Tandjes

Hoi dames!

Mijn kleine meid is sinds gisteren helemaal van slag. Ze is 7 maanden en ze is huilerig, kwijlt enorm en heeft op het eind van de dag wat verhoging (38graden). Ze wil niet spelen maar ook niet knuffelen maar ook niet liggen, ze zit haar eigen flink in de weg. Nu is het zo dat sinds een paar weken haar onderste tand aan het doorkomen is. Je voelt de ribbeltjes en de tand steekt ongeveer 1 mm uit haar tandvlees. Ze had er tot op heden weinig last van maar ik zit te denken dat haar tandje nu toch pijn gaat doen. Herkennen jullie dit?
Ik dacht altijd dat wanneer het de eerste milimeter door het tandvlees is, het dan niet meer zeer doet. Misschien een ander tandje? Haar bovenste tanden zie je aan de voorkant door het tandvlees heen zitten maar aan de onderkant voel je nog niets…HELLUPPP, hoort er dit bij? En wat deden jullie om de pijn te verzachten? (bijtring vindt ze maar even lekker).
Groetjes Cinn

Hoi hoi,

Hier hetzelfde verhaal. Eerste tandje is er sinds een paar weken door. Vorige week begon ze weer te jammeren, rode wangetjes etc…Nu is het tandje er naast ook door En ja hoor, sinds gisteren begint het gejengel weer opnieuw, dus mischien is er weer 1 in aantocht.
Ik geef Quinty soms een zetpilletje, als ze er echt last van heeft. Verder een bijtring of een rammelaar (pakt ze zelf vaak om op te bijten), Dentinox op de plek van de doorbraak stippen, maar dan moet je natuurlijk wel kunnen zien waar Een koude natte washand vindt ze ook wel fijn en tandjes poetsen helpt ook nog wel eens. Hopelijk heb je er wat aan? Succes!

[img]http://lilypie.com/pic/081009/l73P.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“60” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/CdX1p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ze is heel jong, maar ook Morgan is met haar tanden bezig. Twee grote witte bobbels op de onderkaak. Kwijlen, koorts, de hele mik mak. Hoewel de koorts nu even gezakt is gelukkig. Wij geven haar chamodent van VSM. Dentinox heb ik ook en gebruik ik als ze last heeft met eten. Dat werkt op kortere duur en is dan even heel effectief. Van de week ook voor de nacht even een paracetamolletje want niemand sliep anders.

En ik denk dat haar andere tand bezig is want al is het maar een puntje maar als ie door is is de druk eraf en is het leed geleden zeg maar. Morgan snapt bijtringen niet, ze bijt wel op je vingers en op haar eigen knuisten.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij 7 maanden begint een periode van een sprongetje. Kan goed dat ze daar ook mee bezig is.

Groetekes, Sje

Moet je dan ook het tandje poetsen ook al komt er maar een milimeter erdoorheen? Ik dacht pas als het hele tandje erdoor was…

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Nee, zodra het doorgekomen is, beginnen met poetsen. Ook al is het maar een puntje. Poetsen met een peutertandenborstel en peutertandpasta.

Groetekes, Sje

Ja, hier zijn we ook meteen met poetsen begonnen zodra het eerste puntje er door was. We doen het na de laatste fles en ze vindt het helemaal geweldig! Zo gauw ze haar borsteltje en Teletubbie tandpasta ziet, wordt ze helemaal vrolijk

[img]http://lilypie.com/pic/081009/l73P.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“60” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/CdX1p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Tja, die tandenellende. Hier een die bijna 1 jaar is en nog maar 3 tandjes heeft, heeft al een week wat verhoging. Nr. 4 zit er aan te komen, ik zie al een witte streep, maar het komt maar niet door het tandvlees heen. Gevolg: nauwelijks willen drinken, alleen maar dreinen en kwijlen. Volgens mij zijn haar kaakjes van beton…

Groetjes,

jantje

Bij Morgan staat het allemaal even stil. Nog steeds twee witten bulten, maar verder even nergens last van. Of ze chamodent moet zijn werk nog steeds doen. Wel een beetje verkouden dus we hopen maar dat dat over is voor ze weer verder gaat.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier na 10 manden het eerste puntje van de eerste tand door. Wij zijn gelijk begonnen met tanden poetsen, volgens mij wordt dat ook aangeraden.

Onze kleine had zijn eerste tandje al met 4 maanden, hij is nu 11,5 maand en heeft 8 tandjes, poetsen deden we vanaf dag 1 dat zijn tandje erdoor zat en dat wordt ook aangeraden, nu poetsen we zijn tandjes al twee keer per dag en doet hij het ook al beetje zelf.
Maar als er tandjes in aantocht zijn gaan ze heel veel kwijlen op alles heel hard bijten, want tandvlees jeukt voor ze he. Dan zijn de druppeltjes van VSM wel een uitkomst. Mijn ervaring is dat de voorste tandjes onder en boven wel meevallen betreft jeuk en pijn voor de kleintjes ze hebben er last van maar het valt nog wel mee, de andere tandjes zijn erger, die doen meer pijn heb ik de indruk, dat zag ik aan ons zoontje, bij pijnscheuten zette hij het op een brullen met grote dikke traantjes en ook s nachts brulpartijen, beste is dan kinderparacetamol voor het slapen gaan, dan hebben ze toch hun slaap en worden ze niet wakker van de pijn. Je ziet namelijk precies wanneer ze er heel erg last van hebben en dus ook pijn. En pijn gaat niet altijd gepaard met koorts, lichte verhoging is niet bepaald koorts. Daar zijn al zoveel discussies over geweest van wat is koorts. Dus als je ziet dat je kleintje echt last en pijn heeft dan zou ik voor het slapengaan een kinderparacetamol geven en overdag de druppeltjes van VSM en een goede bijtring, als tandje erdoorheen zit is de ellende ook over. Ik had echter wel de indruk dat de druppeltjes meer lekker waren dan echt hielpen, ik heb ze dan ook niet zo vaak gebruik. gekoelde bijtring vond mijn kleintje ook verzachtend, even in de koelkast leggen en in de zomer had ik ook waterijsje zonder kleurstoffen voor hem en dat bleek ook te helpen. Die kan je bij AH kopen.