Te snel?

Een paar weken geleden heb ik me hier al aangemeld en heb ik af en toe ook meegepraat. Maar doordat ik het druk had met een pas geboren baby, bleef ik steeds vaker weg. Soms kwam ik nog eens kijken, maar post niets.

Mijn dochter Leah is nu vijf maanden oud, mijn oudste dochter Anna wordt over een maand 3 jaar en mijn 25e verjaardag is al over een paar dagen. Het lijkt alsof alles zo snel gaat en dan kwam ik twee dagen geleden ook nog erachter dat ik alweer zwanger ben van ons derde.

Mijn periode zou vorige week al moeten komen, dus toen ik zondag nog steeds mijn periode had gekregen besloot ik een zwangerschapstest te nemen. Deze bleek negatief. Mijn man dacht dat mijn periode de volgende dag wel zou komen, met de woorden van: “Dat zul je altijd zien.” Maar toen ik dinsdag avond nog steeds niet ongesteld was, nam ik weer een zwangerschapstest. Positief, zei het. Ik schrok want het was misschien te snel. Ik dacht dat het zich vergiste, dus nam ik de volgende dag nog een zwangerschapstest. Weer positief. Ik ben zwanger.
Ik heb de volgende dag de dokter gebeld en kon er over een uur terecht voor een bloedtest. Laat in de middag kreeg ik de uitslag terug: ik ben inderdaad zwanger.

Het is nog maar vijf maanden geleden toen onze tweede dochter werd geboren en ik had eerst gezeg dat we zouden wachten tot Leah 1 jaar oud zou zijn voordat we weer zouden proberen voor een derde kind. Maar omdat ik mijn tweede en derde dicht bij elkaar in de leeftijd wilde hebben (omdat ik dat niet had met mijn zusje) besloten we te kijken al na 6 maanden, maar het zou waarschijnlijk 8 maanden worden voordat we weer zouden proberen. Nu is het nog maar 5 maanden geleden en ik ben alweer zwanger. Denken jullie dat het te snel is?

Groetjes van Elle,
mama van Anna(2j.) en Leah(5m.)

Het gaat er niet om wat wij denken, het gaat erom wat je zelf denkt. Als jij je er verder prima bij voelt dat je nu alweer zwanger bent van de 3e dan is het toch goed?! Dan ga je gewoon lekker genieten van je zwangerschap.

Onze oudste was 7 maanden toen ik zwanger raakte van de 2e. Moest ook aan het idee wennen, maar uiteindelijk zijn we wel heel blij met het kleine leeftijdsverschil.

Dus gewoon nagaan hoe je je er zelf bij voelt en je vooral helemaal niks aantrekken van wat anderen ervan vinden. Die hebben helemaal niks te maken met jouw privéleven en lichaam.

In elk geval…gefeliciteerd met je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend?

Groetekes, Sje

Dankjewel. Ik ben gewoon een beetje geschokt omdat het al zo snel is. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie

Als internet goed is ben ik uitgerekent rond 21 april 2008, dat is een maand nadat onze jongste 1jaar is geworden. Over drie weken heb ik mijn eerste controle op het ziekenhuis.

Groetjes van Elle,

kan me voorstellen dat je ervan bent geschrokken,maar wat sje zegt wat jij wilt en niet wat de buitenwereld er van vind

geniet lekker van je zwangerschap en van mij gefeliciteerddddddddddd

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hoi Elle,

nou als je toch 3 kinderen wilde en het kindje is dus hartstikke gewenst, maakt het toch niets uit of het nu 5, 7 of 8 maanden is?
Laat mensen maar kletsen, als jullie er gelukkig mee zijn is alles goed.
In ieder geval Hartelijk Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groetjes,
Inge

gefeliciteerd!!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Gefeliciteerd…

Kan me voorstellen dat je bent geschokken ik raakte na de eerst na 6 maanden weer zwanger trerwijl de eerst 7 jaar had geduurd, ik had dat nooit verwacht…

Ik heb bijna huilend een vriendin gebeld en heeft me toen behoorlijk gerust gestelt dat het wel goed kwam…

Ga gewoon lekker genieten van straks jullie 3de wondertje…

gr Tries

Het is niet zo dat ik het niet wil, in tegen deel juist: ik ben er wel blij mee dat het is gebeurd. Maar het ging gewoon zo snel en zo makkelijk. Bij onze tweede hebben we er een halfjaar ongeveer over gedaan.

Maar net wat jullie zeggen: als je er zelf blij mee bent, moet je niets van anderen aantrekken. En dat zal ik zeker doen, dank jullie wel voor de reacties!

Groetjes van Elle,
en een derde in april 2008

En hou ons op de hoogte hè?! Want we zijn dol op nieuwe baby’s!

Groetekes, Sje

Dat zal ik doen. Maar ik ga eerst genieten van mijn verjaardag die over vier dagen al is

Mijn eerste dokters afspraak in het ziekenhuis is BTW op 5 september

Vast gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetekes, Sje