Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is dat onze cas van 3 1/2 maand al last kan hebben van tandjes?? hij heeft namelijk wel de verschinselen, kwijlen, slecht drinken, steekt alles in zijn mond om op te bijten, hangerig, huilerig en last van flinke poepbroeken. Op internet staat alleen dat tandjes rond de 5 a 6 maanden komen.
Tandjes?
Op het moment heeft Ruben daar ook allemaal last van, je weet het natuurlijk nooit zeker maar ik denk dat het inderdaad wel eens de tandjes kunnen zijn.
Maar ik geef hem nu een bijt ring en dat help wel iest maat er gaat niks boven zijn knuisje!
Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Hoi Linda,
Kan makkelijk al tandjes zijn hoor. Gemiddeld komen die bij ongeveer een half jaar, maar de een is er vroeger bij dan de ander (een heel enkele keer wordt er zelfs een baby geboren met een tandje!). Dus het kan best al een voorbode zijn.
En dan nog kan het een paar maanden duren voordat er daadwerkelijk een tandje doorbreekt.
Die verschijnselen die je noemt zijn overigens tijdelijk hoor. Duurt waarschijnlijk paar dagen en dan is het weer over. En over een poosje heb je weer hetzelfde.
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)
het is idd mogelijk.
De een krijgt tandjes met 3 maanden (en heel zelden wordt zelfs een baby met tandjes geboren) en sommigen krijgen weer pas tandjes met 14 maanden (ken twee kids die dat hadden) dus tja het verschilt erg…
Kwijlen rond die tijd (4 maanden) komt ook vaak omdat dan de speekselklieren op gang komen.
Verder vinden volgens mij kinderen het erg fijn om dingen in hun mond te stoppen zo ontdekken ze heel veel.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).
mijn zoontje deed dat ook bij 3 maand en hij doe het met bijna 7 maand nog steeds maar hij heeft nog steeds geen tandjes dus dat kan nog wel even duren. Ik dacht hij krijgt ook tandjes de eerste keer.
k jansen
lars is ook al heel lang aant kwijlen ,hij is nebijna acht mnd en heeft nog steeds geen tandje!het kan toch zijn hoor dat hij een tandje aant krijge is ! ma denk ook dat het kwijlen en alles in de mond steken echt iets van zijne leeftijd is
liefs jessica,
&