Tandjes

hallo, mijn dochter is bijna 6 maand haar eerste tandje is er door gekomen!
maar ze heeft er zoveel last van! ze heefft luieruitslag, koorts , en ze kwijldt heel veel.

ik gebruik voor haar een bijtring en dentinox maar het mag niets helpen iemand anders nog een idee???

De luieruitslag poederen met maizena.

Gebruik in elk geval NOOIT rauw eiwit op luieruitslag. Er is namelijk nog niet bewezen dat salmonella-besmetting niet op die manier plaats kan vinden en je moet er niet aan denken dat je kind door een achterhaalde grootmoederstijd-tip ernstig ziek wordt. Dus GEEN EIWIT erop.

Alle sterkte met de kleine meid.

Groetekes, Sje

Welkom op ikkeben!

als het tandje doorgebroken is moeten de klachten verdwijnen.
Als ze koorts blijft houden naar de huisarts gaan.

Kan ook iets anders zijn als tandjes.

succes groetjes Gytha

Overigens kunnen ze van doorkomende tandjes geen koorts hebben. Ze krijgen daar hooguit verhoging van.

Mocht het wel koorts zijn (boven 38,5) dan na 4 dagen contact opnemen met de huisarts.

Als de koorts niet wil zakken met een zetpil dan ook contact opnemen met de huisarts, zorgen dat de urine onderzocht wordt (zijn speciale plaszakjes voor om op te vangen bij een baby. Zorg dat je altijd zo’n plaszakje thuis op voorraad hebt), want dan kan het een urineweginfectie of andere bacteriële infectie zijn.

Groetekes, Sje

Hoi Lizzy-Lizz,

Mijn dochtertje heeft ook veel last van kapotte billetjes als ze tandjes krijgt. Ik heb van een collega het middel Zinkolie van Dokter Swaab gekregen. Te verkrijgen bij de apotheek. Dit helpt bij mijn dochtertje erg goed. Doordat het zinkolie is blijft het op de billetjes zitten als ze gepoept en geplast hebben. Wel een nadeel is dat je dit niet te vaak mag smeren omdat zinkolie de huid dun kan maken. Ik smeer het zelf om en om met Sudocreme. En op het consultatiebureau hebben ze tegen mij gezegd dat als je kindje koorts heeft boven de 38, je ze een zetpilletje mag geven. Verder heb ik ook gehoord om maizena op de billetjes te doen. Dit schijnt ook goed te helpen dat de billetjes droog blijven. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd moet ik wel zeggen omdat Dr Swaab goed helpt bij mijn dochtertje.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes Edin

Hoi,

Die van mij heeft nog niks maar als ze doorkomen hoelang duurt het dan voordat ze echt goed zijn door gekomen en welke tanspasta kan je het beste gebruien…

lieke’tandje is nu halverwege.
heeft deze begin van de maand gekregen.
Wij poetsen met teletubie tandpasta= prodent.
Hoef je niet na te spoelen.

groetjes gytha

JAJA de tandjes komen door. Maar hoelang duurt het meestal voordat ze door het tandvlees komen… want hij is al 4 dagen niet te genieten niks is goed zelfs bij jou zitten is niet goed…
Dus niet hoelang ze helemaal door zijn want dit had ik al gevraagt