TE heet voor Rico.. Doodsbang om te slapen?

ja hij heeft vandaag 3 keer gepoept of 4 ik weet even niet, maar normaal poept ie ook rond de 3 keer dus dat wsa het niet.
hij heeft wel een klein stukje aardbeien taart gehad echt een minipuntje maar lijkt mij stug dat het daar van is.
ook zn kiezen waren flink aan het bloeden, de eerste helft is door van zijn 2 laatste kiezen. zowel links als rechts maar de andere kant was dus een puntje door en het streepje erlangs liep gewoon bloed. ook aan de andere kies was dat. en dan zijn buik ik kan haast niet geloven dat hij daar GEEN pijn had… maar wat ik al zei; hoe goed kan zo’n kleintje nou eenmaal pijn lokaliseren…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Inge, wat zielig dat Rico zo’n pijn had! Ik ben ook benieuwd wat het nou is geweest?

@Inge/Michelle…eh, ik werd om half 6 opgeroepen. Heb dus toch weer een werkdag gehad van 11 uur. Maar ik niet alleen hoor, iedereen die bij ons in de rampenstaf zit zeg maar. Ik vond het ook niet erg, want voor een communicatiemedewerker zijn dit nu juist leuke dingen, om mensen te informeren over wat ze moeten doen enzo. Het is heel erg druk even, maar er heerst ook een bepaalde sfeer…Ik weet niet. Ik had ook energie voor 10. Ik mocht wel als eerste weg en hoefde vandaag niet te komen (de anderen wel weer). Ze vonden ook dat ik tussendoor moest gaan eten…Maar soms kan het even niet anders en zo’n grote brand hebben we gelukkig niet vaak. Als ik 1x in de 2 jaar zoiets heb, is het veel. Ik let wel op hoor, haha, heb vandaag rustig aan gedaan. Even bijgeslapen vanmiddag. Ik voel me prima en zo lang het allemaal gaat…hmmm, ben ik ook niet zo van ‘ik kan het niet meer’. Maar ik blijf wel alert hoor en ga ook soms wel even liggen. Don’t worry about me!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Rainbow jij kan wel zeggen dat het gaat en dat het geen probleem is, maar jou baas is verantwoordelijk als jij zwangerschap misgaat en dat wordt niet voor niks gezegd. Ik vind persoonlijk dat jij en je baas er een beetje te licht over denken. Sorry maar das mijn mening. Soms kunnen dingen wel leuk lijken en leuk zijn, maar ze zijn niet verantwoord. Misschien omdat ik weet dat het voor mij wat moeilijker zal zijn om zwanger te worden en te voldragen (heb even een gesprek met mijn dietiste gehad naar aanleiding van mijn misschien reuma, maar met alleen suiker word een tweede keer zwanger worden al een technisch verhaal met grotere kans op miskramen) dat ik wat feller reageer, neem me dat dan niet kwalijk maar ik denk alleen maar aan jou en je kleine mannetje.

Groetjes,

Michèle

weer ben ik het met michele eens rainbow
idd jij kunt denken en voelen dat het goed gaat, maar jouw baas moet qua dat betreft elke zwangere hetzelfde behandelen of ze zich nu goed voelen of niet.
en je kan het gevoel hebben dat alles goed gaat maar je weet niet wat het aan " kan" richten natuurlijk.
niet alles kun je aanvoelen.
ik begrijp wel dat dingen voor jou net iets anders geregeld zijn. b.v. dat je dan vrij was daarna en dat hoort ook zeker zo, maar het is niet alleen deze situatie waarbij de mening is gevormd, door eerdere verhalen twijfel ik of je baas wel door heeft wat de normale gang van zaken is, en wat de regels zijn betreft zwangere vrouwen.
Denk gewoon aan jezelf meid als je ook maar 1 moment twijfelt, afkappen en rusten voor jou en je mupke

Het gaat nu goed met Rico, hij had lekker verder geslapen na de onrust in zijn slaap en is niet wakker geworden vanacht, nu heeft ie nergens last meer van.
wat het geweest is… ik weet het niet, misschien buikpijn die nogal hevig was. dat in combinatie met zijn laatste kiezen die aan het groeien zijn

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 04 Jul 2010 09:21:34

Fijn dat het weer over is Inge

En ik snap Rainbow wel. Laten we wel wezen een zwangerschap is geen ziekte en als Rainbow der eigen goed voelt en dat weet ze zelf het beste is er niets aan de hand. Er zijn er genoeg die met 27 weken nog 40 uur werken , zoveel werkt Rainbow er normaal niet.

