Tandjes misschien?

Jessin heeft sinds 2 dagen echte moeilijke momenten. Dan brult ie echt heel erg, terwijl hij anders echt zo vrolijk is. Hij bijt ook enorme op zijn knuisjes of op mijn vinger of kin. Dus heb ik een vermoeden dat hij onder het tandvlees toch al last heeft van zijn tandjes. Heb hem wel dentinox gegeven, maar kan niet echt ontdekken of hij dat fijn vind. Aangezien het het eerste andere smaakje is voor hem dan moedermelk vind hij het wel reuze lekker in ieder geval. zodra het van me vinger afgesabbelt is gaat het huilen weer door. Heb hem nu rustig gekregen in mijn oude afgeragde schommelstoel dus die zal ik maar eens opknappen.Maar wat ik me dus afvroeg, aangezien hij een ander smaakje wel erg waarderen kan, wanneer mag hij fruithapjes ? Want hij kijkt me onder het eten ook zowat het eten uit me mond.

Hoi Astrid,

Fruithapjes mogen vanaf 4 maanden. Je moet wel met een enkele smaak beginnen. Dus alleen peer, alleen perzik, alleen banaan (wel uitkijken met banaan want dat heeft een stoppende werking). En dan liefst paar dagen achter elkaar dezelfde smaak geven. Dan heeft-ie rustig de tijd om te wennen aan de nieuwe smaken die hij gaat krijgen. Als dat een poosje goed gaat, dan kun je smaken gaan mixen.

Overigens, je zegt dat die Dentinox de eerste andere smaak is die hij krijgt omdat hij moedermelk krijgt. Vergeet niet dat moedermelk elke keer anders smaakt afhankelijk van wat jij gegeten/gedronken hebt. Dus kindjes die borstvoeding krijgen, hebben meer smaakvariatie dan kindjes die flesvoeding krijgen. Maar inderdaad, Dentinox heeft een heel specifieke smaak die die kleine moppen goed bevalt! Hihi!

Mochten het wel al zijn tandjes zijn dan zou een bijtring ook een uitkomst kunnen zijn. Je weet wel, zo’n ding wat je in de koelkast moet bewaren en wat dan lekker koud is tegen het geïrriteerde tandvlees. Maar mogelijk is Jessin nog net te jong om zelf dingetjes vast te houden en naar zijn mondje te brengen.

Succes ermee!

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Bijtring heeft zeker een voorkeur en heb zo`n ding ook wel, maar hij kan het inderdaad nog niet zelf in zijn mondje houden. Alhoewel ik het nog erg vroeg vind heb ik toch sterk het idee dat er wat jeukt onder het tandvlees, alhoewel ik niks voel hoor.
Evianne gaf ik dan soepstengels en beschuit om op te knabbelen, dat schuurt dan een beetje op dat tandvlees. Hielp bij haar heel goed, maar ook daar is hij te klein voor.

Gewijzigd door - Assie op 24 Sep 2005 21:08:17

Hier bij het cb zeggen ze dat je pas met 6 maanden mag bijvoeden als je nog borstvoeding geeft. Wel jammer want ik vond het echt fijn om Nika ook iets anders te geven dan allee maar de borst. Ook omdat ik op verzoek borstvoeding gaf. Door die fruit hapjes en pap had ik wat meer rust. Ik vind het wel moeilijk om te bepalen of hij last van tandjes heeft, het is wel vroeg, maar ja er zijn kindjes die geboren worden met tandjes.
Je hebt dan natuurlijk ook nog de regeldagen. Ze zitten dan gewoon niet lekker in hun vel.

Robin had zijn eerste tandjes bij 3 maanden
Dus het zou best kunnen dat jou ventje er last van heeft
En ja ik heb Robin geen borstvoeding gegeven maar heb hem wel wat fruit gegeven bij 3 maanden
Maar eerst maar een klein lepeltje en hij vond het erg lekker
Het cb roept vaak bij 4 maanden
Maar vroeger kregen de kleintjes ook al eerder fruithapjes dan nu
Misschien kan je het gewoon proberen en als hij last van zijn buikje krijgt stop je er toch mee
Succes meid hoop dat hij niet teveel last heeft als zijn tandje door gaan komen

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

met 4 maanden,maar hoor van verschillende ook pas met 6 maanden beginnen met bijvoeden en bij borst hoorde ik van de week 7 maanden

maar het kan bes zijn dat de tandjes komen,maar hoef niet kaitlyn had dat ook zo erg met 3 maaden,overal op bijten huilen en kwijlen

en het kwam pas met 6 of 7 maanden

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Zo te horen hebben ze bij elk cb een ander verhaal. Hier mag je wel gaan bij voeden met 4 maanden als hij een flesje krijgt. Bij borstvoeding dus 6 maanden. Ik heb Nika 7 maanden borstvoeding gegeven maar ik heb ook met zo’n 4 maanden bijvoeding gegeven. In het begin wel alleen pap. Ik deed dat om haar een vol maagje te geven. Ze vroeg enorm vaak de borst. Ik denk dat ik Tymon ook pap ga geven met zo’n 4 maanden (gluten vrij).

bij ons zeggen ze ook dat je mag bijvoeden met 6 maand.
Ik vind het allemaal zo raar de ene zegt met 4 maand en de ander zegt met 6 maand
mijn zoontje is bijna 5 maand en bijt ook overal op, maar dat deed die met 3 maand ook al en hij heeft nog geen tanden. dus het wil niets zeggen kan gewoon wezen dat ze dan die regeldagen hebben.

k jansen

hier mag je vanaf vier maanden bijvoeden ma moet niet,bij stefke ben ik ook wel al vanaf drie maanden begonnen omdat hij ook zoals je zegt het eten uit mijn mond keek,hij hefft er nooit last van gehad!

liefs jessica, &

Toen Maaike 3,5 maand was ben ik begonnen met het geven van een fruithapje en dat ging er in als zoetekoek. Ik gaf verschillende soorten smaken en dat vondt ze allemaal even lekker.

Hoe gaat het momenteel met de mond van Jessin? Maaike heeft ook met vlagen last van haar mondje maar er is nog steeds geen tand op komst. Onze zoon Robin had al met drie maanden twee tandjes hihi dus bij elk kind is het weer anders.
Eerst gaf ik Maaike gamodent van VSN maar dat hielp niet echt dus ben ik daarmee gestopt.

Groetjes Maartje

Tja Jessin bijt nog regelmatig heel hard op mijn vingers of op zijn eigen knuistjes. Ik kan geen tandje ontdekken hoor, maar misschien dat er onder het tandvlees toch iets kriebelt of zo. Ik voel nog niks in ieder geval. Hij kwijlt ook heel veel vind ik ( voorheen had hij dat helemaal niet )

Hallo.

Mijn Zoontje is nu bijna 12 weken en krijgt sinds 3 weken een fluithapje( een paar lepeltjes) OP het cb zeiden ze dat hij het nog niet echt nodig had maar als hij het lekker vond, dat het geen kwaad kon.(als je maar heel rustig begint)

volg je gevoel.
Groetjes Marianne en Ruben

Nou, Jessin krijgt ook lekkere fruithapjes, uiteraard maak ik die weer zelf. Hahahaha hij lust er wel pap van. Hij eet nu gezellig met ons bij het avondeten mee, zodat hij ons niet meer het eten uit de mond hoeft te kijken.