Tanden poetsen

Vanaf dat ze tandjes heeft konden we al heel goed haar tandjes poetsen.
Tot een paar weken geleden. En nu kunnen we het veregeten.
Komt jullie dit bekent voor??

Yep. Het was hier tijdenlang drama. Maar goed, het moet toch gebeuren dus dan maar in de houdgreep en poetsen. En nu gaat het alweer een poosje heel erg goed. Wel voorzichtig zijn als je het idee hebt dat er weer tandjes wringen, dan kan het natuurlijk ook gewoon pijn doen. Of poetsen voor de spiegel, dat wil ook nog wel eens helpen. Dat ze helemaal onder de indruk is dat ze zichzelf ziet en dan prompt geen drama meer maakt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja hoor heel bekend.

Wat hier helpt:
*zijn gedrag negeren … en hem in de houtgreep nemen om toch te poesten.
*hem zelf ook even laten poetsen.
*hem iets in de hand geven
*wat hij erg leuk is om ‘net alsof’ Jip & Janneke (staan op zijn pyjama) ook de tanden te poetsen
*een liedje erbij te zingen
*het altijd in dezelfde volgorde te doen (eerst pyjama aan en dan tanden poetsen en dan slaapliedje zingen en dan slaapzak aan … hup bed in)

Wat ik ook heb gehoord is dat je ze vanaf 2 jaar met electrische tandenborstel mag poetsen … vinden sommige ook erg leuk!

Succes ermee…

Lilypie In verwachting Ticker

Dank jullie wel voor de tips.
Ik zal het uitproberen.

Groetjes,

Susan.

Hier net hetzelfde, het is vaak een drama maar het moet toch gebeuren.
Soms met veel afleiding en anders idd in houtgreep

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook heel herkenbaar. Met 7 maanden had Tim zijn 1e 2 tandjes, dus begonnen met poetsen. Dat vond hij dus heel erg leuk, maar helaas was dat maar voor 1 of 2 maanden. Daarna vond hij het helemaal niks en was het heel hard huilen. Alles geprobeerd, maar niets hielp. Dus dan maar in de houtgreep en poetsen. Gelukkig ging het na een paar maandjes weer beter en gaat het nu alweer meer dan een half jaar prima en vind hij het poetsen hardstikke leuk.

Groetjes,
Sandra

Hier is het niet echt een probleem, maar ik zing altijd hetzelfde liedje, en als het afgelopen is, dan zijn we klaar met tanden poetsen
Veel poetsplezier

Liefs, Anne

Joey maakt er soms ook een drama van, maar de houdgreep heeft weinig nut hier… Hij bijt zo hard op de tandenborstel dat ik niks meer kan! Boos worden of zingen en afleiden heeft dan weinig zin… Wat moet ik daardan tegen doen?
Hij ‘zuigt’ trouwens eerst altijd de tandpaste ervanaf en zegt dan LEKKAAAH!!

Lilypie First Birthday tickers

Hier nu weer drama terug, ze roept al auw als ze de borstel ziet dus ik denk dat het die kiezen zijn, dus het is weer houtgrepen werk hier en als ik alleen ben dan tja wordt er iets minder goed gepoetst helaas.

Groetjes,

Michèle

Michelle (16 maanden) vindt het ook leuk als ik zelf mijn tanden poets en zij het ook zelf doet. Ze probeert echt die poets beweging na te doen.
Daarna vraag ik altijd of ik het nog een keertje bij haar moet doen en dan geeft ze mij zelf al haar tandenborstel.

Mijn zoontje kreeg met 4,5 maanden zijn eerste 2 tandjes. Gelijk met poetsen begonnen en het ging goed (met veel enthousiasme) tot een paar weken terug. Yef is net 1 jaar geworden maar heeft al 4 kiesjes, dus 12 stuks in totaal. Poetsen is dus erg nodig. Hij laat het alleen niet meer toe. Zijn tandenborstel wil hij zelf vasthouden, maar echt poetsen doet hij natuurlijk niet. We zien het wel. Het zal wel weer een “fase” zijn. Nou is het houdgreep

nou hier is het idd ook een drama en in de houdgreep gaat ook erg moeilijk ze zijn zo sterk dat ze zich los wringen en heb zelf maar 2 handen haha.
dus maar even proberen weer anders weet ik het ook niet hoe ik het moet doen.
dit gaat over de twins bij britt is het geen probleem is het ook nooit geweest trouwens toen ze klein was ze is echt niet te vergelijken met de twins hahaha.

[/url]

[/url]

Gewijzigd door - britt op 09 May 2010 11:00:08