Hallo
Ik lees vaak dit forum en heb er veel aan. Het valt soms niet mee zo’n kleintje.
Graag wil ik vragen wat jullie ervaring is met de tanden. Mijn zoontje is bijna 12 maanden en heeft 2 tanden. Nu heeft hij al maanden last van zijn 4 boventanden, die maar niet door komen. Steeds een week of paar dagen last en dan nog geen tanden. Ik hoor vaak dat ze na een paar dagen pijn doorkomen, maar hier zijn het groeifases. Hij is dan de hele dag aan het huilen of jengelen en kan niet zelf spelen. Het slapen gaat dan ook helemaal niet goed. Normaal kan hij van 19.00 tot 700 slapen, maar dan wordt hij al 's avonds huilend wakker en komt dan niet meer zelf in slaap. Als hij op mijn schoot zit of als we even samen liggen, dan blijft hij onrustig en blijft bewegen. In zijn bed laten huilen, en dat houdt hij onbeperkt vol, is geen optie als hij pijn heeft. Hij doet dit niet voor zijn plezier of wil niets uitproberen. Stel dat hij weer zelf in slaap zou komen, dan wordt hij toch snel weer wakker van de pijn…en dat is zonde van al die energie geweest. Is dit ook jullie ervaring met de tanden? Uiteraard gebruik ik al VSM, dentinox en 's nachts paracetamol. Kennelijk doet het erg veel pijn en kan ik hem alleen maar troosten. Maar zo langzamerhand, raakt onze energie met dit soort dagen en nachten ook op. Zijn die groeifases normaal.
Groetjes Happy mom
Gewijzigd door - Asje op 12 Feb 2012 09:25:02