Te lang en zwaar voor badje

Max is met bijna 8 weken een flinke jongen. Hij weegt, schat ik, rond de 5 kilo en is heel lang. Als ik hem in bad doe, krijg ik kramp in mijn arm doordat hij zo zwaar ‘drukt’. Ik heb natuurlijk ook maar één arm om hem vast te houden, met de andere doe ik water over zijn lijfje. Daarnaast is hij zo lang, dat hij niet meer gestrekt in bad kan liggen en dat ontspant hem niet zo. Gisteren heb ik hem in een, wat wij zeggen, ‘badpoefje’ gelegd: een soort stoeltje dat je in bad of in de douche kunt zetten en waar hij op kan liggen. Dat gebruikte ik voor Eva ook en dat vond zij wel ok. Maar nu hebben we een ander huis met dus een andere douche en die straal is best groot en hard. Max schrok ervan. Ik kan het badpoefje natuurlijk ook in het ligbad zetten, maar ik weet niet of dat handig wassen is? Hoe doen jullie dat, als je baby eigenlijk al te groot is voor het badje?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Pappa baadde morgan altijd. Maar als je een ligbad heb kun je niet met hem in bad gaan dan. Dat je hem op je legt en dan badderd??

Groetjes,

Michèle

Inderdaad, neem hem lekker mee in het grote bad of op de arm onder de douche.

Groetjes,
M

Ja…kan, maar dat kan ik niet alleen doen en papa is er niet altijd bij. Meestal doe ik Max op ma-wo-vr in bad en dan doe ik dat alleen. Als ik met hem in bad of in de douche ga, heb ik wel hulp nodig met hem er uit halen enzo??

Da’s waar, als je het alleen doet is het met zo’n klein droppie wel lastig. Bedoel jij met badpoefje zo’n zitje dat je met zuignapjes in het bad kunt vastzetten? Die hebben we voor Erik ook lang gebruikt en hij lag toen prinsheerlijk in z’n babybadje. Terwijl Erik ook een reuzebaby was

Groetjes,
M

Ik heb ook heel lang zo’n badzitje gebruikt. Erg makkelijk! Kun je bij de prenetal wel kopen. Ik heb vaak last van mij rug en door het gebruik van zo’n stoeltje was het voor mij ook te doen om de kleine te wassen.

Eh ja ik douch morgan ok alleen maar die ouder natuurlijk. Die laat in nog even spatten als ik me afdroog en dan neem ik haar. En hem in een handoek even in de maxi cosi leggen?? Zo deed inge het geloof ik ook met Rico.

Groetjes,

Michèle

Wat je wel kan doen is met hem onder de douche gaan…dan in veel handoeken wikkelen lekker warm in de badkamer en op het aankleedkussen leggen…jij snel afdrogen en badjas aan en dan doe je de kleine…
Niet dat ik dit zo doe…maar kan wel…
Mijn vriend heeft zijn pols gebroken en zit dus in het gips dus die kan niks met onze dochter…ik douche nu met mijn dochter bij mijn ouders…of als mijn ma hier is douche ik met haar en dan geeft zij mijn dochter aan mij en als we klaar zijn pakt zij haar weer en kleed haar aan en dan kan ik mezelf aankleden…
Ideaal…of je kan een vriendin vragen? Als je je ma niet vaak ziet?

Ik moet zeggen wij douchen morgan om die reden ook altijd 's avonds zodat een iemand haar aan kan pakken zeg maar, alleen op zaterdag douche in alleen met haar 's morgens.

Groetjes,

Michèle

Ik heb de beide kinderen tot 6 maanden in de tummytub gedaan! Juist omdat ik het te zwaar vond in het badje. Wij hebben geen ligbad, dus ik von de tummy ideaal! Nu ze kunnen zitten gaan ze wel weer in het badje, ik zit er dan op een krukje bij. Joey gaat trouwens ook geregeld met een van ons onder de douche, ook handig

