mijn dochter van drie slaapt heel af en toe de middag nog, maar heeft het vaak ook nog wel nodig.
het is een ( met mama) ondernemend meisje wat veel indrukken in haar opneemt. Het probleem nu is dat ze slecht slaapt, veel aangeeft niet te kunnen slapen en de nacht ook niet goed slaapt, om half tien avond pas in slaap gaat, en dan om vijf uur in de ochtend weer wakker worden.
ik merk het de hele dag aan haar, probeer rustig aan te doen maar dat lukt ook niet altijd.
herkenbaar en hoe gaan jullie ermee om, ze jengelt nu om van alles en plakt enorm aan me! Is het een fase weer of groeispurt of…uitproberen ofzo??
Te moe om iets te doen
denise44
hoi,
weet niet zo goed of dit een fase is, maar wat jij hebt, hebben wij met onze jongste ook. Hij is nu 4,5 jaar, sinds zijn 2.5 slaapt hij 's middags al niet meer,
hij heeft heel weinig slaap nodig, we hebben ook geregeld gehad dat hij 9 tot 10 uur sliep ofzo.
Nu sinds hij op school zit, gaat het wat beterder, hij slaapt sinds vorige maand(klok verzet is) een uurtje langer 's ochtends, vaak gaat hij om half 8 naar bed, en slaapt tegenwoordig tot 7 uur dus ruim 11 uur.
maar heel herkenbaar hoor !
als ze overdag vrolijk zijn goed eten en drinken, dan moet je je er niet te druk om maken denk ik. Als hij overdag erg moe is, ja dan weet je dat hij dus niet voldoende slaap heeft gehad.
succes!
groeten,