Tandje kammetje ingeslikt. Kan dat kwaad?

Ik ging net mijn dochter (net 1 geworden) op bed leggen voor d’r ochtendslaapje. Nam haar even op schoot om een paar nageltjes van d’r handje te knippen. In d’r andere handje had ze haar kammetje. Ineens hoorde ik ‘knak’. En ik zag dat er een tandje van de kam miste, was eerst niet zo!
Haar mondje stijf op elkaar.
Ik heb vervolgens goed in d’r mondje gekeken, maar dat tandje niet meer te vinden… ook niet op de bank waar we zaten of de vloer.
Heb haar net toch maar gewoon op bed gelegd… maar kan het kwaad dat ze zo’n kam-tandje helemaal heeft doorgeslikt? Is toch wel plastic van ik denk 2 cm lang. Kan dat geen kwaad in d’r maagje en darmen, dat het iets stuk maakt?? Of vind ik dat gewoon later eens terug in een poepluier??

Ik zou voor de zekerheid toch even de dokter bellen, alhoewel ik de kans klein acht dat ze een 2 cm groot hard stuk plastic heeft kunnen doorslikken. Ik denk dat ze dit echt niet lukken, dan had ze echt wel kokhalsneigingen gemaakt. Maar goed, je weet het nooit zeker, en aangezien het een hard puntig iets is geweest, zou ik het dus even bij de huisarts na vragen. Kijk voor de zekerheid ook even de naden van de bank na, daar willen ze ook nog wel eens tussen liggen.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik had het een paar weken terug met een plastic pinnetje. Ik ben ermee naar de ha-post gegaan (moest dat ding meenemen) en wat zeiden ze? Kan geen kwaad mevrouw, komt er vanzelf uit. Ze keken niet eens naar Eva en ik stond binnen 30 seconden buiten. Ik had gebeld voor de zekerheid en moest wel komen…waarom dan, als het toch geen kwaad kan? Ze hadden me dat vooraf ook kunnen zeggen toch? Ik voelde me nu echt een overbezorgde mama!

Eva had het trouwens niet echt doorgeslikt denk ik, ik heb nooit iets gevonden. Als je vindt dat je naar de ha moet, moet je het doen, maar wat ze mij zeiden is het dus niks om je zorgen om te maken.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Even bellen kan nooit kwaad. Het tandje ligt trouwens niet een stukje naast de bank of zo dat het weggeschoten is???

Groetjes,

Michèle

Dank je voor jullie reacties!!
Ik heb mijn man ook al even gemaild, omdat ik t niet zeker wist… Maar hij had ook zoiets van ‘komt er wel weer uit’.
@Woezel, nu ik er meer over na denk… kan best zijn dat ze t niet eens heeft doorgeslikt. Is inderdaad wel groot stuk. Hoewel t wel een meisje is dat niet snel goed kauwt als ze iets eet. Vind altijd hele stukken aardappel/pasta terug in haar luiers.
Goed idee om straks nog eens even goed in/rond de bank te kijken.
verder hou ik haar maar wat beter in de gaten denk ik, vandaag.
Huh, nu ‘roept’ (geluidjes) ze al via de babyfoon… ze ligt amper half uur op bed. Is ook niet wat ik gewend ben. Ze slaapt altijd 1,5 uur en dan nog hoor ik haar niet als ze wakker wordt… toch maar even kijken.