Tandjes?

Hoi Meiden,
Amy gaat rond 19.00 /19.30 uur naar bed en slaapt tot de volgende ochtend. Ze krijgt al een hele tijd geen late avondfles meer en altijd prima gegaan.
Nu sinds vier nachten begint ze om 01.00 uur te spoken. Ze heeft haar oogjes dicht. Ze brabbelt en soms een huiltje. Ze wordt niet echt wakker. Ik geeft haar haar speentje, maar die spuugt ze eigenlijk direct weer uit. Zolang ik mijn hand tegen haar hoofdje of handje houd is even tevreden, maar met tussenpozen gaat dit door tot ong. 05.00 uur. Dan valt ze in slaap tot 7.00 uur.
Ze drinkt de laatste dagen minder. Ze kwijlt enorm en stopt alles is haar mond om op te ‘knabbelen’. Ze heeft ook wat luieruitslag. Verder is ze heel vrolijk. Er zijn twee voortandjes onder het tandvlees te zien,. Nog geen wit puntje. Nou denk ik dat het door de tandjes komt, maar overdag slaapt ze wel heel goed…ook savonds tot idd +/- 01.00 uur. Eigenlijk alleen snachts is ze enorm aan het spoken.
Hoort dit bij het doorkomen van tandjes?
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,

Mijn zoontje van 6 maanden doet dit ook al een paar weken 's nachts. Hij is dan 2-3 uur wakker. Soms speentje nodig, soms echt klaar wakker en spelen, brabbelen. Zie een eerder topic van mij.

Ik lees ook veel dat ze middenin een sprong kunnen zitten en dat dit het ook kan zijn waardoor ze wat van slag kunnen zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord dus ben flink aan het googlen maar kom er nog niet echt achter. Lees ook veel over Oei ik groei, dus denk dat ik dit boek (volgens mij) maar ga aanschaffen. Wellicht staat hier nog handige informatie in. Misschien bij jou ook een sprong.

Ik zelf had trouwens nog niet aan tandjes gedacht.
Bij ons ook veel kwijlen, alles gaat naar zijn mond om op de kauwen en we zien wel tandjes zitten. Maar ook geen puntje en een harde bobbel voelbaar. Hij drinkt en eet wel prima. Overdag ook vrolijk en actief.

Groetjes Daniëlle

Trotse mama van Jesper!!

Klinkt als een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.

Ik snap nog steeds niet waarom verloskundigen en kraamverzorgenden dat boek niet aanbevelen aan elke kersverse moeder! Scheelt zoveel onrust en onzekerheid.

Groetekes, Sje

quote:
Ik legde een opgevouwen badlaken onder het hoofdeinde van het matras.

Nooit iets onder het matras leggen om het hoofdeind op te hogen! Levensgevaarlijk!

Altijd het hele bedje ophogen aan het hoofdeind. Iets van maximaal telefoonboek-dikte onder de pootjes leggen!

Groetekes, Sje

Oh, het kan prima werken, en je hoeft het niet met me eens te zijn, maar het blijft levensgevaarlijk omdat het matrasje loskomt van de lattenbodem en er dus ruimte is waar het kindje met bijv. armpjes of beentjes (want ze gaan nou eenmaal heen hun bed door 's nachts) tussen kan komen.

Het zijn moment-opnames, maar het hoeft maar 1x mis te gaan…

Vraag het maar na bij bijv. het CB, de huisarts, verloskundige, kraamzorg etc. Allemaal zullen ze zeggen dat het matrasje niet opgehoogd mag worden door er iets onder te leggen. Altijd het hele bedje ophogen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Aug 2011 21:07:46

Het bedje verhogen met een opgevouwen handdoek wordt zelfs door huisarts aanbevolen.?!? toen amy erg verstopte neus had…Nooit gedaan overigens, maar misschen vanavond toch een dun boeke onder de voorpootjes leggen…ben benieuwd.

