dorst is of dat hij het gewoon lekker vind. Water vind hij namelijk ook prima, maar ja diksap is natuurlijk lekkerder. Hij krijgt s’ochtends bij zijn fruit een beker diksap en s’middags bij zijn koekje ook. En verder dus gewoon water. Soms nog wel een 3e keer diksap, maar dat is voornamelijk als we ergens zijn of met warm weer.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Hahaha, Slimpie verkopen ze o.a. bij de Jumbo. Het is erg lekker, vooral de sinaasappel-framboos. Maar misschien zitten er wel wat laxerende dingen in, omdat er geen suiker in zit? Plasluiers heeft ze echt veel en zo zwaar dat ze binnen een uur bijna van haar billetjes af zakken! Wat wil je, die plas moet er toch uit! Normaal drinkt ze ook niet overdreven veel, maar nu dus wel. Ze heeft het drinken zo op, zegt ‘op’ en geeft de fles terug. Ze klakt dan met haar tongetje en als ik dan vraag of ze meer wil, is het ‘jaaaa’. Ze drinkt dat dan weer alsof haar leven er van afhangt! Water vindt ze trouwens ook prima, dus ze heeft dan inderdaad dorst! TE veel is volgens mij ook niet goed voor de niertjes, maar ze zit wel nog (ver) onder een liter, dus ik denk dat dat nog net kan. Anders bel ik de advieslijn van het cb wel even!

@ Rainbow kan zijn dat er inderdaad aspertaan of een andere zoetstof inzit. Dit kan laxeren inderdaad. Enne is dit ineens of al die tijd al want anders toch even der suiker laten testen want zo’n dorst is ook niet goed.

Groetjes,

Michèle

Marijn drinkt ook heel veel ik zeg weleens dat hij een obsessie voor drinken heeft. Als hij twee glazen op heeft vraagt hij soms om nog een en dan zeg ja mag wel maar dan krijg je water. Maar dat wil meneer niet. Dan geen drinken maar wel een zeurend kind grrr wordt er dan soms gek van. Ik weet eigenlijk niet hoeveel vocht ze maximaal binnen mogen krijgen. Ik denk dat Marijn op een dag inclusief papfles 7 a 8 bekers drinken krijgt op een dag.
Marijn krijgt van diksap ook diaree dus dat geven wij niet meer.

Geen flauw idee of ze ook te veel kunnen drinken, maar als ik dit zo bekijk/lees, dan drinkt Bo ook best veel. OP een slechte dag waarop hij weinig drinkt, drinkt hij ongeveer 650 /700cc. Op een goede en dorstige dag (en die zijn er veel meer, dan de slechte dagen , die zijn namelijk op 1 hand te tellen) drinkt hij ongeveer 900 a 1000 cc. En dan komt het vocht van het eten /fruit/vla/yoghurt er nog bij op. Volgens mij is dat niet slecht, pas als het richting de 1500 cc of nog meer gaat, moet je opletten volgens mij. Ik heb ook ergens gelezen dat een pueter vanaf 1 a 1,5 jaar onegveer 750 cc aan vocht binnen moet krijgen op een dag om niet uit te drogen. Dus ik denk dat wat Eva drinkt, vrij normaal is.

liefs woezel

Dylano drinkt ook een liter per dag ongeveer plus indd nog het vocht uit zijn eten.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook eentje die graag drinkt (vraagt het zelf niet maar wat hij krijgt drinkt hij op) en niet snoept. Toch een dikke buik van het drinken

Met dit warme weer drink jezelf toch ook veel meer?! Ik wel tenminste. En zweet het ook weer lekker uit… Jurian heeft hierdoor ook niet extreem veel plasluiers want hij zweet heel erg!

600 ml drinken op een dag is de richtlijn voor deze leeftijd, maar met warm weer mag altijd meer natuurlijk.

Rainbow: waar je even goed op moet letten, is of er geen zoetstoffen in zitten, dit kan inderdaad laxeren, en is eigenlijk ook verboden om aan producten toe te voegen voor kinderen onder de 4. Dit btekent dus ook dat het niet handig is om er veel van binnen te krijgen voor kindjes van deze leeftijd.

Liefs, Anne

Normaal drinkt ze ook niet zo veel, het is nu vooral met deze hitte. Ik denk als ik het zo lees dat het niet abnormaal is! Ze haalt de liter niet, dat vind ik pas veel! Ben wel blij dat ik het even heb gevraagd hier. Ik heb tenminste niet als enige zo’n zuipschuitje!

Merel had gisteren ook tot drie keer toe waterdunne poep. Op de creche zeiden ze dat het best van de warmte kan komen en ze dronk ook meer. Vooral veel sap. Ik heb haar vandaag maar wat meer water gegeven en de ontlasting was weer normaal. Het kan best wel door die Slimpie komen. Ik heb net ff op hun site gekeken en er zitten inderdaad zoetstoffen in ((cyclamaat, aspartaam, sacharine). Ik zou er dus wel een beetje voorzichtig mee zijn.

Groetjes Natasja

Ja, ik heb ook even op de verpakking gekeken en er zitten inderdaad zoetstoffen in. Ik denk dat het niet goed is om Eva te veel Slimpie te geven, omdat ze op deze leeftijd snel te veel aan zoetstoffen hebben én omdat het kan laxeren. Ik denk dat ik het toch maar bij gewoon diksap hou. Eva eet soms als toetje ook Optimel yoghurt mee en op die manier krijgt ze denk ik te veel aspartaam enz. Ik heb ook gewoon Covelt diksap staan, dus ik geef haar dat maar. Ik doe altijd zo’n 10cc puur sap en dan iets van 160 cc water. Mengen jullie gewoon op de gok? Of welke verhouding houden jullie aan?

Ik doe eigenlijk maar wat
Nu met dit weer geef ik ook meer water, maar als hij diksap krijgt gef ik hem een scheutje diksap, dat de bodem van de beker net volloopt, en de rest water (volle beker).

Liefs, Anne

Ik doe ook maar wat Zit net smaak aan volgens mij want ik denk dat het neerkomt op 10 cc diksap in een beker van 200 a 250 cc

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Dan krijgt Eva het wel iets zoeter. Ik kan er misschien beter iets minder in doen, zeker als ze er soms diarree van krijgt. Morgen ga ik bij de grote AH XL Covelt Smoothies halen. Die zijn lekkerrrrrr! Krijgt ze niet puur, maar aangelengd en dat fietst er ook wel in. Water drinkt ze gelukkig ook wel, maar liever sap natuurlijk, ze weet wat ze wil! Alleen ga ik het wel wat minder zoet maken!