Groetjes Anouk

hey rainbow, nou dat badje heb ik denk ik 2 keer gebruikt, was bij ons zo onhandig, dat was geen doen… ik had ook zo’n stoeldingetje, ligding, met zuignappe…dat kan ook makkelijk in een ligbad, ik ging altijd op de tummietub zitten… als stoeltje naast het ligbad… en dan zij gewoon in het bad met dat ligding… ik pak ook een gietertje, gewoon water uit het bad,en dan dat over de kleine, geen harde straal…

wat ik het meeste deed is, pip in de wasbak leggen… (die staat tegenover de douche… redelijk dichtbij want onze badkamer is echt een hok ! ) 2 handdoekken erin en zij daarop… (da was ook rond max zijn leeftijd, na een tijd staken haar benen er ook overheen hoor… hahaha) en dan ging ik onder de douche, en viste haar eruit en nam haar mee onder de douche, dat vond ik het makkelijkst… en als ik klaar was, legde ik haar weer in die wasbak met een handdoek erover, kon ik me afdrogen en had zij het lekker warm, en daarna kon ik haar omkleden… later verving ik de wasbak door het wippertje! … tummietub kon zij ook echt maar een paar weken in, want ja ik ben 1.80 manlief bijna 2 meter,dus die lange van ons zat na een tijd helemaal opgefrommelt in die emmer, geremkies!!

@ Sugars hoe lang is pippy nu dan als ik vragen mag??

Groetjes,

Michèle

moest ff het boekkie van het CB erbij pakken hahaha!
we zijn op 21.09.2010 voor het laatst geweest, en toen was ze 83 cm
ze zat ergens boven dat standaard lijntje van die miepen daarzo !

ik ging altijd met hem samen in bad. Ik legde hem dan op de wipper naast het bad en ging dan eerst zelf zitten en pakte dan hem erbij. Bij eruit gaan legde ik hem op de wipper in een handdoek en ging er dan zelf uit. Ging prima alleen.

22-12-2009 colin geboren

Hier paste Neeltje ook snel niet meer "languit"in het badje, dus ik hield haar gewoon een beetje rechtop, inderdaad een zware klus, letterlijk . Of ze ging mee douchen met papa of mama zo dat de ander haar dan kon aanpakken. Ik vind het persoonlijk gevaarlijk om dat alleen te doen ( douchen), stel dat je uitglijdt ofzo met zo’n blote baby omdat je zelf ook nat bent, brr! Dat badstoeltje gebruik ik pas sinds Neeltje goed zelf kan zitten ( of bedoelen de andere mama’s misschien een waar ze eerder in mogen?), nu gaan ze altijd samen in het grote bad.

Een teil! Maar geloof dat ik dat al wel eens verteld had, gewoon vullen in de douche, douche uit en lekker badderen, maar weet natuurlijk niet hoe pratisch dit voor jullie is! Succes iig!

Goede tips allemaal! Ik heb Max gisteren in dat badding gelegd, inderdaad zo’n dingetje met zuignapjes. Ik had het in het badje gelegd en hij lag er redelijk goed in. Helaas heeft hij nog dat scheve kopje (extreme voorkeurshouding), dus hij trok helemaal krom. Maar dat wordt hoop ik verholpen met fysio. Alleen douchen vind ik ook wel eng, dus voorlopig gebruik ik het ‘badpoefje’ en straks zet ik dat in het ligbad. Dat gietertje i.p.v. een harde straal vond ik ook een hele goeie, dus dat ga ik ook doen!

Wij gebruiken een wasmand
Zo’n ronde, flexibele. (moet je er wel een zonder gaatjes hebben uiteraard he ) Kunnen ze prima in badderen.
Nu staat 'ie gewoon in de douche op de grond, maar toen ze kleiner was zette ik die gewoon op de badstandaard.
Babybadje vond ik niet handig, idd om dat ze te lang worden en daar dan nog niet in kunnen zitten…

Mijn Sem is ook zo’n megababy en had hetzelfde probleem! Hij strekte zich steeds uit in bad en lag dan met zijn nek scheef. Ik heb een soort matje voor in bad en die leg ik nu in het grote bad. Hij ‘zwemt’ nu heerlijk door het grote bad! Dat matje drijft dus hij ligt lekker zacht.
Easybath heet dat ding.

Ja, die ken ik! Lijkt me inderdaad ook wel lekker, dat badje waar Sem op ligt! Sem, Levi van Mini-Boy, mijn Max…het zijn allemaal grote binkjes geloof ik, grappig!