Te koud?

Hoi allemaal!
Ik vroeg mij af of ik een extra deken op het bedje van mijn dochtertje moet doen.
Ze ligt nu onder een dubbel geslagen katoenen deken met lakentje. Verder heeft ze een rompertje aan (meestal korte mouw) en ligt ze in een puckababy. Overdag blijft het meestal wel 17-18 graden op haar kamer doordat de verwarming iets aan staat. 's Nachts koelt het echter af naar 14-15 graden. Toen ik haar vanmorgen uit bed haalde (en toen had ik er al extra een gehaakte sprei overheen gegooid) voelden haar voetjes en handjes lauwwarm, evenals haar nekje. Voorheen waren ze altijd goed warm. Moet ik nu een extra deken er overheen doen?
Groetjes!

Groetjes Desiree

Het gaat om het nekje, voelt dat goed aan dan is het oké. En als ze het echt te koud zou hebben, dan meldt ze zich wel 's nachts. Dus als ze tot nu lekker doorslaapt en 's ochtends lekker aanvoelt in haar nekje, dan hoef je geen extra dekentjes ofzo te geven.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Zoalang haar nek maar niet echt koud gaat aanvoelen dan is wat je tot nu doet genoeg.

En de meeste baby’s gaan ook onrustiger slapen of melden zich als ze het te koud krijgen

groetjes

lon106

Ken het probleem; In ons kinderkamertje is het 's nachts soms 13 graden, brrrr. Het kamertje is in een uitbouw, met veel koude muren dus. In de rest van het huis is het veel warmer, en we hebben centrale verwarming met thermostaat dus om het in het kamertje warmer te krijgen moeten we ons hele huis flink warm stoken. Lastig hoor… ze slaapt nu in een dikke slaapzak en een pyamaatje, en dat lijkt goed te gaan.
Als het nog kouder wordt moet er misschien een aparte verwarming op haar kamertje. Iemand nog een andere tip?

quote:
Iemand nog een andere tip?

Slaapkamers ruilen
Jullie in dat kamertje, en zij in jullie kamer

M.

Goed idee, M.!

Alleen pas ik niet in haar kamertje, de langste zijde is 1.90 meter en ik ben 1.87… Oh dat past net!

Bij Iris in de slaapkamer is het eigenlijk altijd 18/19 graden. Dus daar hebben wij niet veel last van.
Iris heeft wel last van koude voetjes en handjes. Nou zegt mijn moeder dat koude handjes gezond zijn (zeiden ze vroeger altijd) en aangezien ze soms wat last van haar tandjes heeft zijn die koude handen welkom hahaha. Maar die koude voetjes dat lijkt me zo naar. Slofjes helpen niet, dikkere sokken helpen niet. Lijkt wel of ze een beetje zweetvoeten heeft en dat ze daardoor klam en koud aanvoelen. Ze zijn gewoon altijd koud… heb ze tenminste niet vaak warm gevoeld! Iemand tips of is het niet erg???

Groetjes van de bibbervoetjes

quote:
Goed idee, M.!

Alleen pas ik niet in haar kamertje, de langste zijde is 1.90 meter en ik ben 1.87… Oh dat past net!

Hmmm, ben bang dat verhuizen dan de enige optie is.

Oh nee, Ik bedenk hier nog wat:
Bij de bouwmarkt kun je van die elektrische vloerverwarming kopen.
Wordt meestal gebruikt onder een tegelvloer (badkamer enzo),
maar kan ook prima onder vloerbedekking of laminaat.

Ik weet het, het is niet de handigste optie, want je zult wat moeten
verbouwen, maar daarna kun je de thermostaat van die vloerverwarming
wel zo instellen dat het de hele nacht lekker warm blijft. (16-18)

M.