Te dik!

Heej,

Ik ben 1.5 week terug bij het CB geweest en gewegen en gemeten… En me zoontje was 73,…cm en 11,… kg en 7,5 maand oud. Ik heb echt het idee dat ik de enigste ben waar het kind van te zwaar is en dat ik het dus toch ergens fout doe met eten enz…Hij was met gewicht boven de bovenste lijn en nou moest ik op gaan letten met eten en moet nou aankomende maand weer komen om te wegen maar ik heb zn schema nu dus nu zo gedaan…

08.00 fles 150 cc + 5 schep

12.00 fles 120 cc + 4 schep (1st probeer ik een boterham maar dan neemt hij maar een paar stukjes en dan wil die het niet meer)

14.30 a 15.00 vers fruithap 200gram
17.15 a 17.30 groentehap 200 gr en een toetje van 125 gr
23.00 fles 150 cc + 5 schep + Bambix ( deze fles heb hij echt nodig anders komt hij de nacht niet door en hij moet over gelegd worden ivm kleine ruimte huis)

en heel heel soms krijgt hij een beetje diksap smiddags voor of na de fruithap

Dit is toch een goed schema?! Of moet ik nog meer gaan minderen?!:S
Ik weet het soms niet meer hoor die mensen van het CB kunnen je soms echt gek maken ik mag me kind ook niet meer laten zitten alleen met eet en drink momenten en meer niet en ik moet gaan beginnen met een beker hij mag niet uit een tuit:S

borstvoeden.info Tickers

Ik vind dit neet veel hoor

Bij Dylano was het zo

fles pap van 210 dus 7 scheppen plus pap
fruithap potje 200 gr
1 boterham + fles 150 cc
Liga oid met diksap
Potje groente 200 gr
fles 210

Was en is nog steeds geen dikkertje maar ging altijd helemaal op Kan ook zijn bouw zijn misschien

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi Anne,
Mijn dochter is ook 7,5 maand en ze is 2 weken terug (met 7maand) gewogen en gemeten: 71cm en 10 kilo. Voor een meisje echt heel groot, maar ze vertelden er ook bij dat het gewicht in verhouding staat met haar lengte. Oftewel, mijn CB deed er helemaal niet moeilijk over!

Haar schema:
700u fles 180cc+6 schepjes met Bambix
1000 fruit
1300 fles 180cc+6 schepjes met bambix (ik mag al brood gaan geven maar ivm komende vakantie stel ik dat nog een paar weken uit)
1500 drinken (meestal gewoon water) en een liga
1700 maaltijd (soms potje, meestal eet met ons mee) en klein toetje op basis van opvolgmelk
1930 fles 180cc + 6 schepjes
(flessen gaan niet altijd leeg)

Ik vind jou schema er prima uitzien en zou me geen zorgen maken. Gewoon geven wat jij denkt dat je zoon nodig heeft.
Laat je niet gek maken door het CB, het ene kind is gewoon groter als het andere.
Wat het drinken betreft; het drinken uit een beker is erg goed voor de mondspieren en spraakontwikkeling van je kind. Ik geef mijn dochter een paar keer per dag een paar slokjes drinken uit een gewone beker. Maar nogmaal, doen wat jij vind dat goed is!!
Groetjes Nancy

Meissie, laat je niet over de zeik helpen door het CB! Zodra die kleine man gaat kruipen en lopen is-ie al dat babyvet zo kwijt!

Het CB hoort er te zijn om onzekerheid bij kersverse ouders weg te halen maar ondertussen maken ze mensen alleen maar onzekerder. Niet te serieus nemen die paniek-opmerkingen van het CB.

Groetekes, Sje

Nou ik vind het ook niks te veel hoor!
Net wat Sje zegt als hij straks meer uit de voeten kan dan is hij het zo weer kwijt.
mijn dochter is ook altijd aan de zware kant geweest (volgens het CB) ik heb me daar ook wel eens druk over gemaakt, allemaal voor niks!
Lekker genieten van die extra rolletjes, voor je het weet zijn ze weg!

De volgende keer als je naar het CB moet dan "VERSTAND OP NUL, EN BLIK OP ONEINDIG!!

