Tandjes?

Al een tijdje maak ik mij zorgen om de tandjes van Ian. Nou eigenlijk meer om het ontbreken ervan… In de beginfase van mijn zwangerschap.(toen ik nog niet wist dat ik zwanger was) heb ik verschillende medicatie geslikt, verder in de zwangerschap ook helaas (zie mijn bevallingsverhaal elders op de site) Maar een van die medicamenten had als consequentie voor de foetus een afwijking aan het gebit. Dus, toen Ian zes maanden was, keek ik met smart uit naar beginnende tandjes, om te zien of ik hem op de een of andere manier "kwaad"had gedaan met mijn medicijnen . maar wat er kwam…geen tandjes. inmiddels is meneertje ruim 10 maanden oud, en nog steeds even tandloos. Dus eerlijk gezegd kneep ik hem wel een beetje. Want, zou een afwijking in zijn gebit wellicht betekenen dat er helemaal geen tandjes zouden komen. (er verder niet zo bij stil staand dat er meer kinderen zijn die laat zijn met tandjes) Maar…Ian was deze week wat “pieperig”, veel moe, en veel slapen, rode koontjes, 2 keer koorts gehad, enorm schrale billetjes, waar hij flink last van heeft, snottebellen etc. Zou het dan toch nog gaan gebeuren??? Volgens mijn vriendin Jo, die inmiddels mama is van 2 kids, zijn dit wel de verschijnselen. Dus nu heeft die arme Ian de hele tijd zo’n mama die in zijn mondje wil kijken of er al iets te zien of te voelen is. En verrek ja hoor!!! voelde ik vandaag een piepklein, venijnig hard puntje. Meteen bijtringen in de koelkast, dentinox gekocht, vrienden en vriendinnen verteld dat er tanden gaan komen. Twee paar opa’s en oma’s die het jubelnieuws nuchter aanhoorden en reageerden met :“zie je nou wel…” Komt John thuis, (was heel de dag druk op zijn werk en onbereikbaar voor me, anders had ik hem natuurlijk het eerste gebeld, maarja…ik moest het geweldige nieuws toch delen???) zegt tie doodleuk: Ja, maar dat puntje heb ik al een tijdje gevoeld hoor, dat zit er al lang…Nou moe…ben ik nou gek??? Waarschijnlijk toch veel te veel op gefocust…fffffffffffff!!! Morgen nog maar eens goed kijken!!! Ik ben heus niet achterlijk!!! (toch?) tja…

Hoi, Corrine

Nou meid, dat klinkt toch echt als tandjes!!!
En misschien zit dat puntje er al wat langer, waarschijnlijk is dat toch een tandje. Bij die kleintjes mag je vaak niet in/aan het mondje komen als ze tanden krijgen. Wel een opluchting he! Laat het feest beginnen, er moeten er nog meer komen en ze kunnen er last van hebben

Groetjes Miriam

nou klinkt echt wel als tandjes hoor, zie je ook niet in zijn mondje al de wortel zitten??.ik denk echt dat de eerste eraan komt hoor!

Kan niet missen, hoor!!
En de ene keer hebben ze er meer last van dan de andere keer, tenminste, dat was bij Stephan wel het geval.

Liefs, Bianca

Jaaaaaaaaaaaa!!! bedankt meiden, voor jullie reacties, enne, jullie, (en ikzelf ook dus, haha) hadden gelijk, er is nu een klein stukje tand te zien. Hoeraaaaaa!!!
Dusseh, de rooie kapotte zielige billetjes, de snottebellen, het gekwijl en de rode wangen en het gepiep zijn dus toch ergens "goed"voor, fijn!!! Nu maar hopen dat al die rare bijwerkingen snel voorbij zijn, zo zielig is ie!!! Jullie horen het nog wel! Hoi, Corrine.

Nou, het gaat zo supersnel met dat tandje, ik dacht zonet, toen ik Ian op bed legde, ik zal hem maar vast bekendmaken met tandenborstel en pasta, want zo dadelijk is het echt nodig, en misschien vindt tie het helemaal niks. Nou bere-interessant natuurlijk. Weer een nieuwe mijlpaal. Tjeemig de peemig wat gaat het hard!!! Stiekem zou ik soms wel willen dat hij nog voor eventjes kon krimpen. Hij is nog maar zo kort klein…

Wees blij dat Ian tandenpoetsen zo leuk vind! Stephan vond het de eerste 2 keer prachtig, nu loop ik al maanden te “prutsen” omdat meneer het ABSOLUUT niet wil. Zucht…heerlijk zo’n lekker eigenwijs mannetje. Het is een poepie, hoor! Maar hij weet dondersgoed wat hij wel en vooral NIET wil. De tandarts zei dat ik hem aan het lachen moest maken enzo. Nou, ik me een partijtje uitgesloofd joh, wat denk je dat ie doet? Lachen met zijn mond dicht ! Lippen stijf op elkaar! Nu kan ik er zelf ook erg om lachen maar het begint zo langzamerhand wel een serieus probleem te worden. Hij heeft al bijna 9 tandjes en 1 kies. Nog iemand met tips voor mij?

Groetjes, Bianca

Zelf laten doen? En dan nog napoetsen. Wil wel eens helpen.

Succes

Groetjes Miriam

Bedankt voor de tip!
Ik heb het alleen al eens geprobeerd. Het enige wat hij dan doet is zijn tandenborstel “op eten” en daarna mag ik alsnog niet na-poetsen. Tot nu toe smeer ik snel een beetje tandpasta op zijn tandjes met mijn vinger. Maar ja…da’s ook niet voor eeuwig de goede methode.
Ik heb ook weleens “doorgezet” maar dan wordt hij zowat hysterisch en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Dan wil hij het helemaal nooit meer!!
We zien wel…
In ieder geval bedankt voor je belangstelling!