Te lang tussen voeding?

Julia is vandaag precies 12 weken. Ze krijgt 5x150 cc melk (5 schepjes Nutrilon). Van het cb moest ik van 6 naar 5 voedingen en dat doe ik dus. Maar Julia slaapt, in tegenstelling tot wat ‘moest’ van het cb, helemaal nog niet door 's nachts. Om 3.00 uur wil ze echt wel drinken hoor. Het lukt dus helemaal niet om de nachtvoeding te schrappen. Ik vind het niet erg om er 'snachts even uit te moeten, daarna ronkt Julia lekker verder. Maar doordat ze dus 'snachts ook nog komt en ik op 5 voedingen moet blijven, zit er steeds zo’n 5 uur tussen de voedingen. Zo:

03.00 uur
08.00 uur
13.00 uur
18.00 uur
23.00 uur

Julia redt het er prima op. Ze huilt eigenlijk nooit eerder en als dat wel is, dan krijgt ze natuurlijk de fles. Maar laatst stond ik in de file en zat er 6 uur tussen de voeding! Julia ging toen pas huilen…Voorheen zat er 4 uur tussen de 6 voedingen…Ik kan nu aan het cb vragen of 5 uur niet te lang is, maar ik weet nu al dat ze dan gaan zeggen dat dat écht niet kan…Alsof baby’s machines zijn, die je zo kunt programmeren dat ze 's nachts doorslapen! Dus dan aan jullie: zou 5 uur inderdaad niet te lang zijn en hoe zouden jullie het aanpakken? Ik wil wel 5 voedingen, anders went ze er nooit aan natuurlijk…straks moeten we zelfs naar 4 geloof ik en fruithapje…

Graag jullie reacties!

Groetjes!

Trotse mama

Er moet helemaal niks als het om doorslapen gaat. Heel slecht van het cb dat ze daar zo over denken.

Ik zou niks gaan forceren. Als die kleine meid lekker 's nachts nog wil drinken, prima! Ze geeft vanzelf aan wanneer ze eraan toe is om door te slapen.

En je moet ook helemaal niet op 5 voedingen blijven. Als jij liever 6 voedingen geeft (desnoods de andere flessen ietsje kleiner maken als je dat voor je gevoel prettiger vindt), gewoon doen!

Vergelijk het met borstvoeding. Bij borstvoeding heb je geen idee wat je kindje aan ml binnenkrijgt en je mag op verzoek die kleine mop aanleggen. Gooi maar vol! Dat mag allemaal wel gewoon, maar bij flesvoeding slaat meteen de paniek toe als er een ml teveel of te weinig gedronken wordt. Pure onzin.

Gewoon lekker op je gevoel afgaan met je kleine meid. Voelt zij zich fijn bij en voel jij je fijn bij. Moeder zijn moet geen ambtenarij worden, moeder zijn moet lekker relaxed zijn, het is tenslotte allemaal al nieuw en spannend genoeg.

Het cb is fijn voor de inentingen en om elke maand te wegen en te meten, en als je advies wilt hebben waar je echt iets aan hebt, vraag je het gewoon aan ons.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Nov 2008 23:02:52

Ik heb twee dagen geprobeerd om Morgan haar fles van 23.00 naar 21.00 te vervroegen. Gevolg was dat ik vanacht om 1 uur met morgan zat om te voeden. Op zich ook niet erg, maar ze sliep door. Morgan krijgt ook 5 flessen, maar er zit steeds 4 uur tussen. Wij beginnen om 6.30 en dan tot 22.30. Soms komt ze na 3 uur maar 4 uur is meestal voldoende. En waarom inderdaad wat afdwingen. Wat je zegt het zijn gaan machines, ik heb niet voor niks ruzie gehad op het CB. Als jullie je fijner voelen bij 6, gewoon 6 geven hoor. Jullie moeten met elkaar leven dat cb zie je een uurtje per 4 weken.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ben het met Sje eens
Niets moet
en heeft ze de voeding nodig lekker geven
Gaat prima zo te lezen
Ze zou op 4 uur tussen de voeding mogen zitten en ze zit op 5
Dus niet druk om maken

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Je móet op 5 voedingen blijven? Jemig, gaan we weer…

Je moet gewoon doen wat goed voelt. Dat geforceerde bezig zijn omdat iets ‘moet’ van het cb…daar word je toch moe van?

