Tandenknarsen

Ons zoontje heeft twee tandjes onder en inmiddels twee puntjes van een hoek-en voortandje boven. Reuze interessant natuurlijk, dus met de tong steeds voelen. En nu heeft hij zichzelf geleerd hoe hij moet tandenknarsen…brrr wat een vreselijk geluid! Gisteren schrok ik echter toen hij ineens begon te huilen en ik in z’n mond bloed zag. Even goed geinspecteerd, en bleek een wondje aan het tandvlees te hebben. Het heeft hem er echter niet van weerhouden en hij knarste vandaag vrolijk verder… Kunnen zijn tandjes er ook door beschadigen? Is er iets tegen te doen?

Groetjes Carolien.

Hallo!

Mijn zoon Luka van 8,5 maanden heeft al 2 tandjes onder en 2 tandjes boven en begon ook met tandenknarsen toen hij 6 maanden was. Iedere keer als ik het hoorde gaf ik hem een lepel of een bijtring waardoor hij daarop ging bijten, en dus niet meer met zijn tandjes ging knarsen. Het heeft wel een week of 3 geduurt voordat hij er echt helemaal vanaf was, het heeft ook menig lepel het leven gekost…
Het kan de tanden wel beschadigen, maar omdat het melktanden zijn en dus er uit gaan, kan het nog niet veel kwaad. Als ze het gaan doen met hun ’ gewone’ tanden dan leid het tot afslijting van de tanden.
Dit werd mij door het CB verteld…

Succes!

groetjes,Marloes

Nou dat kleine mannetje doet het nog steeds, tussen de bijtringen en lepels door…hihi. Ik moet er vooral niet teveel op reageren, anders gaat ie het nog leuk vinden ook! Heb ontdekt dat een spuugdoekje momenteel nog het beste werkt, daar zit ie dan wat op te sabbelen/knabbelen en dan is het weer even rustig met het tandengeknars. Hoop maar dat het even een fase is en hij binnenkort zich weer richt op iets anders nieuws!

Tim heeft dit ook gedaan, alleen weet ik niet meer hoe oud hij toen was. In ieder nog niet zo oud. Ik heb er weinig aan gedaan en na een paar weekjes was het weer over. Het enige wat je kunt doen is idd bijtring oid proberen.

Groetjes,
Sandra

Morgan doet het als er weer wat door komt. Dus theoretisch moet het na de laatste kiezen over zijn bij haar. Bijtringen en zo helpen hier ook niet. Ik zeg nu gewoon dat het niet mag en dat het niet fijn klinkt. Niet dat ze het laatste snapt nog maar ze weet wel dat het niet mag,

Groetjes,

Michèle

En zijn bij Morgan de melktandjes er niet door beschadigt?
Ik weet dat die niet blijvend zijn, maar zou het toch echt niet leuk vinden als het wel schade geeft.

Heb overigens hier een goede ondekking gedaan, bijtringen/lepels/spenen e.d. wil ie eigenlijk niet echt, maar een nat koud washandje blijkt de oplossing…(dat is eigenlijk net zo akelig als tandenknarsen, brrr, maar het werkt wel)

Groetjes Carolien.