Lieve Groet,
Monique mama van Silver

Hier ook een mama van een vrij dikke baby die tot aan de bovenste lijn zit.
Ik maak me ook zorgen maar hier bij het CB zeggen ze ook dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat het idd met lopen en kruipen er wel af gaat. Ze zeiden dat als ze 1,5 jaar zou zijn en nog boven de lijn zat ik me dan zorgen moest gaan maken.
Toch ga je vergelijken met andere baby’s en er is hier in de buurt geen 1 die zo zwaar als Leonie is… ze heeft ook al hele grote maten aan omdat haar buikje te dik is en vaak krijg ik broekjes niet overhaar kontje heen.
Dus vaak hele lange pijpen en bij de middel goed
Ook krijg ik opmerkingen over wat een dikke wangen of wat een dikkertje Niet echt leuk.!! Aan de andere kant is ze veel sterker dan die magere beebs… met 4,5 maand kon ze al rechtop zitten en ze had al heel vroeg dingen in haar handjes!
Naja, we pikken er het positieve maar uit… toch?? En we moeten misschien straks als ze lopen maar een beetje op de voeding letten.

X Marja PS op de foto is ze 12 weken en ze is elke 4 weken vanaf de geboorte een kilo aangekomen dus ik denk dat ze met 6 maanden op ongeveer 9,5 kilo zit.

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Ik zou me persoonlijk niet heel druk maken. Als je je kindje niet heeeel veel extra geeft dan is dit nu even de bouw van je kindje. Onze meid is al tijden de lang, te licht en het hoofdomtrek is ook te klein (bij haar lengte).
Tsja het zijn allemaal dingen waar ik niks aan kan doen. Ik kan haar niet laten krimpen, en ze krijgt wel voldoende eten, dikker wordt ze niet (nu nog niet)
Onze meid is nu 13,5 maand is een 83 cm en 10 kilo.
Als je kindje met 3 a 4 jaar nog te “dik” is zou ik me meer zorgen gaan maken.

Geniet maar lekker van je kindje.

Misschien moeten ze die lijn is opschuiven

Liefs Wendy

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

das een goeie wendy! Of gewoon niet meer naar het CB gaan… lekker ons eigen ding doen

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

@map84: je hoeft er ook niet heen hoor, het is geen verplichting. Dus als er een kern van waarheid in je grapje zit, denk daar maar eens goed over na dan…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Moet zeggen dat ik dat zo irritant vind van het cb om te gaan zeggen dat je kindje te dik is en dat je het dan maar minder eten moet gaan geven. Moet toch niet veel gekker worden, zou me net wat de andere meiden zeggen niet al te druk om maken. Straks als hij wat ouder is kruipt/loopt hij het er weer af, als hij nog ouder word en het blijft zo wordt het anders.
Iedereen heeft een andere bouw, tenger stevig enz, en ze moeten maar precies tussen die lijntjes zitten. Vind dat zo apart. Mijn boy is een tenger mannetje, wel heel lang denk zo’n 78a80cm en zijn gewicht zal zo’n 9a9.5 kg zijn en is nu 13 mnd! , maar zo zeggen ze hier, hij stippelt zijn eigen stijgende lijn uit dus prima. Zo moet je het ook maar zien met jouw ventje, hij stippelt zijn eigen lijntje uit…

Gr Patries

ach,mijn kindjes zijn te klein en te dun,en zo is er altijd wel iets fout bij het cb.ik ga alleen nog voor de entingen,en verder bekijken ze het maar,met hun boekjeswijsheid.

quote:
ach,mijn kindjes zijn te klein en te dun,en zo is er altijd wel iets fout bij het cb.ik ga alleen nog voor de entingen,en verder bekijken ze het maar,met hun boekjeswijsheid.

Ja eigenlijk is het wel zo. Is er landelijk een gemiddelde bepaald?? Er wordt niet naar ouders gekeken. Als beide ouders klein zijn…kun je natuurlijk niet verwachten dat hun kleintje een reus wordt.

