Tandjes/ziek

Hoi allemaal,

heb bij andere topics al gelezen dat er meer zijn met vragen over tandjes.

Heb zelf ook een vraag als meer ouders dit mee hebben gemaakt?
Onze dochter heeft al meer dan een maand de onderste 2 tanden wel wat last van, maar het was te overzien.
Nu weet ik niet als het volgende door tandjes komt of kan komen daarom vraag ik het even aan jullie?
Ze is al 2 weken af en toe ziek of ziek kan je het nog eens niet noemen hangerig en plotseling overgeven niet elke dag maar zo eens af en toe.
Kan dit zijn door doorkomende tandjes of zal er iets anders zijn?

nou misschien zijn er moeders die mij gerust kunnen stellen
groetjes cindy

Overgeven hoort niet bij tandjes krijgen…

hangerig, niert willen eten, dunne luiers wel maar overgeven niet.

Sterkte!

Groetjes van Sascha en Senne

Ze kunnen idd aardig ziekje zijn als er tandjes doorkomen.
Overgeven heb ik hier niet meegemaakt.
Heeft ze vakar overgegeven?? Of was het eenmalig?
Het kan dan ook zijn dat er een boertje dwars zat…dan kan alles er ook
uitkomen. Onze meid is bijna een jaar en daar gebeurt het ook nog wel eens.

Ik weet zo ff niet de naam van dat spul…maar mocht je echt het idee hebben dat je kindje heel erg last heeft van het kaakje. Bij de drogist is er spul voor. Even op een watje druppelen en dan over het kaakje wrijven. Dit verdoofd wat.
Hihi, ik heb het zelfs wel gebruikt toen ik last had van mijn verstandskiezen.

Sterkte ermee.

Gr

Het is niet te voorspellen wanneer er weer een tandje zal doorkomen, dat verschilt per kind. Overgeven lijkt me er niet bij horen. Misschien een virusje onder de leden, dat gaat wel erg rond. Zure luiers, slechter eten, vingers in de mond, etc. zijn allemaal tekenen van tandjes die op springen staan. Dentinox helpt goed tegen tandjespijn.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja Mriek dat was het Dentinox. Goed spul!

Heel goed spul! Alleen niet vlak na het aanbrengen iets laten drinken of eten, want dan heeft het z’n werk nog niet kunnen doen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wij gebruiken zoiezo van vsm ook druppeltjes voor de tandjes.
Het is geen opboeren het zijn echt hele golven ze heeft dat nou in 2 weken tijd al 4 keer gehad en dan met een halve week er tussen af en toe.
Vorige week werd ze snachts opeens wakker vondt ik al vreemd kwam ik op de kamer was ze bezig met overgeven, dat is zo moeilijk om te zien. Heb geen oog meer dicht gedaan, ben zelf bang dat ze vergeet dat ze het hoofd moet draaien op dat moment nu probeerde ze ook overtegeven alleen verslikte ze in haar eigen spuug.
Gelukkig moet ik morgen na het cb want begin het nu ook vreemd te vinden dat jullie dat allemaal niet mee hebben gemaakt.
ze heeft ook geen verhoging alleen zo uit het niets dat overgeven dus verwacht niet dat ze een virus op heeft gelopen.

overgeven komt niet direct van de tanden af,
wel kan het zijn dat DOORDAT ze tanden krijgen hun weerstand veel minder wordt en ze daardoor vatbaarder zijn om ziek te worden.
dat zou het dus ook kunnen zijn.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Onze zoon heeft ook een periode af en toe overgegeven, hangerig, huilerig, s’nachts ineens niet meer doorslapen etc. En toen bleken de eerste twee tandjes onder door te komen. En afgelopen weekeind dacht ik dacht het mannetje een virusje te pakken had, want weer overgeven, s’nachts onrustig, diarree, koorts. Maar nu zag ik vanmorgen dat er een bovenste hoektandje aan zit te komen…dus volgens mij kan het toch wel bij het doorkomen van tandjes horen.
Maar het is natuurlijk wel belangrijk om je dochtertje goed in de gaten te houden, en als je je zorgen maakt gewoon naar de huisarts gaan.

Groetjes Carolien.

Ben gisteren bij cb geweest en ze zeggen dat het niet echt kan komen door de tandjes, maar als het aan blijft houden moet ik inderdaad even na de huisarts.
Ik moet haar na het eten in iedergeval iets langer in de stoel laten zitten dat haar maag het eten rustig kan verwerken, want onze dochtertje is best actief en ze zeiden op het cb dat het daar misschien dan aan kan liggen.
we wachten gewoon af gelukkig waren de lijnen van haar gewicht ect. gewoon netjes gestegen.
Dus hier hoef ik me niet druk om te maken meer.

Klopt, heb ook nog even via google gezocht, maar ook daar vind ik alleen maar dat overgeven niet bij het krijgen van tandjes hoord. Toch is het hier wel heel toevallig, bij de eerste keer tandjes krijgen af en toe spugen, en nu er weer een tandje op komst is precies hetzelfde. Vanmorgen ging er nog minstens een halve fles weer uit, terwijl hij niet ziek lijkt, goed wakker, super vrolijk. En het verdere eten/drinken van vandaag is wel binnen gebleven. Ik blijf toch denken dat het bij mijn zoontje, ook al lijkt het niet zo’n normaal verschijnsel, wel te maken heeft met het doorkomen van de tandjes. Hoe dan ook, goed in de gaten houden die kleintjes! En als het hier nog veel langer aanhoudt ga ik natuurlijk ook wel even langs de huisarts.

Fijn dat haar gewicht goed is, dat is zeker een geruststelling!
Groetjes Carolien