Tandjes

Mijn dochter is 10 maanden en heeft nog steeds geen enkel tandje. Steeds als ik mijn oma (82 jaar)spreek zegt ze dat dat mijn schuld is omdat ik haar geen vitamine a en d geef. Ik begin mij daar een beetje aan te ergeren met die bemoeizucht(ik weet dat ze het goed bedoelt)Ik zeg dan steeds dat zit in de voeding. Maar ja ze heeft nog steeds geen tandje door kan het kloppen wat zij zegt?

Groetjes Chantal

chantal

Nee joh,
klopt geen reet van… Tandjes komen wanneer tandjes komen…
De een heeft ze al bij de geboorte. Bij de ander komen ze pas na anderhalf jaar…
Als je je toch zorgen maakt zou ik even bellen met het cb…

Bij ons op babyzwemmen zit een meisje, die is net zo jong als mijn dochter (ze schelen 3 dagen) en die heeft net haar eerste tandje…
Jeske heeft er ondertussen 13… Kijk maar eens wat een verschil…

Liefs,
Paula

Haha wat een gezwets! Nou van mij mag je aannemen, aangezien ik tandarts ben, dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken. Tandjes komen wanneer ze daar zelf zin in hebben. Vaak zijn kindjes laat wanneer een van de ouders ook laat waren met tandjes krijgen… vraag het eens na.
En je oma, haha, die moet er vooral zelf in geloven en jou er niet mee lastig vallen… hihi wwat grappig zeg… hou ouder hoe gekker zeggen ze toch

Groetjes

Ik moet wel lachen om jou reactie hoor Anne1978! Het lijkt mij ook kolder van die vitamines!

Anna heeft laatst wel last gehad van het doorkomen van de tandjes, maar het zet eigenlijk niet door. Je kan wel een witte plek zien op haar onderkaakje, maar ze komen maar niet! Echt frustie! Ze heeft er best last van gehad, spuitluiers, kwijlen, veel op handje/vinders bijten, rode wangetjes en ga zo maar door. Ik hoorde ook wel eens dat ze er ineens kunnen zijn, maar hoe lang duurt het eigenlijk voor ze doorgroeien?

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hallo,

Ons meisje heeft nu 2 tandjes, haar neefje die 5 weken ouder is heeft er al 6. Het komt wanneer het komt! Wij geven hier wel vitamine a en d, combinatie in 1 flesje, maar dat is voor het gebrek aan zonlicht tijdens de wintermaanden te compenseren, heeft niks met tandjes te maken!

Groetjes,

Tamara

Hoi,

ik zou me echt geen zorgen maken. Puck is 11 maanden en heeft 2 tanden.
Tsja, de rest komt vanzelf. De natuur gaat gewoon zijn eigen gang.
Hoop niet dat straks alle tanden in 1 keer komen…

Groetjes Loes

ps. luister aub niet naar een ander en doe wat jou goed dunkt

lieke is 8,5 maand en heeft net haar 1ste tandje.
het komt zoals het komt.

gr gytha

Hoi,

Hier een moeder met een dochter die haar eerste twee tandjes kreeg toen ze 8 maanden (1 boven en 1 onder) was en daarna hebben we tot 13 maanden moeten wachten toen de rest begon te komen. D’r laatste hoektand toen ze net 2 was. En ze heeft nu pas haar eerste tweede kies met een puntje erdoor. Dus maak je maar geen zorgen het komt vanzelf goed. ( ze is nu 2,8 jaar)

groetjes

lon106

Hoi Hoi
Bedankt voor de reacties. Nu weet ik meer dan 100% dat ze onzin uitkraamt. Ik ga het haar nu nog eens zeggen dat a en d niks ermee te maken heeft hopelijk houd ze er dan mee op.
groetjes Chantal

chantal