Tandenpijn?

Hallo,

Ik heb al maanden het idee dat Kiki (9 maanden) een tand krijgt maar nu is het echt zover! Zag van de week een rood puntje en het werd steeds dikker. Nou had ze gister opeens koorts (39) maar ze was wel gewoon vrolijk. Vannacht was het helemaal drama, ze werd krijsend wakker, dat heeft ze nooit… Ze had echt dikke tranen en leek echt pijn te hebben. Vanmorgen was er echt een streepje te zien in haar mond, ik voel de tand nu ook echt.
Zou het kunnen zijn dat dat zo’n pijn doet zo’n tand die doorkomt? En zou die koorts daar ook van zijn geweest gister? Nu heeft ze geen koorts meer…

Jammer dat je geen gebruiksaanwijzing bij kinderen krijgt, dat zou het een stuk makkelijker maken!

Ik denk zelf ook al maanden dat Joey een tandje krijgt, maar nog steeds niks hoor… Soms krijgt hij ineens hele rode wangen, en kwijlt hij heel erg, en ook een beetje verhoging, maar het zakt ook zo weer af en dan is er weer dagen niks aan de hand.
Die tandjes kunnen inderdaat heel pijnlijk zijn, en koorts hoort er ook bij. Er is wel een middeltje tegen die pijn, ik ik dacht dat het chamoident heet. Maar er zijn genoeg mama’s met tandjeservaring, dus die komen vast wel met goeie tips! Veel sterkte voor je kleintje!

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Gek genoeg heeft morgan ruim een week 38 gehad. Met rode wangen en alles erop en eraan. Puntje bij paaltje gebeurde er niks en twee weken terug had ze ineens een tand. Maar het schijnt dat sommige op het moment zelf erg last hebben. Ik was zelf ook 9 maanden toen de eerste kwam en volgens mijn moeder was het drama met mij.

Groetjes,

Michèle

Ja heel duidelijk het beeld van tanden krijgen… Jurian heeft altijd hele erge koorts… loopt wel tot 40 graden op… dit heeft hij zo’n 2 kleine daagjes… drinkt dan ook weinig en heeft een rode wang. Het doet pijn bij die kindjes.

Tips:
pcm geven zetpilletje (voor koorts maar ook voor de pijn dus als hij/zij geen koorts heeft mag het gegeven worden)
goed plasluiers in de gaten houden
dentonix op zijn aankomend tandje smeren of druppelen
bijtring uit in koelkast en na half uurtje geven… lekker verkoelend

hallo ik heb prescies hetzelfde met mij dochtertje maar kan het daar ook van komen dat ze heel moe zijn?
want ze wil nou ineens weer 4x op een dag slapen 2slaapjes van anderhalf uur of een uur en smorgens na haar fruithap en s avonds naar haar avondeten een half uur of kan dit weer door iets anders komen

Kan door de tanden komen, pijn put uit he. Maar kan ook zijn dat ze haar nieuwe dingen (sprong) aan het verwerken is en bijtankt daarvan.

Groetjes,

Michèle

ok dankje wel
denk dat ik toch maar eens dat boek van oei ik groei moet halen want al die sprongetjes het is wat hahaha
zouden jullie de slaapjes gewoon toelaten of moet gewoon haar tijden aanhouden wat ze altijd naar bed ging
eerder sliep ze van 8 tot 9 en van 1 tot half3 3uur en soms van half6 tot 6 uur
die van 8 tot 9 doet ze nou ook maar wil ook dan nog van half 11 11uur tot half 12
en de rest is dan gewoon hetzelfde alleen die van half6 is soms 4uur half tot 5 uur
leuk zeg die sprongetjes puuuuuu

Klinkt inderdaad als tandjespijn. Dentinox of chamodent (dat is van vsm, dus homeopathisch) werkt goed. En een pcm voor het slapen gaan tegen de pijn is ook prima.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

romy had met 6 maand al de eerste twee onder tandjes wat een cool gezicht is dat haha.
volgnes mij is ze vrij vroeg of niet??
max heeft nog geen enkele tand hij zit wel te zeefen en soms rodevleckjes om zn mond en dan denk ik ja het zal wel zo een keer komen maar nee weer niet hhaha.

[img]http://b1.lilypie.com/DiUhp5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />
[img]http://b3.lilypie.com/EFdBp5.png" alt=“Lilypie 3rd Birthday Ticker” border=“0” />

bij morgan hebben we vanaf 3.5 maanden zitten wachten en sinds 2 weken hebben we er precies 1. Dus het zegt niks

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

ok nou weet idd wel dat het erg vervellend is ja die doorkomende tanden.
romy heeft hij vrij weinig last van gehad britt ook geen problemen nu hopen dat max het ook makelijk gaat krijgen.

[img]http://b3.lilypie.com/EFdBp5.png" alt=“Lilypie 3rd Birthday Ticker” border=“0” />

Lilypie 1st Birthday Ticker