Wij zouden nu zo’n beetje allang naar vier voedingen moeten (krijgt nu nog vijf) door de laatste fles te vervroegen. Nou, dat lukt echt nog niet dus daar wachten we dan nog maar mooi even mee.

Doe wat goed voelt!

Groetjes!

oh dat cb … kriebelig wordt je ervan! mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en krijgt nog lekker 5 voedingen over de hele dag … en dan echte voedingen dus hij zit aan de max! met echte voedingen bedoel ik hele flessen van 200cc totaal (water en poeder) hij krijgt om de 3 1/2 tot 4 uur een flesje… en drinkt die ook helemaal leeg dus… volg je gevoel en doe waar jij jezelf goed bij voel!

ik denk zelfs dat je als je overdag de juiste hoeveelheid wat ze willen drinken (dus hier de max) geef dat ze daardoor ook sneller doorslapen omdat ze overdag genoeg hebben gekregen?! maar is mijn gevoel alleen maar hoor … !!

en die 4 voedingen dat komt vanzelf …

psst je kindje mag op deze lijftijd 180 ipv 150 hoor… zie in je topic dat ze 5x 150 krijgt … dus dan zit ze zeker nog niet aan de top waardoor je denk ik zoiezo de laatste fles nog niet kan laten vervallen en ze misschien daardoor ook de nacht nog komt?!

Psssst! Hihihi! Julia woog met 9 weken 4950 gram en mocht op basis daarvan 5x150. Ze spuugt bij deze hoeveelheid redelijk wat uit. Ik denk dat ze nu zeker wel meer mag hebben (moet hebben misschien wel), maar als het er weer even hard uitkomt…Maar…vannacht sliep madam de hele nacht door! Hopelijk houdt ze het nu langer vol na de laatste voeding van 23.00 uur. Misschien moet die fles dan wel wat meer zijn…Gaan we even testen!

Groetjes

Trotse mama

hoi
ik heb zelf een dochter van 4maanden heb nog nooit problemen gehad met slapen ik geef die van mij voor het slapen 30cc meer mijn dochter slaapt van 22.00
tot 10.30 jullie moeten niet in een keer 2uur eerder in bed begin met 15min heb ik ook gedaan bij mij werkt het super en mijn dochter krijgt ook 4 flessen en het s’middags een fruithapje 5stuks. en ik luister al helemaal niet na hetcb

vele groetjes

Morgan geeft nu even zelf aan wat ze wil. Ze mag naar 200 van het cb maar het is te veel. Vandaag heeft ze bijvoorbeeld niet zoveel trek door slecht slapen en prikjes, nou ja prima dan bied ik het niet eens meer aan. Kijken we morgen wel verder. Al hoop ik wel dat Morgan weer doorslaapt vanacht. Dat vanacht weer een foutje was

Groetjes,

Michèle

hoi

ik zelf luister nooit na het cb ik heb veel slechte dingen mee gemaakt
met cb en zelf ken je je kind het beste hun zien je kind 1x per maand
wat weten hun nou, en elk kind is anders wat bij joun kind werkt wil niet zeggen dat,dat bij mij ook werkt

groetjes

Heb je helemaal gelijk in Patries. Zo denk ik er op zich ook over. Moet zeggen we hebben daar nu een arts te pakken die wel meedenkt en goed ook. Zo krijgt morgan nu een echo van haar heupen omdat 4 vrouwen incl ik zelf beenlengte verschil hebben in de familie. De rest vond het niet nodig om er naar te laten kijken. En door haar weten we ook dat ze Kiss heeft en is ze inmiddels onder behandeling. Dus er zijn goede, al zijn ze wel zeldzaam.

Groetjes,

Michèle

hoi michelle

ik ben blij voor je dat je nu een goede arts hebt gevonden voor je kindje.
er is niks belangrijker dan de gezongheid van je kind.
en met de spuitjes zijn ze altijd wat ziekjes van de een het er meer
last van dan de ander.
ik wens je veel geluk
groetjes
patricia

quote:
Heb je helemaal gelijk in Patries. Zo denk ik er op zich ook over. Moet zeggen we hebben daar nu een arts te pakken die wel meedenkt en goed ook. Zo krijgt morgan nu een echo van haar heupen omdat 4 vrouwen incl ik zelf beenlengte verschil hebben in de familie. De rest vond het niet nodig om er naar te laten kijken. En door haar weten we ook dat ze Kiss heeft en is ze inmiddels onder behandeling. Dus er zijn goede, al zijn ze wel zeldzaam.

