`Te moe om te eten

Senne is as dinsdag 6 maanden en ik zie nu overal eetpatronen van babies van 6 maanden. Ik heb allemaal fruit en groenten gemaakt en soepstengels en rijstewafels ingeslagen om haar kennis mee te laten maken.
Maar Senne zit denk ik middenin haar sprong en drinkt al niet genoeg, laat staan ook nog eens eten! Nu ben ik ook een mama ongeduld, zou het leuk vinden om haar allemaal nieuwe hapjes te laten proeven. Ik zie alleen geen kans om die haar te geven in haar slaap/ waakritme.

Senne d’r dag ziet er als volgt uit:
7.30 Wakker en eerste fles (210/7)
8.45 Half portie fruit
9.00 Naar bed
12.00 Wakker en fles (180/6) Gaat bijna nooit op
1230 Naar buiten, lopen met de honden
1315 In bad (soms nog even 60 cc melk om het tekort van de fles van 1200 aan te vullen)
1400 Naar bed
1630 Wakker maken en fles (180/6)
1730 Moet ze slapen, is dan ZO moe!
2100 Wakker maken en fles (210/7 + 2 friso schepjes rijstebloem)

ik zie dus geen kans om hier ook nog extra eten toe te voegen. Omdat ze rond 6 mnd toe zijn aan extra eten naast de fles vraag ik me af of ze nu niet te kort krijgt aan bepaalde vitamines/mineralen/ijzers…

Groetjes van Sascha en Senne

Hoi,

Je hoeft je geen zorgen te maken om de melk als die niet opgaat.
Die hoef je niet aan te vullen om 13.15 uur hoor.
Die van ons dronken nooit graag melk en ook in die flesjes bleef nogal wat over.

Ik zal even je schema bekijken.
Zou hem zo doen:

7.30 wakker en fles 210cc
Fruit van 8.45 zit wat dicht op die fles dus zou daar dan nog even mee wachten.
8.30 wat sap en een koekje.
9.00 slapen
12.00 fruithapje (probeer een heel potje) en wat drinken bv water met wat roosvisee erdoor.
14.00 slapen
16.30 warm eten en wat sap erbij. En yoghurt nageven.
17.30 in badje doen en dan rond 18.00 fles met 3 schep nutrix erdoor en dan slapen tot de andere morgen. Niet meer wakker maken om 21.00 uur.

Senne slaapt van 14.00 tot 16.30 is een lang slaapje, maar ze zal het nodig hebben.
Waarom doe jij haar om 13.15 in bad?
Zou ik dus gewoon doen vlak voor het slapen gaan.

Heb je hier wat aan?

Groetjes Lisan.

Hier was het schema met 6 maanden
7.00 uur fles
9.00 uur heel potje fruit
Slapen
12.00 uur boterham met fles melk 150 cc
14.00 uur diksap met liga
14.15 uur slapen.
17.00 uur warm eten heel potje
19.00 uur fles 210

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Als ik jouw was zou ik haar om 16.30 warm laten eten en daarna joghurt/ fles. Als er in de familie allergien voorkomen adviseren ze met joghurt te wachten te wachten tot negen maanden. Rens at gewoon joghurt zonder suiker(en nog) danoontjes ofzo zijn echt niet nodig(wel makkelijk voor als je weggaat natuurlijk)
Die fles zal ze waarschijnlijk niet leegdrinken maar in principe mogen 3 flessen ook al op die leeftijd dus dat is echt niet erg.
Fruit zou ik haar gewoon blijven geven, ze al straks echt wel meer fruit gaan eten. Gewoon kijken wat ze op kan.
Als je denkt dat ze te weinig vocht binnenkrijgt kan je haar eventueel voor het slapen 's middags nog wat sap geven.
Ik vind het trouwens nogal meevallen dat ze te weinig drinkt hoor. Rens drnk geloof ik nog minder. en in fruit zit ook vocht. Je kunt ook wat extra vocht toevoegen aan haar warme hap(water of opvolgmelk)
Als ze voor de rest het gewoon goed doet zou ik me niet zoveel zorgen maken hoor. De meeste baby’s eten slecht in een sprong en dat gaat vanzelf weer over.
Veel plezier in ieder geval want het is echt leuk als ze wat meer gaan eten.

groetjes Ramona

@lisan:Roosvicee en een koekje zit er nog niet in want diksap/roosvicee vind ze echt niet lekker en een koekje weet ze nog niet wat ze daarmee aanmoet.
Als ik het vast hou vind ze het heerlijk maar de combi met handjes naar de mond om te eten heeft ze nog niet gemaakt. Ik zie bij jou trouwens maar 2 flessen, bedoel je er ook nog 1 na het fruit 's middags?

Ik doe ze altijd 's middags in bad omdat ze anders niet sliep na het uitlaten van de honden. Ze moet nl altijd mee omdat de wandelingen te lang zijn om haar thuis te laten. Ik heb 2 energieke herders die ik echt minstens een half uur moet laten rennen anders zijn ze thuis vervelend.

Maar ik kan nu wel proberen om haar direct na het uitlaten van de honden in bed te leggen zodat ze misschien echt wakker is om 16 uur. Ze heeft echt nog heel veel slaap nodig!

@mirema: Was Dylano dan wakker van 17 tot 19? Dat redt Senne nooit!!

Vind het heel moeilijk om een nieuw ritme te vinden en Senne duidelijk ook…

Nu net weer wakker gemaakt uit een hele diepe slaap. En ze heeft nu maar 60 cc op. Ze is gewoon in een te diepe slaap dus zou het liefst de hele nacht doorslapen!

Maar dan heb ik toch niet genoeg voeding gegeven?