Tandjes... luieruitslag e.d

“Van de een op de andere dag” zag ik bij Julian 2 tandjes onder.
Hij heeft geen last gehad van het doorkomen gelukkig, althans, hij heeft er niet om gehuild!
Maar… ineens heeft ie vreselijke luieruitslag!! Zo zielig, allemaal bultjes/pukkeltjes en tussen zn billetjes is het vuurrood. Hij piept echt als ik het schoonmaak, dus het doet pijn! Raar, want hij heeft dit nooit eerder gehad.
Ik smeer nu steeds Bepanthen (het is sinds gisteren), maar nog geen echte verbetering.
Hangt dit samen met het krijgen van tandjes?? Ook al zijn ze al door?

En oh ja, nog wat!
Hij heeft een paar kleine wittige blaasjes in zn wang.
Wat kan dat nou weer zijn?
Ook door de tandjes? (ik dacht misschien doordat alle energie daar naar toe gaat, hij een verminderde weerstand heeft of zoiets?

Ik hoor het graag!

Dag!

Ja hoor, kan samenhangen met de tandjes ook al zijn ze nog niet door. Er is onder het tandvlees wel degelijk en en ander aan de hand.

Die witte blaasjes kunnen aften zijn, maar het kan ook beginnende spruw zijn. Als het er morgen heel wat meer zijn, dan is de kans groot dat het spruw is en moet je de dokter bellen voor bijv. Daktarin Orale Gel. Spruw is namelijk een schimmelinfectie en die moet adequaat behandeld worden.

Wat tips bij luieruitslag betreft, zie het topic Kapotte billen in de lijst met actieve onderwerpen.

Groetekes, Sje

Maar Sje, zn tandjes zijn al door. De uitslag kwam daarna pas.
Zou evt. wel kunnen betekenen dat er boven nu iets zit te broeien?

Ik lees net iets over spruw, dit wordt ook weer gelinkt aan die luieruitslag, dus ik denk dat we maar even langs de huisarts moeten!

Maar ik wist niet dat spruw nog voor kan komen bij baby’s van 8 maanden?

Spruw wordt veroorzaakt door de schimmel candida die iedere mens altijd bij zich draagt. Een candida-infectie kan op verschillende plaatsen in en/of op het lichaam ontstaan. In de mond heet het spruw.

Spruw is niet per se een baby-kwaaltje.

Groetekes, Sje

Net bij het forum van 1 tot 4 jr ook een topic geopend " kapotte billen" misschien kan je daar ook nog wat goede tips uithalen!

Kan heel goed dat er nog meer tandjes zitten aan te komen!

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers