Tandjes?

Hallo,

hier weer even een tandenvraagje. Mijn zoontje is de hele week al huilerig, hangerig, verhoging enz. De ene keer 37.8 en de andere keer 36.3 of zo.
Ik dacht natuurlijk direct aan tandjes (hij is 8 mnd, gecorrigeerd 5 mnd), maar ik zie/voel nog niets.

Mocht het eventueel wel tandjes zijn, hoe lang voordat het tandje daadwerkelijk te voelen is, heeft hij dan deze verschijnselen?

Ik heb geen idee, want hij is onze eerste.

Baby geboren

Tandjes gaan in fases. Hier begon het gerommel met 3.5 maanden al. Huilen, dunne luiers, verhoging, maar uiteindelijk pas met 8.5 maanden der eerste tand. Er is dus een pijl op te trekken. Elk kindje doet het in zijn eigen tempo.

Groetjes,

Michèle

Hier ook alweer weken kwijlen, verhoging en dunne luiers. Dat de tandjes er weer aan zitten te komen is duidelijk, maar hoe lang het duurt??? Hier nu al weken dus, terwijl de onderste 2 er binnen een week waren. Denk dus idd dat er geen pijl op te trekken valt. Hier helpen de druppeltjes van VSM overigens heel goed.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

OH kijk aan, ik heb dus nog wat voor de boeg, haha. Nu weet ik in ieder geval dat het er wel aan kan liggen, maar dat het ook nog weken kan duren. Geeft ook niet, maar je zoekt zo vaak een reden van zijn gedrag, namelijk huilerig, hangerig, soms zijn fles niet willen, verhoging, kwijlen en overal op willen bijten. Maar verder wel vrolijk, dus dat is het belangrijkste.

Dank voor jullie snelle reacties!

Baby geboren

Als ik jouw was zou ik het gewoon uitproberen, als hij het gedrag vertoond en zijn fles/eten weigerd geef je hem een tabletje/druppeltje van VSM, als hij dan binnen een halfuur opeens wel weer eet/drinkt weet je waar het aan ligt hielp hier iniedergeval en die tabletjes kunnen absoluut geen kwaad.

en het kan idd weken maanden duren voor het echt doorkomt maar ze hebben er last van pff, van het weekend het tweede tandje doorgekomen en meneer pakt zo iedereens hand vast om eens lekker er in te bijten, heb al een paar afdrukken opgelopen van t weekend, heb een paar keer heel hard au geschreeuwd midden in de Ikea :$:$:$:$ haha,

jek unt het ook zien aan het tandvlees. Als het tandvlees nog spits is dan zit er nog niets aan te komen, als het tandvlees al wat boller is en dikker dat zijn er tandjes in aantocht. bij onze zoon (7 maand en 1 week) is het een maand geleden al begonnen maar er zit nog niets.

a2188c2ec6ab2d4f22bcfb3a0471a1b2

Ik zag vandaag voor het eerst dat het tandvlees wat “oplicht” en ik voel een kleine oneffenheid. Waarschijnlijk dus toch de tandjes geweest. Hopelijk zetten de tandjes door, dan heeft hij van deze in ieder geval geen last meer!

Baby geboren

Ow, wat leuk…tandjes!
de mijne is met 9 maanden nog steeds helemaal tandloos, en er is ook geen enkel teken dat ze eraan komen.
Terwijl vanaf 4 maanden ze deed kwijlen en bijten. En dat doet ze nog steeds…haha.
Vanaf 4 maanden ook al dentinox in huis.
Poeh, zometeen mag ik een nieuwe kopen want dan is de datum al verlopen.

Lilypie First Birthday tickers

ja hier ook al maanden kwijlen, af en toe rare ontlasting, uitslag op de wangetjes en koorts, maar ook nog helemaal niks. Zullen dadelijk wel in een keer komen ofzo!?

22-12-2009 colin geboren

Ja, mama van Colin, daar ben ik ook bang voor.
Of ja, bang, zijn we er wel vanaf…

Lijkt me echt een heel apart gezicht, als ze tanden krijgen.
Alsof het een heel ander kind wordt.

Lilypie First Birthday tickers