Tandje?/

Hallo,

Wie kan mij vertellen of het mogelijk dat Milan, vandaag 3 maand en 1 dag oud, zijn eerste tandje al kan krijgen?

Volgens mij krijgt hij namelijk zijn eerste tandje al. Er zit een wit hard puntje op zijn onderkaakje.

Het lijkt mij een beetje vroeg…Maar kan dit kloppen?

Groetjes Vanny, mama van Milan

ja hoor kan heel goed

Ja dat kan heel goed
Robin had met 3 maanden zijn eerste tandje en twee weken later zijn tweede

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Het kan heel goed hoor! Senna is heeft er inmiddels ook al 3 en de 4 is opkomst.
De eerste 2 had ze met bijna 5 maanden, dacht dat zij al snel was, maar Milan gaat helemaal snel.
Senna heeft er veel last van, huilen en veel met haar vingers in de mond. Ik gebruik ook dentinox, maar het verzacht maar even heb ik het idee!?
Hoe denken anderen daar over?

Groet Vanessa mama van Senna.

Hai vanessa,

Mijn zoontje heeft sinds maandag zijn eerste stukje tand onderin van voren. Hij bijt ook erg veel op zijn handen en kwijlt ook als een gek.
Ik gebruik ook dentinox en denk ook dat het maar voor korte duur helpt want al snel zit hij weer te kauwen als een gek.
Eigenlijk gebruik ik alleen dentinox en laat hem op zijn bijtring of slap knabbelen.

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Volgens mij helpt die dentinox maar een paar minuutjes.
Door het kwijlen is het er zo weer af.
Heb alles al geprobeerd!!! Word er gek van.
Mijn zoontje (8mnd) Heeft overdag niet veel last maar s’nachts begint de ellende.
Huilen, draaien en zoeken naar zijn speentje, echt zielig.
Hij heeft er al 2,maar nu komen nr 3,4,5 en 6!!! er bij.
Heb nu een barnsteen ketting gekocht. Men zegt dat het wonderbaarlijk genoeg helpt tegen de pijn. Mij benieuwen. Zijn er meer moeders die dit gebruiken?

Ken het niet, wat is het precies?

Groet Vanessa mama van Senna.

Jeske is nu 4 maanden. Haar eerste tandje is er ook ver door. En ja hoor, mijn meid moet weer eens buiten het boekje doen. Hoektand links boven.
Ook hoektand rechtsboven begint een bobbel te vormen. Eigenlijk is heel haar tandvlees bovenin bobbelig. Onderin nog niks te voelen.

Ook zij heeft er best last van. Ik gebruik chamodent en het lijkt wel enigszins te helpen. Maar inderdaad ook maar even. Dus madam zit nu heel tevreden te knabbelen op een gekoelde bijtring.

Zoë wordt volgende week 4 maanden en heeft al een paar weken een witte bobbel onderin voorin. Ik 2 weken geleden aan de CB arts vragen of dit een tandje kon zijn, omdat ze ook kwijlt, vingers sabbelt etc.
Antwoord van die Muts: Nee hoor dat is echt geen tandje, maar gewoon een wit bultje.
Nu lees ik dat er meer kinderen zijn die vroeg tandjes krijgen, dus in dit geval vertrouw ik maar op mezelf want als het ruikt naar str… en eruitziet als str… dan is het meestal ook str… toch?

Groetjes,
Inge

Een barnsteenketting is een ketting met een speciaal steentje dat er voor zorgt dat de pijn die een baby heeft bij het tandjes krijgen verzacht word.
Hij draagt hem nu 3 dagen en inderdaad!!! Overdag hoor ik hem niet meer alleen s’nachts (heeft hij hem niet om) Vraagt hij een x of 3 om zijn speentje.
Ben er bij toeval op gekomen toen ik op internet info aan het zoeken was over tandjes krijgen. Als je op een gegeven moment niet meer slaapt pak je alles aan, als het maar helpt. Toch?

barnsteentje.nl is de site.

Groetjes

Vind je dat niet eng 8 maanden oud en dan een keting om ?
Hij zal vast heel bewegelijk zijn
Heeft hij hem ook om als hij overdag slaapt ?

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Nee hoor, hij heeft hem alleen om als ik er bij ben. S’nachts en tijdens zijn slaapjes overdag doe ik de ketting af. Hij kruipt nog niet dus nu kan het nog wel. Je hebt gelijk hoor, het is best eng. Maar ik doe hem onder zijn rompertje en hij is niet lang dus hij kan hem niet pakken.