Tbc op school

hoi meiden

gister kregen we een schokkende brief van school er is tbc geconstateerd bij een kindje in mijn zoons klas het is nog onduidelijk of het open tbc is , en dus besmettelijk, we krijgen deze week nog een brief van de ggd met verder informatie en eventuele stappen die we moeten ondernemen.
maar de schrik zit er goed in dat verwacht je niet
moest het er even uit gooien dus hoop dat jullie dat niet erg vinden.
we zitten nu in onzekerheid ook wil de school niet zeggen wie het was maar we hebben natuurijk wel een vermoeden aangezien dat kindje er al een tijdje niet is
maar waarom komen ze er nu pas mee en dan nog met veel te weinig info dan denk ik had dan even gewacht op de brief van de ggd dan heb je teminste gelijk zekerheid.

nou ja het is er even uit en nu maar afwachten

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Wat spannend. Sterkte met wachten, hopelijk is het geen open tbc.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

he wat naar ook voor het kindje dat ziek is natuurlijk. Nu maar hopen dat het geen open is inderdaad. Ik weet dat mijn ma het als kind gehad heeft leuk is anders.

Groetjes,

Michèle

ja idd de behandeling schijnt erg zwaar te zijn zeker voor kinderen dus mijn gedachte gaan ook zeker naar het kindje uit en naar de ouders maar het blijft vooralsnog onzeker of er besmettings gevaar is en dan breng je je kind ook niet met een prettig gevoel naar school hoewel het kindje er nu natuurlijk niet is

Brr, zoiets verwacht je inderdaad helemaal niet.
Wat erg voor dat kindje!
Hopelijk is het niet besmettelijk, en weten jullie snel meer.

Die onwetenheid is altijd de moeilijkste periode…

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Tja das nooit leuk om te horen, hoop inderdaad ook dat het geen open TBC is maar dat komt niet zo heel veel voor hoor, zelf niet hier in Malawi. Voor het kindje kan het tot 9 maanden medicijnen slikken zijn en vooral met de preventieve maatregelen in Nederland vraag ik me af of hij/zij dan uberhaupt naar school mag, heel vervelend en zielig eigenlijk!

vandaag een gesprek op school gehad met de ggd het blijkt om een open tbc besmetting te gaan dinsdag worden alle kinderen geprikt en vrijdag de huidtest
gelukkig zijn mijn kids tegen tbc ingeent omdat mijn man uit de zogenaamde risico landen komt dus hebben de minder kans op besmetting

met de kinderen zelf die nesmet zijn gaat het gelukkig al beter de behandeling slaat goed aan.

Heftig, gelukkig zijn jouw kinderen ingeënt. Hopelijk krijgen ze het niet!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat heftig zeg dit! Hopelijk krijgen jouw kindjes het niet, wel fijn dat het met de besmetten kindjes ook weer beter gaat. Sterkte.

Gr Patries

dat is ontzettend schrikken dat geloof ik meteen,
wat erg ook voor dat kindje en die ouders!
hoe gaat het nu met het kindje??
maar je zoontje heeft tot nu toe geen klachten neem ik aan??

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

naar wat ik via via heb gehoord gaat het weer redelijk goed met het kindje die besmet is

nee hier verder geen klachten maar volgens de ggd kan dat tot ong 6 maanden gaan duren

er word nu een groot contact onderzoek gehouden om te kijken waar de besmetting is begonnen omdat er in weert ook een besmetting is gecontateerd in een ziekenhuis.

maar het kan vrij lastig om dat echt uit te zoeken want het kan ook tijdens vakanties of iets dergelijks gebeurd zijn.

iig ziet mijn zoon enorm tegenop de prik dinsdag dus gaat papa maar even met hem mee.