Tandjesleed

Hallo allemaal,

Mijn zoontje krijgt tandjes (denk ik) en hij heeft er veel last van. Het is echt jantje lacht en jantje huilt. Hij begint zomaar ineens te huilen met zo’n zielig pruillipje en een paar minuten later is het weer over. Ook heeft hij verhoging en slaapt ineens heel veel. Ik smeer al gengigel op zijn tandvlees, maar geen idee of het helpt. Vannacht was hij ook erg onrustig. Heel erg gooien met zijn armen en trappen met zijn benen. Iemand nog tips om het voor het manneke wat draaglijker te maken??

Alvast bedankt

22-12-2009 colin geboren

Mijn dochtertje heeft ook net 1 tand gekregen. zo’n grappig gezicht nu als ze lacht
Ik had zo’n bijtring met vloeistof erin die je eerst een nachtje in de koelkast legt. Lekker koud aan het tandvlees zodat het verdooft en ze kon ook lekker bijten. Heeft haar erg geholpen. Als ie weer warm was, legde ik hem gewoon weer een uurtje in de koelkast. Mag niet in de vriezer!! Gekocht bij prenatal, maar hebben ze denk ik overal wel… Misschien helpt het.

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

En dan heb ik gelijk nog een vraagje nu we het over tandjes hebben.
Geadviseerd wordt om gelijk vanaf het eerste tandje te beginnen met poetsen, maar hoe laat je een baby in godsnaam zijn mondje spoelen???
Of mogen ze die peutertandpasta gewoon doorslikken?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Hoi!

Vervelend he, dat tandjes leed. Jasper had er ook veel last van, inmiddels is tandje nummer 8 doorgebroken…
Ik gebruikt dentinox, wat je op het tandvlees masseerd waar de tand doorheen moet komen. Als ie veel last had, gaf ik hem voor de nacht een paracetamol zetpil zodat ie toch z’n nachtrust wel kon pakken. Verder vooral veel laten bijten op bijtring/koude washand e.d.

De babytandpasta kunnen ze gewoon doorslikken, je moet wel even goed opletten dat je de tandpasta kan gebruiken vanaf 0 jaar. Sommige peuterpasta is namelijk weer niet geschikt voor baby’s. En je gebruik maar een heel klein beetje, dus dat sabbelen ze gewoon weg.

Sterkte, hoop dat ze er snel door zijn!
Groetjes Carolien.

bijtring gebruik ik al, maar hij bijt liever op mijn schouder of vingers…
Ik heb idd net de huisarts gebeld en ik mag gewoon een zetpil geven. Mijn vriend wil dat liever niet, maar ik vind het zo zielig. Denk dat ik het ook alleen 's nachts doe.
Ik hoop ook dat ze snel komen!

22-12-2009 colin geboren

Voor 's-nachts inderdaad gewoon een zetpil geven. Waarom zou je die kleintjes pijn laten lijden als het niet hoeft. De samenstelling van zetpillen is zo veilig dat het echt niet kwaad kan. Dentinox hielp bij Merel altijd erg goed.

Groetjes Natasja

Waar is Dentinox o.i.d. te krijgen? Drogist of apotheek?

Dentinox inderdaad, te koop bij de drogist. En een pcm voor het slapen gaan zeker doen, als ze daardoor minder pijn heeft en beter slaapt. Mijn vriend is daar ook niet zo voor, maar niet slapen is ook niets, toch?

En als je tandpasta koopt voor kindjes vanaf 0 jaar, dan hoef je niet te spoelen.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

nou vanavond een zetpil gezet, maar iedere keer als ik hem in bed deed werd hij helemaal overstuur. Heb hem 2 x mee naar beneden genomen en dan was het goed. Dus volgens mij is het niet echt pijn, maar meer bij mama willen zijn. Nu ligt hij eindelijk in bed en slaapt (hoop ik). Kan natuurlijk ook door de tandjes komen, dat hij wat hangeriger is en wat troost nodig heeft, dus dat geef ik dan ook maar.

Ik kreeg van de apotheek te horen dat Gengigel het beste hielp. Hij vindt het wel heel lekker…

22-12-2009 colin geboren

Het kan soms heel lang duren voor dat een tandje doorkomt. Is zijn tandvlees ook dikker en rood. Erg kwijlen hoort er vaak ook bij en overal op bijten. Oh ja vieze luiers en luieruitslag komt ook vaak voor. Dus tandjes krijgen is niet altijd een feest.
Als er een tandje doorkomt gelijk beginnen met poetsen. Ze adviseren 1 keer op een dag voor 1 jaar maar ik poets Dion 2 keer op een dag. Nr 7 is net deze week doorgekomen en gelukkig alle 7 zonder problemen.
Succes met het doorkomen van de tandjes.

ja tandvlees is dik en rood en idd vieze poepluiers.

Ik krijg hem weer niet in bed. Hij viel in slaap met de fles, maar in bed alleen maar spelen en als ik even weg ben flink huilen. Ben er al bij gaan zitten en samen met hem gaan liggen, maar hij heeft er geen zin in. Ik heb hem maar weer mee naar beneden genomen en hij ligt nu te spelen op zijn speelkleed. Het zal wel te warm zijn om te slapen.

22-12-2009 colin geboren