Tandenborstel met tong naar buiten duwen

Toch weer over het tandjes poetsen… het wil nog niet echt vlotten en dat terwijl er naast de onderste 2 die ze al had, er nu boven ook 2 gaan doorkomen. Het komt er eigenlijk op neer dat ze nu uiteindelijk toelaat dat ik de tandenborstel vast houd en niet zij (ik geef haar wat anders in haar handen en dan vindt ze het prima) maar zodra de borstel in haar mond komt begint ze met haar tong tegen te werken of op de borstel te sabbelen. Hoe kom ik in godsnaam bij haar tandjes? Ik ben nu steeds alleen haar tong aan het poetsen !

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hahahhaaaa , volgens mij vinden ze het allemaal nie leuk hoor, pippy poetst altijd mijn tanden met haar tandenborstel, eerst gaf ik haar altijd die tandeborstel dan ging ze er wel op zitten kouwe, ook gepoetst,
nu poetst ze mijn tanden en dan zeg ik ’ nu bij pippy’ en dan mag ik ff snel poetsen,totdat ze er weer op gaat bijten…

het blijft een drama want poetsen ken je het nie noemen,maar ik ga ook niet iedere keer vechten om die innieminnie tandjes schoon te schrobbuh, lukt het dan ist fijn lukt het nie helemaal zoals ik wil, morgen weer een dag, doen we het extra…

Hoi mama1980

Ik heb net zo’n vraag gesteld alleen dan bij de peuters… Ik heb ook problemen met poetsen bij m’n dochtertje… Het is en blijft een drama… Ze heeft 1 keer na het tandenpoetsen gespuugd en daarna is het een drama geworden… Ik kreeg de tip om haar in de houdgreep te nemen maar dat is met een meisje van 10 maanden nog niet echt te doen he… Succes!

Groetjes , Aline

[ img ] http://lb3f.lilypie.com/6IKtp2.png "width = " 400 " height = "80 "border = "0 “alt =” Lilypie Derde verjaardag tickers "/ > < / a>

[ img ] http://lb1f.lilypie.com/IwY4p2.png "width = " 400 " height = "80 "border = "0 “alt =” Lilypie Eerste Verjaardag Ticker "/ > < / a>

Oh jawel hoor, ook met 10 maanden kun je prima de houdgreep toepassen.

Wat goed werkt is met je hand achter het hoofd langs,
en dan tussen je duim en wijsvinger net achter de kaak vastpakken.
Beetje druk zetten, (niet te veel!) is al vervelend genoeg,
zodat de mond open gaat.
Met de andere hand kun je dan poetsen.

Trouwens: hier hielp het vaak wel om te zeggen:
Ga eens heel hard huilen?! OF heel hard lachen?
Nou hij wat ouder is trapt ie daar niet meer in.

M.

Jeetje wat een ondeugd
Hier begint het ook wel wat lastiger te worden maar het lukt nog steeds.
Ik laat hem gewoon zitten op de comode kwart slag gedraaid en dan heeft hij iets in de handjes en dan mag ik even poetsen en dan hij even dan ik even zeg maar… Niet teveel druk achter leggen denk ik, anders gaan ze het alleen maar leuk vinden om jouw te plagen. en anders lekker laten spelen tussendoor als je luierverschoont met de tandenborstel kunnen ze wennen aan dat gekke kriebelige ding.

Ik heb er (nog) geen problemen mee, gelukkig,
Maar ik maak er meer een spelletje van:
ik laat de tandenborstel als een vliegtuig (met fluitend geluid ) aan komen vliegen. Zn mondje gaat dan al open, net als bij een hapje eten zeg maar.
En dan als de borstel in zn mond zit, net doen alsof de tandenborstel zn tandjes kietelt, met natuurlijk de welbekende kietelgeluidjes (klinkt beetje lomp, maar hij vindt het enig en moet erg lachen)
Na het kietelen een tandenpoetsliedje met nog even serieus poetsen. Liedje verzin ik zelf. Probeer wel steeds zelfde liedje te doen, anders is het ook weer verwarrend.
Afsluitend nog even sabbelen op de borstel!
Al met al best veel hoor, maar in een tijdsbestek van 1,5 minuut of zo (haha)

Suc6

ja idd, ik heb zo het idee als ik die houdgreep ga toepassen, ze er dan helemaal een afkeer tegen gaat ontwikkelen + dan kan ik haar wel stevig vast hebben, maar dan nog kan ze met haar tong die borstel eruit duwen en dat is nu net wat ze doet. Die bewaar ik dus nog even voor het uiterste noodgeval.
Ik laat haar nu idd ook zelf maar even op die borstel kauwen nadat ik klaar ben met haar tong poetsen haha, dan schrobt ze zelf igg nog een beetje.

mama1980

Bij Dani is het nu absoluut geen probleem meer. Ik mag gewoon poetsen. Zing er ook een liedje bij en dat vind hij leuk. Zijn boventanden en kiezen vind hij minder leuk, maar dat komt nu volgens mij omdat zijn hoektanden aan het doorkomen zijn.
Maar Dani heeft ook zeker een tijd gehad dat hij het verschrikkelijk vond, maar dan toch in de houdgreep, erbij vertellen dat het echt moet omdat het goed voor zijn tandjes is & dan toch gaan poetsen. En het huilen maakte het eigenlijk wel makkelijk, want dan was zijn mond tenminste open, haha Zou er geen minuten werk van maken dan, maar toch wel even alle tandjes langs.

Na het tandenpoetsen mag Dani nog even zelf. Vind hij zelf leuk en dan gaat dat borsteltje toch mss nog langs een paar tanden.

Wat ook nog wel eens hielp bij Dani was dat hij mijn tanden mocht poetsen en ik daarna zijn tandjes.
Succes!

Lilypie Pregnancy tickers

@ Saro en de andere mama’s van de houdgreep Weet je wat ik me nou afvraag, of ze het bijvoorbeeld wel snapt als ik zeg dat het echt moet. Ze praat nog niet en voert ook nog geen kleine opdrachtjes uit zoals kom eens hier of waar is de poes? snap je wat ik bedoel? Zou ze het dan wel snappen als ik uitleg waarom ik haar zo vastpak. Daarom ben ik juist bang dat ze er dan helemaal een afkeer tegen gaat ontwikkelen. Dat ze nog te jong is om te snappen wat er toch gebeurt.
En liedjes zingen heb ik geprobeerd, vind ze idd erg leuk, maar toch duwt ze die borstel eruit met haar tong.

mama1980