Tjaaa, ik zou het eigenlijk niet weten, te dik, te dun…zolang ze maar goed in hun vel zitten lijkt mij het allerbelangrijkst. En idd het babyvet gaat er meestal vanzelf wel af. Op zich hier een redelijk CB, tot nu toe voor mij erg behulpzaam moet ik zeggen. Maar heb hier dan ook 1 contactpersoon die mij en mijn kindje kent, mss scheelt dat…

Léony

Mijn zontje is 4 maand en een week oud! hij is 70 cm en 8 kilo! hij is te groot en zwaar voor zijn leeftijd hij krijgt nu zins een week fruithapje en groente, hij is hier aan toe! ik maak me er niet druk om, het is gewoon zijn bouw, mijn zoontje is ook nog eens 3 weken te vroeg geboren!!!
mijn dochter zat altijd onder de lijn met haar gewicht en met haar lengte er boven en nu nog steeds is ze tenger, ik denk dat je je er nu nog niet druk om moet maken, ze eten wat ze nodig hebben. vooral niet naar het CB luisteren met dat soort dingen, als ze kruipen, lopen dan zijn ze het zo kwijt, de meeste baby`s hebben babyvet :D…

Mariska

Hoi,

Ik weet niet of je kindje bv hebt gegeven maar die kindjes zijn over het algemeen tot ± 4de jaar wat dikker. En zolang de beide lijnen niet helemaal wijd uit elkaar staan zou ik me geen zorgen maken. Een baby zet je niet op dieet.

Maar mischien kan je de fruithap beter naar s’morgens zetten.
Althans dat had mijn dochter s’morgens fruit en sávonds groente
Weet niet of dat help hoor

Groetjes

lon106

Bedankt voor alle reacties. Toch wel fijn om te lezen dat het toch niet erg is en dat er ook meer boven of onder lijn zitten. Ik had echt ff het idee dat ik een beetje de enigste was als ik om me heen keek. De oma’s zeiden ook al dat het niet erg was en dat het met kruipen/lopen er wel weer afgaat, maar ja die 2 komen toch uit een ander tijdperk maar dit is het schema wat ik eigenlijk pas sinds een week of 3 doe.

En sochtends slaapt mijn kleine van 9.15 tot 12.00 á 12.30 vandaar dat ik de fruithap smiddags geef. Hij is ook geen slaper dus we waren super blij dat we dit slaapje er in hebben gekregen en daar blijven we liever ook vanaf

Ik probeer ook zoveel mogelijk alles met een korreltje zout te nemen met het. De wijkverpleegkundige is meestal altijd super. Maar de kleine is altijd heel moeilijk geweest met voedingen heel hongerige en niet snel verzadigd. En daar hebben ze ons altijd goed advies in gegeven.

borstvoeden.info Tickers

Hier trouwens nooit een probleem gehad met het CB gelukkig. Nog nooit gezeurd over eten, gewicht, lengte ed. Ik denk dat het ook sterk aan de persoon ligt die dienst heeft. De een zal alles wel via het boekje willen en de ander kijkt meer menselijk.
Ze zouden maar zeggen dat je kindje te groot of te klein is. Moet je ze dan uitrekken of tussen een klem zetten ofzo
Zolang je je kindje niet overvoed en hij/zij normale porties krijgt is er niets aan de hand. Ik ken een meisje die was als baby echt dik en nu is ze 3 en is dun dus ja.

Ach meid,niets van het cb aantrekken hoor.

Mijn ventje was op die leeftijd dan erg obisitas patientje.
Hij was met 7,5 maand oud 78 cm lang en 13 kilo.
Met zijjn 1ste verjaardag was hij 15 kilo en 87,2 cm lang.

Maar weet je,hij is nu nog steeds erg zwaar en erg lang,lig nog steeds ver boven alle curven uit,maar wat kunnen ze er aan doen.

Elk kindje groeit op zijn eigen manier,en geen enkel kindje is het zelfde.

Hij was vanaf de geboorte al een flink en groot ventje,ik ben dus gewend dat hij ver boven de curve ligt,als die nu ineens flink af zou buigen is dat ook niet goed.

Zolang je kindje gewoon zijn lijntje volgt is er niets aan de hand hoor.

En ik vind de eetschema goed hoor,niks teveel.
Denk dat het gewoon de bouw van je kindje is.

Je hebt grote en kleine kindjes.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007