En het oei-ik-groei boek heb ik nu toch maar besteld Sje…want ik lees wel extreem veel aanbevelingen….
Ik merk bij Amy tot nu toe helemaal niets van de ‘sprongen’…misschien dat dit de eerste is…of toch misschen de tandjes…tja…
we zullen duimen vanavond dat ze lekker slaapt…

quote:
Het bedje verhogen met een opgevouwen handdoek wordt zelfs door huisarts aanbevolen.?!?

Toch die huisarts maar eens heroverwegen dan!

Groetekes, Sje

Overigens, want ik zie nu ineens Sjé te staan. Mijn gebruikersnaam moet niet uitgesproken worden als Sjee. Het komt van Esther = Esje en dat wordt dan Sje (Of misschien beter S-je).

Groetekes, Sje

nou eh laten we zeggen S-je is wel ok!

Hier in het begin ook weinig “last” van de sprongen, maar die van 8, 11 en 14 mnd, pff! Ik vond het wel prettig om te lezen wat er kon gebeuren met zo’n kleintje in een sprong, heel herkenbaar. Ik heb het boek ook, kijk er niet heel vaak ik, maar als ik echt iets afwijkend zag (gelukkig duurde dat hier maar een paar dagen), dan las ik exact hetzelfde verhaal in het Oei ik groei boek.

Aan de andere kant: als een sprong wel één of twee weken duurt, wat natuurlijk ook voor kan komen, kunnen ze voor mijn gevoel altijd in een sprong zitten (kijk maar in het schema bij mama’s hoekje). Die weken sluiten de eerste tijd bijna op elkaar aan. Maar zoals ik zei, onze zoon heeft er nooit echt last van gehad toen hij zo jong was en onze dochter hopelijk ook niet.

Hier werd ook aanbevolen om het HELE BEDJE op te hogen, in die zin aan het hoofdeind een klosje of telefoonboek (als je er meerdere hebt, haha) onder de pootjes doen. Hebben we heel lang gehad voor onze dochter. Sinds een week zijn ze er onder weg, want nu spuugt ze bijna niet meer.

Lilypie Second Birthday tickers

YEAH Amy heeft afgelopen nacht goed geslapen. om 23.00 uur even een gil en een lach…pfff bespottelijk want ik keek op dat moment precies op de camera…gieren natuulijk…maar heb haar niet meer gehoord tot een uur of 03.00uur…speentje gegeven en geslapen tot 6.30 uur. Top dus.
Het lijkt dat chamodent wel iets doet en die boeken onder de pootjes…ach ja…zo rommelen we wat aan. Hoopvol voor aankomende nacht…
Het oei ik groei boek vandaag gekregen…ben er al wat in aan het bladeren, maar ga straks even voor zitten. Lijkt me een leuk boek!!.
bedank meiden voor de aanbevelingen en luisterend oor…of eh…lezend oog…
liefs Annelies

Oh Super!!!
Hopelijk zet ze deze lijn door en hebben jullie wat meer rust/ritme.

Lilypie Second Birthday tickers

dus toch geen tandjes…althans…volgens de arts zijn de tandjes van Amy nog far far away.
maar sinds twee nachten is het weer bal. Jengelen, brabbelen, mijn handen heel stevig vastpakken en haar speentje direct weer uitspugen.
vorige nacht begon Amy om 0.30 en om 03.00 uur heb ik haar maar bij me genomen, want het was werkelijk iedere 15/20 min. raak.
Ik kan redelijk best tegen weinig slaap, maar pfff…
En als ik Amy bij ons neem, ronkt ze er binnen 5 min. en mama ligt vervolgens schapen te tellen.
geen tandjes, dromen kan volgens de arts nog niet echt, dat komt later pas, maar het lijkt er toch verrekte veel op als ze met haar oogjes dicht ligt te jengelen en soms ook wel begint door te huilen. Verder is ze super vrolijk, ondernemend, eet en drinkt goed…niets op aan te merken…
Ze is nu 28 weken…zal het de sprong zijn (28,5wk.) en hoort dit gewoon bij de leeftijd? ik lees het oei ik groei boek…tja twordt wel omschreven…Ff doorbijten dus.
Ik ga vanavond maar eens wat eerder naar bed.
liefs Annelies

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/uF2Kp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Happylife op 28 Sep 2011 22:20:13