Anna heeft sinds een anderhalve week haar eerste tandje doorgekregen.
Nu heeft ze chter al vanaf zaterdag 's avonds koorts en slaapt ze erg slecht. Ook is ze flink verkouden. Ik denk zelf dat het de volgende tandjes zijn. Kan dat?

Anna heeft sinds een anderhalve week haar eerste tandje doorgekregen.
Nu heeft ze chter al vanaf zaterdag 's avonds koorts en slaapt ze erg slecht. Ook is ze flink verkouden. Ik denk zelf dat het de volgende tandjes zijn. Kan dat?

Ja… en het kan ook nog wel een week of zo duren voordat er uberhaupt maar een puntje te zien is… leuk he dat tandjes krijgen…(gelukkig kreeg lex er maar 4 tegelijk… wist ik gelijk waar 2 weken niet te genieten vandaan kwam)
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Jippie…
De koorts is in iedergeval wel weg, dat is al een hele geruststelling. Maar kunnen ze ook verkouden worden van het doorkomen van de tandjes? Of is dat een toeval.
Ik voel inderdaad nog geen bobbeltje maar geloof wel dat er iets wits zit naast het eerste tandje. Het vervelende is dat je niet van Anna bij haar in het mondje mag kijken en ze je pink gewoon wegduwd met haar tong… Dus is het eigenlijk gissen, maar ik gok op een tweede tandje!

ja hoor judith.
Verkoudheid kan ook tandjes veroorzaken.
Maar ik persoonlijk gooi het niet zo gauw op tandjes want het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
Maar als ik jou verhaal zo lees lijkt het er wel op.
Lieke kwijlt dan super veel en heeft altijd 1 warme rode wang.
Ik mag ook nooit in haar mondje kijken want ze duwt me weg en houdt haar mond stijf dicht.
Hahaha leuk he zo’n eigen willetje heerlijk!!
groetjes Gytha

Hoi Judith
Hier hetzelfde verhaal!
Koorts, verkouden, niet te genieten, slecht slapen en gisteren ontdekte ik Joep zijn eerste tand. Ik moet er wel bij zeggen dat Joep ook tegelijk de 6e ziekte had (twee weken geleden had hij nog de waterpokken, zielig he).
Ze zijn er niet echt vroeg bij he met hun 11 maanden. Hopelijk komen er nu een paar tegelijk door…
Vroeg zijn ze inderdaad niet, maar ik maak me daar niet veel zorgen over.
Anna heeft verder geen spuitluiers (al had ze er dinsdag wel een bij het kdv). Haar wangetjes zijn altijd al zo mooi appeltjes-rood, dus daar kan ik niets aan zien. Volgend mij is haar ene wangetje warmer dan de andere, maar daar heb ik vandaag niet zo op gelet.
Ze is wel wat hangerig en soms erg chaggie. Stopt alles in haar mond en kwijlt heel erg.
Volgens mij kan het niet anders TANDJES!!!

quote:
ja hoor judith. Verkoudheid kan ook tandjes veroorzaken. Maar ik persoonlijk gooi het niet zo gauw op tandjes want het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Maar als ik jou verhaal zo lees lijkt het er wel op. Lieke kwijlt dan super veel en heeft altijd 1 warme rode wang. Ik mag ook nooit in haar mondje kijken want ze duwt me weg en houdt haar mond stijf dicht. Hahaha leuk he zo'n eigen willetje heerlijk!!groetjes Gytha
Dat geloof ik niet
Andersom wel
Hylke had ook twee tandjes tegelijk.
En ook flink verkouden die week. Maar toch kan dat ook toeval zijn.
Hij had maar 1 dag koorts, dus viel wel mee.
Ondertussen zit de volgende tand (of misschien weer twee?) er aan te komen.
M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 22 May 2008 10:15:07
Hoi Judith,
Nina is ook meestal altijd verkouden als er weer een tandje door komt. Volgens mij hebben kinderen dan gewoon op dat moment een verminderde weerstand.
Groetjes Chantal
chantal
Dat lijkt mij ook. Er gaat dan best wat door hun lijfje! Nu valt het wel weer mee, maar het zit er wel aan te komen. Haar eerste tandje is nu echt door, al moet hij nog wel verder doorgroeien. De tweede komt er vlak naast,naar mijn idee. Dus wachten we gewoon af.
Ze is nu nog wel verkouden en haar rechter wangetje gloeit meer dan anders. Gelukkig is de koorts weg, want dat vind ik altijd erg vervelend!