Ik begrijp jou ook hoor Michèle

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Natuurlijk begrijp ik dat jullie het goed bedoelen. Is ook heel lief! Maar ik redeneer zelf inderdaad ook zo van: ik voel me goed en heb nu geen reden om het rustig aan te doen. Bij Eva heb ik ook tot vier weken 36 uur gewerkt en daarna thuis ook alles van onder tot boven schoon gemaakt. Tja, als het goed gaat, gaat het goed en ben ik niet iemand die dan heel veel nadenkt over ‘wat zou kunnen’. Ik heb bij Eef een zwangerschap uit het boekje gehad en tot nu toe eigenlijk ook weer…Een knap iemand die mij dan zegt dat ik rustig aan moet doen…Hahaha. Maar ik ga natuurlijk niet slepen met zware of gevaarlijke spullen, net als ik ook niet heb geverfd met terpetine. Werken is bij mij: achter de computer zitten. En dat 20 uur per week, dus dat is wel te doen. Neemt niet weg dat ze er bij ons soms inderdaad wel makkelijk over denken. Waarschijnlijk omdat ze mij kennen en zie hoe ik nu nog functioneer. Op het uitje vorige week trapte ik ook vrolijk op een Piet Plezier en struinde ik ook over een golfveld…Dat kan ook als je je goed voelt en zolang het veilig is. Maar zo mag je als zwangere 1 uur per dag extra pauze, maar mijn baas wees me daar zelf niet op. Ik heb het niet nodig, maar eigenlijk had hij me daar op moeten wijzen…het is je recht! Ik snap jullie zeker en ik mag alleen maar dankbaar zijn dat het bij mij van een leien dakje gaat allemaal. Als het anders zou zijn, zou ik er zelf ook anders in staan denk ik. Maar wat ik al zeg, ik doe geen gevaarlijke stunts natuurlijk en als ik een harde buik heb, ga ik even liggen. Zo hoop ik dat ik het nog een tijdje vol kan houden. Als ik echt moe ben of het niet gaat, ben ik de eerste die dat zegt hoor. Veiligheid gaat voor werk, daar hebben jullie zeker gelijk in. Werk is maar werk!

ja oke als je toch maar achter een bureau zit te tikken kan ik begrijpen wat je zegt, doe i hoe dan ook welmaar het is meer draai niet onnodig overuren ofzo, je hebt ook je rust nodig.
en dan zit je thuis maar achter je bureau te ikkebennen

Hahahaha Inge, dacht je dat ik daar zelf op de hei moest gaan staan blussen in zo’n snoeiheet pak, met zo’n zuurstoffles op mijn rug? Moet er niet aan denken! Dat laat ik lekker over aan stoere brandweermannen en -vrouwen! Ik hoefde alleen maar dingen te coördineren, internet bij te houden en wat dingen te schrijven! Valt mee toch!

Vergeet ik nog te vragen of Rico nog zulke pijnen heeft gehad???

@Rainbow: haha nee joh dat dacht ik niet gekske
alhoewel je zo’n pak best stoer zou staan

Met rico gaat het wel.
pas even het topic aan en vertel dan.

gisteren was het al een stuk minder heet dus dat kan het niet zijn. zijn pijnen zijn niet meer teruggekomen…
hij slaapt ook goed door maar ik mag zijn kamer niet verlaten
hij wordt dan helemaal panisch.
en niet in de zin van een drift maar echt gewoon angstig. zo kijkt hij dan oo en trilt helemaal als ik wegloop.
ik MOET mijn hand op zijn minst op de rand van zijn bedje houden anders pakt hij hem gewoon zelf en legt hem erop en kijkt me bloedserieus aan van: blijf ALSJEBLIEFD.
pas als hij echt heel moe is wil ie me laten gaan of dat als ie al in slaap is gevallen.
ik vind het zo zielig voor hem… en ik weet ook dat dit niet uitproberen is want dan doet hij heel anders en komen er geen grote tranen en paniek in zijn ogen.
verlatingsangst past dat nu? of is het gewoon iets anders dat hij gewoon echt bang is om te gaan slapen? vanwege misschien een nachtmerrie oid?

