Te moe/ongeduldig om te eten

Het gaat op dit moment wel een stukje beter met Max. Hij kan nu goed alleen zitten en ik merk duidelijk dat hij daar lol in heeft en hij houdt het ‘opblijven’ ook langer vol. Hij is een stuk vrolijker!

Maar nu: Max is 's ochtends zoals bekend altijd erg vroeg wakker. Ongeacht hoe laat hij is gaan slapen. We doen hem, nu het opblijven langer lukt, vaak tegen zevenen naar bed. Eerst was dat al om 18.00 uur. Je zou denken dat hij dan langzaam een uur erbij slaapt, maar helaas. Soms is het 6.30 uur, maar vandaag weer 05.45 uur! Vervelend voor ons, maar ook voor hemzelf. Hij is dan niet echt uitgeslapen lijkt het (hij oogt wel erg wakker en gedraagt zich ook zo, compleet met ‘praten’ en ‘hummen’ zeg maar) en hij is dan te moe voor zijn pap. Die geven we in een bordje, maar dat lukt niet. Ik ga dan nu maar naar een papfles, want hij moet toch eten. Jammer wel, want hij moet goed leren eten van een bordje en hij kan dat ook goed (voorheen ging het prima). Hij is tegen 07.30 uur alweer bek-af. Ik heb al geprobeerd om de papfles te geven en hem dan meteen weer terug te leggen, maar dan is hij toch te wakker en gaat hij huilen. Iemand tips? Brood geven is al helemaal geen optie, duurt eeuwen…

Verder eet hij 's avonds enorm slecht. We geven potjes en hij krijgt een half potje nét weg. Hij begint na een paar happen te huilen, met het eten nog in zijn mondje. Hij draait constant weg en gaat helemaal achterstevoren in zijn stoel hangen. Ik moet echt kunst en vliegwerk uithalen om iets in zijn mond te krijgen en te houden. Terwijl hij de potjes op zich best lust. Voorheen at hij ze ook gewoon, al lukte een heel potje 8+ meestal niet. Ik gaf hem dan nog wat yoghurt. Omdat hij nu zo slecht eet, geef ik dat halve potje en 180cc melk, want ik ben bang dat hij anders van de honger wakker wordt. Onhandig allemaal.

Wat moet ik hier nu mee? Eten geven is redelijk dramatisch, omdat hij niet stil zit, afgeleid is, met zijn handjes in zijn mond zit (en alles op zijn kleren belandt) en dus gewoon nauwelijks iets eet. En hoe zouden jullie dat doen met die pap 's ochtends, die hij dus ook niet relaxed eet? Fruit gaat trouwens prima en brood ook, mits hij dan eerst zijn melk (180cc) heeft gehad, anders gaat hij ook weer huilen.

Moeilijk allemaal!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Met het avond eten ging het hier ook zo Rainbow… Continu weg draaien, brullen etc.
Tot dat ik er achter kwam, dat wanneer hij eten kreeg zette in de tv op een andere zender (little house on the prairie)(hahaha), en dan begon meneer te stieren.
Nu laat ik hem op baby tv, en gaat het er als een speer in.

Hij eet nu 12maand + om de dag!
Ene dag dus 8+ andere dag 12+
En dan ook nog een toetje…

Liefs, Melanie

Onze zoon is ook snel afgeleid (nog steeds, haha) tijdens het eten van zijn pap. Brood gaat goed, want dat kan hij zelf. Maar als ik hem met een lepel eten geef (pap en het meeste avondeten), geef ik hem een klein speeltje/blokje of iets dergelijks in zijn hand. Dan is hij afgeleid en eet hij wel goed. Misschien ook een idee voor jullie?

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Moeilijk is dat he? kan me dat bij Eva niet zo herinneren, dat zij ook zo snel was afgeleid? Ik geef Max wel een blokje ofzo, maar dat gaat meteen zijn mond in! En dan kan er geen eten bij! Misschien moet ik de TV ook op baby-channel zetten, hahaha! Ik vind het wel jammer dat het eten zo moeizaam gaat hoor!

Hoi Rainbow, fijn dat Max weer wat beter te pas is. Voor jullie maar ook voor hem.
Wat betreft het eten, Mees is altijd op de potjes van 6mnd blijven hangen, nooit at hij die van 8 laat staan sie van 12. Prima ook goed, tot op 'n gegeven moment hij dat ook niet meer wou, wat bleek hij eet het eten gewoon met de pot mee wel op (deed die voorheen ook niet, uiteraard wel geprobeerd toen). Mischien kun je dat eens proberen.

Gr Patries

@Rainbow: Misschien kun je idd ook eens gewoon eten aan Max voorzetten!
Gister hebben wij spagetti gegeten, en dus Joël een potje, maar hij wil ook ALTIJD van papa mee eten! Dus ook spagetti… En lekker dat ie t vond,… hij is ook gek op aardappelen! hahhahaa

Liefs, Melanie

Maud was ook snel afgeleid tijdens het eten.
We gaven haar vaak iets te spelen en voerde haar dan.
Dat ging meestal best aardig.
Totdat madam 8,5 maand was, toen wilde ze het echt zelf doen.
We lieten haar dan maar zelf eten en als we geluk hadden nam ze ook nog een hap van ons aan.

Kan met trouwens ook voorstellen dat Max de potjes een beetje zat is.
Lieke luste die helemaal niet en Maud had het na een maand ook wel gezien. We zijn toen begonnen met pureren van ons eigen eten en dat ging gelijk prima.

Groetjes, Kirsten

Eigenlijk eet Max niet zo lang potjes nog, we begonnen pad met 6 maanden en hij heeft altijd best weinig gegeten. Gisteren gaven we hem wat spaghettie en dat at hij wel. Maar niet beter dan zo’n potje. Bovendien vergat ik dat er prei tussen zat en dat mag hij eigenlijk nog niet he? We blijven het gewoon proberen hoor!