De twijfel die er nog een beetje was, is nu helemaal weg!! Vanavond vlak voor het badje… een dikke-vette spuitluier!! Lekkere geur erbij, het is weer helemaal compleet! Jippie. Nu weet ik het echt zeker, het tweede tandje komt eraan. Misschien gelijk de derde.

De eerste puntjes zijn al een beetje te zien en je kunt het ook voelen nu. Nu de meeste spanning eraf is, is ze ook meer op schik.
Ook valt het mij op dat ze meer dingen kan en weer een stuk verder is in haar ontwikkeling. Ze krijgt ook al een eigen willetje!!
Alleen maar leuk!! Maar soms…

hey meiden,
aangezien dani een beetje aan het rommelen is (heel erg verkouden, slecht slapen, hangerig en veel huilen nu ook 's nachts en verhoging) ben ik nu een beetje aan het zoeken naar de oorzaak en wat ik het beste kan doen.
voor de verkoudheid gebruik ik tijmsiroop, luuf, zoutspray en neuspompje. voor de koorts maar niet in de bakerdoek enik geef meneer nog een beetje extra aandacht. zou dit dan echt een combinatie van sprong en tandjes zijn? Of is hij gewoon ziekig. vind het zo lastig inschatten. wil ook niet gelijk naar de dokter lopen…mocht de koorts erger worden doe ik dat natuurlijk wel, maar hij zat net op 37,6
hebben jullie tips??
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/2WgQp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - Saro op 14 Apr 2009 11:55:11
37,6 is niet overdreven hoog hoor. Da’s verhoging. Je bent al goed bezig met je huisapotheek, iets anders zou ik niet weten. Hooguit een pcm voor de nacht misschien en doorkomende tandjes kan je “behandelen” met bv. dentinox of chamodent (dat laatste is homeopathisch).
En je weet het, zorgen voor genoeg vocht en plasluiers in de gaten houden.
Alles komt vaak tegelijk is ook mijn ervaring: tandjes, ziek, sprong. Hopelijk gaat het snel weer beter!
Groetjes!
Het zal binnenkort wel weer goed komen, maar ik voel me nu zo rot. Zit gewoon met mijn mannetje mee te huilen. Hij ligt nu in zijn bedje te huilen en hoesten, hij is helemaal hees en verdrietig…weet gewoon even niet wat te doen
Ik weet ik zal echt nog wel voor hetere vuren komen te staan, maar vind dit nu gewoon even erg rot. Komt misschien ook omdat ik vannacht geen oog heb dicht gedaan en ik het gewoon erg zielig vind. Alleen ik kan hem ook niet steeds uit zijn bedje halen, hij loopt de hele dag te gapen en is ontzettend moe. Bij mij valt hij ook niet inslaap, dus dat heeft ook geen zin…
Oh meis, heel vervelend. Helemaal als je zelf slecht hebt geslapen, daar word je ook niet stabieler van (geestelijk bedoel ik). Heb je pcm in huis? Anders dat in ieder geval vanavond geven voordat 'ie de nacht in gaat.
Ik denk aan je!
Groetjes!
Mriek: lief van je!!! Soms heb je even een steuntje in de rug nodig…PCM heb ik nog niet in huis, maar hem net even mijn vriend gebeld of hij dit mee wil nemen als hij straks uit zijn werk komt. Ben eigenlijk niet zo’n voorstander van medicijnen geven, maar goed dan heb ik het maar in huis en kan ik altijd nog bedenken wat te doen.
M’n ventje schrikt net weer wakker (ligt er pas 45 minuten in)…hopelijk valt hij zo weer inslaap en anders ga ik maar even met hem knuffelen…
Als ze op pcm wel goed slapen, dan is dat alleen maar beter hoor. Tuurlijk, nooit geven als er niets is maar anders…slaap is de beste remedie!
Veel succes er nog mee! En doen wat goed voelt, als je denkt dat je moet knuffelen…lekker gaan knuffelen!
Groetjes!
Nee Scottie, het is al een ouder Topic van vorig jaar waar weer op voortgeborduurd wordt
Ik dacht dat soms ook maar kijk nu even naar de datum als ik denk : HE?!?!?!
Groetjes van Christa