Fijn dat de pijnen weg waren! Maar wel zielig dat Rico om een of andere reden bang is. Eva heeft dat soms ook, maar niet zo extreem. Ik moet dan even komen en dan wil ze bij mama op schoot. Ik knuffel haar dan even en geef wat drinken en dan is het weer ok. Hopelijk komt Rico er ook gauw overheen? Ik denk inderdaad dat hij misschien eng gedroomd heeft, of dat er misschien een raar geluid is geweest waar hij van schrok? Komt met wat geduld wel goed joh!

Ben je intussen in je eigen huis terug Inge??

Liefs Michelle

ja Rainbow dat kan best… dat hij naar gedroomd heeft ofzo maar het is echt alsof ie niet alleen wil zijn in zijn bedje.
zo gauw ik mijn hand van de rand van het bed afhaal is het brullen
ik hoef hem niet op te pakken van hem maar moet wel het bed aanraken oid…

@Michelle: ja we zijn terug thuis
vanmiddag heeft ie goed geslapen zei papa ik was op de cursus.
gek is dat normaal gaat uit logeren gaan super maargoed even vanavond afwachten hoe dat gaat… hij is wel doodmoe vandaag
ik ook trouwens en dan ook nog ongesteld bah

Indd vanavond even afwachten, kijken wat hij dan doet in zijn eigen bedje. Wie weet wat hij gezien heeft bij opa en oma Je weet het hè kids zien meer als wij.

Liefs Michelle

ja dat is waar michelle daar heb ik al langer aan zitten denken in het nieuwe huis van hun.
Het is echt al voor de oorlog dat huis dus idd… wie weet.
het is natuurlijk wel gerenoveerd maar dat zegt ook geen moer zielen blijven toch wel…

hij ligt er 5 minuten in zonder problemen tot nu toe (klop klop klop)
wat gek!
ik ga pas echt zeggen : wat gek als ie zo stil blijft totdat ie in slaap valt

Nou in ieder geval goed teken dat je weg mocht. Ben benieuwd wat hij de volgende keer bij opa en oma doet dan.

Liefs Michelle

dag dames!
weer terug van weg geweest!

ruben slaapt s’middags ook niet…het is begonnen toen het zo warm werd ( we hebben rolluiken en toch was het 29 graden op zijn kamer…de zon is ook de hele dag aan die kant)
hij gaat staads recht op zitten… en ook al is ie moe…hij vertikt het om te gaan slapen…
ik laat hem een uurtje jammeren en als ie dan nog niet slaapt vis ik hem er maar weer uit…
misschien wil ie zijn middagdutje wel niet meer…misschien komt het van de warmte…
maar als je rond een uur of 3/4 gaat wandelen valt ie als een blok in slaap…
ik leg hem gewoon na middag eten in bed en dan zie ik wel op ie wil slapen of niet…

groetjes karin

karin

@Michelle: nou het is perfect gegaan hij heeft niet eens het bed in elkaar gebeukt hij sliep vrijwel meteen dus dat is echt top! ik ben ook benieuwd wat hij de volgende keer doet bij mijn ouders…

@Karin: hai! was je op vakantie??
Ik ben s’middags heel makkelijk, wil hij niet slapen door de hitte? dan maar niet dan gaat hij lekker een middag in het zwembadje zitten.
s’avonds heb ik er een wat jengelig kind aan maar goed so be it… beter dan dat het s’nachts constant brak is nietwaar?
ik hoop dat het snel wat beter gaat!