Hallo
mijn zoontje is 9 maanden en inmidel 6 tandjes
maar van de tandenboerstel moet ie niks hebben.
Ook niet met een beetje afleiding zn mondje houd ie lekker dicht (haha)
iemand tips
Tandjes poetsen
ik zou proberen m aan het lachen te krijgen en dan de tandenborstel erin doen, als hij doorheeft dat dat ding er is om zijn tandjes te poetsen en de tandpasta proeft wil het vaak al beter. dit heeft hier destijds goed geholpen, de tandpasta is ook lekker namelijk voor deze leeftijd! succes dani
Tanden poetsen is hier ook niet favoriet hoor!!
Vooral als er weer een tand of kies aankomt, gaat het bijna niet.
Aangezien er hier 1x per maand iets bijkomt, is het eigenlijk nooit heel makkelijk om te poetsen. Joel wipt zowat van de commode af om aan ons te ontkomen. Succes! Groetjes, Mariëlle en Joël
" border=0>
" border=0>
Hier ook niet favoriet!
ik zet hem tegenwoordig in de tafelstoel zodat hij geen kant op kan.
en dan begin ik het tanden poets liedje te zingen, en dat werkt prima.
alleen bij de kiezen kom ik vaak niet dan bijt hij op de tandenborstel en zie hem dan maar weer eens uit zijn mond te krijgen
Groetjes Marianne mama vanRuben

was hier ook altijd wel een probleem,ik heb toen zo vinger tandenborstel gekocgt en dat ging goed
en op gegeven moment liet ik zelf tobben en daarna deed ik het over en dat ging ook wel
Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn
Bij mij gaat het wel prima, ik heb een leuk klein tandenborsteltje (misschien is dat ook wel de vingertandenborstel), je kunt er een vinger in doen. Hij vind de tandenborstel gelukkig interessant.
Misschien smaakjes tandpasta??
Groetjes Wiets

Hier gaat het gelukkig over het algemeen goed, maar als ze eens een opstandige dag hebben zet ik bijvoorbeeld een pop of knuffelbeest neer en zeg “Laat de pop maar eens zien hoe goed wij jouw tandjes kunnen poetsen”. En dan gaat het prima.
En als ze echt tegendraads blijven, leg ik ze gewoon op de grond in de “houdgreep” om toch te kunnen poetsen. Klinkt heel drastisch, maar er wordt sowieso gepoetst (het is voor hun eigen bestwil) dus als het niet goedschiks gaat, dan maar kwaadschiks. Ik ben nog altijd de baas (samen met papa natuurlijk! Hihi!).
Komt overigens maar zelden voor want ze weten dat er toch sowieso gepoetst wordt dus dat tegendraads zijn geen zin heeft.
Groetekes, Sje
hihi hier nooit geen problemen…ook niet gehad trouwens. Al vanaf de eerste keer ging meteen zijn mond wagenwijd open en nog steeds. Hij vindt het geweldig! en gaat zelfs mekkeren als ik de tandenborstel weg haal…want dat wil hij nog even doorgaan. Hij vindt het ook leuk om hem mee vast te houden…dus gezellig met z’n tweeën. Ik gebruik stage 0 tandenborstel met peutertandpasta van de teletubbies (die gebruik ik voor mijn dochtertje ook).
Lucas heeft trouwens maar 3 tanden en is bijna 1 jaar…ik vraag me af wanneer de rest door gaat komen… ik vind het zo ongelooflijk stoer staan die tanden hihi echt schattig…
Tja je kan liedjes zingen…proberen af te leiden…zelf laten doen…rare geluiden maken…er zal toch wel een mogelijkheid zijn om hun mondje open te krijgen!
met mijn dochtertje was het vroeger wel een ramp hoor!!! maar mijn man kreeg het toen bij haar wel voor elkaar…en dat was dus spelenderwijs…dat heb ik goed onthouden haha
mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)
Weet je wat ik ook weleens doe als ze tandjes moeten poetsen en ze zijn opstandig?
Aanvullend op mijn eerdere berichtje dat knuffels mee kijken bij het poetsen. Het is zelfs zo erg dat zelfs de tube tandpasta kan kijken hoe goed de tandjes gepoetst worden. Aan de ene kant staan Ernie en Bert en op de achterkant staat het koekiemonster. Dan mogen ze kiezen wie er moet kijken en dan zet ik de tube op die manier neer.
Heel suf, maar het werkt wel!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 23 Dec 2006 22:29:00
maar mijn zoontje is nu 10 maand en snapt nog niet dat er iemand kijkt
naar hem .maar is doe het tegenwoordig met het washandje gaat beter