Tandjes poetsen

Ik ben zo benieuwd hoe jullie met de kinderen tandjes poetsen. Evianne is nu 16 maanden en zit wel lekker te knabbelen en sabbelen op die tandenborstel, maar ze vind het echt niet leuk als ik dr tandjes wil poetsen. Nu mag ze dan sinds kort bij mij de tanden poetsen als ik ook bij haar mag, maar dat werkt niet altijd want dan draait ze dr hoofdje weg en dan doet ze dr mondje stijf dicht. Hoe doen jullie dat ?

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Kietelen!! Dan doet ze vanzelf haar mond open. Lijkt grappig (en dat is het ook), maar het werkt echt! Gemeen mens ben ik :open_mouth:

Groeten,
Nikki

hahahaha ik lig helemaal in een deuk. Dat vind ik echt een mega goeie van je. Dat spelen we al heel vaak, ze kan al zo heerlijk lachen.

victor gaat gewoon mee met zijn zus, maar met sofie toen hahhaha ik kreeg op het cb de vraag … hoe vind ze tandenpoetsen en ik zei heeeeel onschuldig geweldig!!! ik had er dus nog nooit over nagedacht dat als ze tandjes hebben je die ook moet poetsen…

maar hier heeft de kroost 3 en 1 jaar oud dus allebei al een elektrische borstel… en mooooooooooooooi dat ze dat vinden dat kietelt he…

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Nils vond 't als baby ook geen pretje. Wat enigzins hielp was ieieie en aaaa laten roepen. ieieie voor de voortandjes en aaa voor de kiesjes. Tegenwoordig is 't geen probleem meer: hij vult zelf z’n bekertje, poetst zijn tanden, terwijl hij in de spiegel kijkt. spoelt z’n tandenborstel af en spoelt z’n mond (hij staat hierbij op 't krukje waarmee hij ook gaat plassen). Sinds hij dit kan heeft hij er ook echt lol in.

Kim,

Goeie! Dat vergeten deed ik met verschonen toen ik Puck net had. Kika was al een tijdje zindelijk en vergat dus dat Puck af en toe wel een schone luier nodig had. De lucht deed me snel herinneren!

Nikki

Ik poets Lisa haar tanden met een vingertandenborstel en dan mag ze daarna zelf haar tanden poetsen met een gewone tandenborstel. Een nieuwe tandenborstel wil ook wel eens helpen en toen Lisa er een kies bij had vond ze het helemaal geweldig om haar nieuwe kies te borstelen.
Het komt denk ik vanzelf, net als zindelijk worden. Niet te overheersend te werk gaan denk ik.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Sinds kort gaat het bij Jens wat makkelijker. Ik tel tegenwoordig zodat hij weet wanneer hij weer kan slikken.

Mats moet altijd eerst aan het huilen worden gemaakt, flink huilen want anders houdt ie zijn tanden en lippen (express, dat kleine huftertje) op elkaar. En dat terwijl ie als ie ‘zelf’ mag poetsen tandenpoetsen wel erg leuk vind.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Evianne en ik peotsen tegenwoordig gezellig samen onze tanden. Dat gaat redelijk goed, maar ze wil het alleen maar zelf doen. Soms mag ik bij haar als zei ook bij mij mag. Hahahaha hoezo eigenwijs.