Groetjes,

Michèle

hee wat zijn de kenmerken van kiss eigenlijk, want iemand zei laatst ook al tegen mij of ik een moeizame bevalling heb gehad? rico lag in een zogeheten sterrenkijker, en krijgt ook een platter hoofd, en zei noemde ook zoiets wat jouw kindje had.
ik wil daar graag eerst meer over weten??

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

(K)Kuzjes!

nou ik wil eigenlijk meer weten hoe jullie erachter zijn gekomen. voordat je dit wist wist je natuurlijk ook niet dat het bestond? of wel?
groetjes x

(K)Kuzjes!

Kiss is een vrij omvattende naam, maar wat het heel kort gezegd is dat er in de nek een werveltje verschoven is of dat er een spiertje verrekt of gekneusd is. Ik wist al wat Kiss was, alleen ik dacht dat dat alleen met natuurlijke geboorte voorkwam. Morgan is namelijk met de keizersnee gehaald. Dit was spoed na 4 dagen inleiden en 9 uur zware weeen. Ze was al een heel klein stukje ingedaald en ze helle haar terug moeten halen omdat in niet genoeg ontsloot. Je kan het je wel bedenken, ze heeft daarbij een ruk(je) aan haar nek gehad en dat was genoeg. Kiss komt eigenlijk heel veel voor en bij veel verschillende bevallingen. Eigenlijk kan het voorkomen bij elke bevalling die veel van de baby vergt. Inderdaad sterrekijkers, hele lange bevallingen, maar ook extreem snelle, tangverlossingen, niet het maar op. Alles buiten gewoon normaal om zeg maar. Veel Kiss baby’s zijn huilbaby’s. Nou was Morgan dan niet. Zoals ik zelf zei, ik had geen huilbaby maar een baby die huilde. Ze huilde met aan en uitkleden, als ze in bed moest (alleen bij ons in bed in haar reiswieg sliep ze), ze huilde in haar slaap en met wakker worden (uitrekken) ze was heel onrustig en ongedurig, schokkerig en ze gaf steeds eten op. Ik vond dit allemaal raar en volgens mij moeder klopte het ook niet. De ha vond haar ook wel wat stijf. We waren door het cb naar een kinderfysio gestuurd en die verwees ons door naar een manueel therapeut. Die man heeft echt wonderen verrricht. Morgan slaapt weer in haar eigen bed, slaapt binnen 10 minuten (ze is een mopper soms), ze slaapt rustig en is eindelijk uitgerust (ze had op een gegeven moment zelfs wallen onder haar oogjes). Ze wil eindelijk bloot liggen en aan en uitkleden mag ook. Ze was al vrolijk maar ik heb nu echt een blije baby. Oh ja ze begon ook een voorkeurshouding te krijgen. Ze kon al niet meer met haar rechteroor naar haar rechterschouder toe.

Hopelijk heb je hier iets aan, anders moet je het ook een keer googelen. Hou er rekening mee dat daar wel dingen staan die altijd de ergste vorm hebben en zo. Maar ik herkende een hoop in Morgan ervan.

Groetjes,

Michèle

quote:
Kiss is een vrij omvattende naam, maar wat het heel kort gezegd is dat er in de nek een werveltje verschoven is of dat er een spiertje verrekt of gekneusd is. Ik wist al wat Kiss was, alleen ik dacht dat dat alleen met natuurlijke geboorte voorkwam. Morgan is namelijk met de keizersnee gehaald. Dit was spoed na 4 dagen inleiden en 9 uur zware weeen. Ze was al een heel klein stukje ingedaald en ze helle haar terug moeten halen omdat in niet genoeg ontsloot. Je kan het je wel bedenken, ze heeft daarbij een ruk(je) aan haar nek gehad en dat was genoeg. Kiss komt eigenlijk heel veel voor en bij veel verschillende bevallingen. Eigenlijk kan het voorkomen bij elke bevalling die veel van de baby vergt. Inderdaad sterrekijkers, hele lange bevallingen, maar ook extreem snelle, tangverlossingen, niet het maar op. Alles buiten gewoon normaal om zeg maar. Veel Kiss baby's zijn huilbaby's. Nou was Morgan dan niet. Zoals ik zelf zei, ik had geen huilbaby maar een baby die huilde. Ze huilde met aan en uitkleden, als ze in bed moest (alleen bij ons in bed in haar reiswieg sliep ze), ze huilde in haar slaap en met wakker worden (uitrekken) ze was heel onrustig en ongedurig, schokkerig en ze gaf steeds eten op. Ik vond dit allemaal raar en volgens mij moeder klopte het ook niet. De ha vond haar ook wel wat stijf. We waren door het cb naar een kinderfysio gestuurd en die verwees ons door naar een manueel therapeut. Die man heeft echt wonderen verrricht. Morgan slaapt weer in haar eigen bed, slaapt binnen 10 minuten (ze is een mopper soms), ze slaapt rustig en is eindelijk uitgerust (ze had op een gegeven moment zelfs wallen onder haar oogjes). Ze wil eindelijk bloot liggen en aan en uitkleden mag ook. Ze was al vrolijk maar ik heb nu echt een blije baby. Oh ja ze begon ook een voorkeurshouding te krijgen. Ze kon al niet meer met haar rechteroor naar haar rechterschouder toe.

