Tandjes en koorts

Skye heeft nu alweer 2 dagen best hoge koorts, het daalt en het stijgt. (tussen 38 en 40 gr)
Hij is niet suf en loopt rustig in zn loopstoel rond, wil ook gewoon spelen.
Maar het liefst natuurlijk de hele dag in je armen liggen.
Nu ben ik gister wel voor de zekerheid even naar de dokter geweest, mijn eigen dokter was er niet dus met de dokter bellen en langs gaan heb ik verschillende dokters gesproken.
Het is heel gek want de ene dokter zegt dat tanden en koorts een fabeltje is???
En de andere zegt weer dat ze van tanden krijgen (wat wij dus vermoeden waarom hij koorts heeft) hele hoge koorts kunnen krijgen.
Wat denken jullie?

Liefs, Kim

Kim

Eva had verleden week ineens 39.5, en 3 dagen later een tand erbij. We waren even langs de ha geweest want de week ervoor had ze ook 3 dagen koorts gehad (6e ziekte) en ik vond t wel erg veel worden en onze ha zei gelijk ook tandjes hoor…

Groetjes, Els

In zo verre is het waar, ff de uitleg van mijn huisarts…

als tandjes door komen is de weerstand van het kindje aanzienelijk minder waardoor het erg gevoeling is voor bacterieen dus eigelijk als ze koorts hebben zijn ze gewoon ziek aan de ene kant heeft het dus met die tanden te maken en aan de andere kant niet.

Gr Tries

Ja deze uitleg kreeg ik ook van mijn dokter inderdaad… wel appart dat ik bijna iedere mamma hoor over koorts bij tandjes?

Verder ben ik vandaag weer naar de dok geweest met skye omdat het alweer de 3e dag is dat hij koorts heeft, hij heeft waarschijnlijk een oorontsteking (gehad?) en de klieren in zijn nekje zijn opgezet en dat wijst weer op keelpijn. (toch geen tanden?)
Vanmorgen was hij koortsvrij maar toch nog niet helemaal lekker hoor.
Hou m maar lekker binnen van het weeken om lekker uit te zieken.

Liefs, Kim

Kim

Ojee schiet niet op ik hoop dat ie snel opknapt, het klopt ook wel tanden komen door dus: verminderde weerstand dus sneller ziek… vandaar waarschijnlijk dat ie nou ziek is…

eigelijk is het heel logies
Koorts is meestal een reactie van het lichaam op een infectie. Zo’n infectie ontstaat als bacteriën of virussen het lichaam binnengedrongen zijn.
dus als ze koorts hebben moeten we het eigelijk altijd serieus nemen want ze zijn gewoon ziek…

Gr en sterkte met de ziekenboeg ochhhh dikke kus he Tries

Dank je wel tries Liefs, Kim

(het lijkt vandaag weer wat beter te gaan)

Kim

Gelukkig, want een ziek kind vind ik altijd zo erg… zo zielig he… gauw beter worden hoor…

Tries

Ja, hij was ook heel erg zielig hoor, de koorts is nu gelukkig gezakt maar hij heeft nog wel pijn aan die oortjes hoor…
Hopen dat dat morgen ook over is.

Kim

dag

mijn zoontje Duahan heeft sinds 2 weken 2 tandjes. sinds vanochtend heeft hij hoge koorts tot wel 40,3 graden. zou je denken dat het verband heeft met het doorkomen van tandjes of ligt het aan een één of andere infectie ??

groetjes,

Zehra

[img]http://bd.lilypie.com/gja3p2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Hallo Zehra,

Kijk alles goed na. Wij hebben hier met ons meisje koorts en spuitpampers ook op de tandjes gestoken, maar het bleek een infectie te zijn. Omdat we dat te laat opmerkten, had ze er al een tweede bovenop en bijna een longontsteking met 4 dagen ziekenhuis tot gevolg. Als je kleintje zoals bij jouw meer dan 40 heeft zeker langs gaan bij de kinderarts. Niet bij de gewone huisarts, die weten het vaak niet goed. Zeker langsgaan! Veel beterschap!

Groetjes,

Tamara

hallo,

zeker met koorts naar de dokter !!!
Niet meteen op tandjes schuiven kan ook iets anders zijn.

beterschap met je kleintje

groetjes gytha

De huisarts heeft mij verteld dat bij het doorkomen van tandjes hooguit verhoging voorkomt. Dus dat is tot ongeveer 38,5 graad.

Zodra een kindje echt koorts heeft, en zeker als het rond de 40 graden ligt, dan heeft het niet meer met de tandjes te maken maar is er iets anders aan de hand.

Als de koorts wil zakken met paracetamol is het een virus.
Wil de koorts niet zakken met paracetamol dan is het een bacteriële infectie en die moet behandeld worden met antibiotica.

Ga met je kindje naar de dokter en zorg dat je urine van je kindje bij je hebt zodat de dokter kan nagaan of er misschien sprake is van een urineweginfectie. Dat is bacterieel namelijk en urineweginfecties worden bij kleine kindjes nogal eens over het hoofd gezien.

Groetekes, Sje

hier de tandarts… en dat is geen grapje!
Zulke hoge koorts hoort niet bij het doorkomen van tanden. Kinderen krijgen lichte verhoging, rode wangetjes, oorpijn en wat slikklachten, maar zulke hoge koorts duidt opiets anders dan het doorkomen van tanden…
Hup naar de dokter dus!
Hoop dat het snel over is!