Tandjes

hoi hoi…

ja het is wat vroeg maar die kleine boef hier heeft al tandjes… 2 ondertandjes… en kwijlen … heerlijk

maar nu is mijn vraag moet ik tanden nu al gaan poetsen? men zegt zodra ze door zijn moet je ze gaan poetsen of ze nu 1 maand zijn of een half jaar… poetsen! hoe deden jullie dit? mogen ze die speciale tandpasta wel doorslikken? en wat als hij weigert dat ik het doe? moet ik dan dwingen?

heb bij tupperware zo’n vingertandenborsteltje gekocht… maar verder nog geen actie ondernomen! iemand tips???

Ja wanneer ze tandjes hebben poetsen
Tandpasta gebruiken weet ik eigenlijk niet
Ik heb het wel gebruikt maar mijn jongens waren 3 maanden
Mijn jongens wijgerder het niet die vondne het erg lekker dat poetsen

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ja meteen gaan poetsen met peutertandpasta (die heb je van verschillende merken op de gewone tandpasta-afdeling bij de drogist en in de supermarkt). En die mag doorgeslikt worden.

Probeer eerst maar spelenderwijs te poetsen. Even laten wennen aan de smaak van tandpasta en aan dat gekriebel van die borstel.

Op een gegeven moment went-ie eraan en als het goed is, vindt-ie het dan best omdat het bij het ritueel gaat horen.

Groetekes, Sje

En als 'ie niet goed reageert op het borsteltje kan je het ook met een washandje proberen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja, of gewoon een gewone tandenborstel kopen. Daar zal-ie ook ooit aan moeten wennen. En misschien vindt-ie dat prettiger dan een vinger die in zijn mondje zit te wroeten.

Groetekes, Sje

De peutertandpasta smaakt redelijk als de gewone tandpasta,
wat volgens de verpakking niet aanzet tot doorslikken.

Die gebruiken wij, maar eigenlijk geen idee hoeveel Hylke inslikt
van de tandpasta.
Poetsen doen we gewoon met een peutertandenborstel.
Soms doet ie het al zelf.
Natuurlijk wel altijd nog even napoetsen.

M.

dat wordt poetsen begrijp ik wel

als ik hem gepoetst heb kan ik moeilijk dat ventje zijn mondje laten spoelen… laten jullie dan de tandpasta vanzelf weggaan? of moet ik dat met een washandje weg halen? en … zoals ik begrijp misschien gewone tandenborstel beter?

onwetende moeder…:]

ja hoor de tandpasta slikken ze gewoon door, en hoeft niet nagespoeld te worden.
Ik gebruik altijd prodent telletubie tandpasta en gaat perfect.
Kijk even in de supermarkt of drogist.

groetjes Gytha

hey gytha … die heb ik net vanmiddag gehaald…! wanneer moet ik het doen… bij het naar bed gaan of bij het opstaan? denk bij het naar bed gaan… maar wil effe zekerheid… onzeker typje he!

1x per dag voor het slapen gaan wordt geadviseerd.

En vanaf het moment dat ze 2 jaar zijn, moet je 2x per dag poetsen.

Groetekes, Sje

meiden bedankt!! ik weet wat betreft dit onderwerp weer genoeg…