Hopelijk heb je hier iets aan, anders moet je het ook een keer googelen. Hou er rekening mee dat daar wel dingen staan die altijd de ergste vorm hebben en zo. Maar ik herkende een hoop in Morgan ervan.

Groetjes,

Michèle

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

dankjewel voor je info…
en wat doet een manueel therapeut eigenlijk precies? want het is alternatieve geneeswijze toch? dat is toch niet dat zweverige gedoe ofzo?
en ja ik durf nauwelijks meer wat te zeggen omdat ik zo bezorgd ben over zijn krampjes en dat ik dat in verband bracht met het zuur dat wel is omhoog kwam of dat huilen van hem. en ik had het gevoel dat ze op 'n gegeven moment zoiets hadden van; komt zij weer.
maar ja ze komen wel aanzetten met: hij krijgt wel een platter hoofdje en dadelijk moet ie een helmpje als je zn hoofdje niet regelmatig een andere kant op laat draaien (desnoods als hij slaapt) JA MAAR DAT WIL HIJ DUS NIET hij wordt er wakker van en gaat huilen en tegenspartelen.
en omdat niks werkt…tuurlijk ga ik dan zoeken wat het dan kan zijn dat zou toch iedereen doen?
en vooral idd omdat hij in een sterrenkijker lag en de gynaecoloog heeft zn hoofd moeten verdraaien terwijl hij in het geboortekanaal zat en dat was nogal een opgave. hij had ook daardoor een gebroken sleutelbeen door de bevalling.

maar michele… hij kan wel heel goed met zn hoofd draaien als hij aan het spelen is bijvoorbeeld. of na het eten. dan gaat hij heel snel naar links kijken dan weer naar rechts dean weer naar links… dat zo0u hij dan toch juist niet kunnen of wel?
hij wil alleen maar op zijn achterhoofd slapen en ik vind het jammer als het nog meer gaat afplatten.
ik wil ook niet dat hij zo’n helmpje op moet want dat lijkt me helemaal erg voor hem!

(K)Kuzjes!

Een manueel therapeut is niks zweverigs. Wat hij doet is een spier of spieraanhechting prikkelen en stimuleren door er zachtjes op te drukken waardoor die weer los komt. Het doet op zich geen pijn. Alleen in zo’n klein babynekje is die druk niet altijd prettig, zeker niet als het goed vast zit. En je kan aan het cb of je huisarts een verwijzing naar een kinderfysio vragen of een manueel therapeut. Een osteopaat kan dit ook en daar hoef je alleen maar een afspraak te maken. Die doet bijna hetzelfde als een Manueel al ben ik daar nooit geweest. Baat het niet dan schaad het niet, is dat het namelijk niet heb je het in iedergeval uitgesloten. Zo ie zo kun je de voorkeurshouding van de kleine laten behandelen bij een fysio. En Morgan kon op zich ook gewoon draaien van links naar rechts en ze lag ook of op de ene of op de andere kant. Alleen ze ging op een gegeven moment meer met haar rechteroor naar haar rechterschouder liggen. Dat was haar voorkeurshouding. En omdat zij alleen maar beneden of bij ons sliep zag ik dat heel snel. Ik moet ook zeggen ik heb zelf een aardig dokters verleden dus ik laat me niet snel afschepen en ik volg snel mijn gevoel.

Als ik jou was zou ik een doorverwijzing halen voor de fysio. Zorg wel dat je een kinderfsio hebt want die werken toch anders dan doe voor volwassenen. Wat ik zeg laat het uitsluiten dan weet je in iedergeval zeker dat dat het niet is.

Groetjes,

Michèle