Tanden poetsen

Korte vraag eigenlijk. Hoe poetsen jullie de tanden bij jullie kleintjes?

Wij doen dat meestal in bad voor hij naar bed gaat. Meneer wil het altijd zelf doen maar het probleem hier is dat hij er meer op sabbelt en kauwt dan dat hij poetst. Ik probeer hem te helpen maar uiteraard wil hij dat niet. En wil ik hem zelf de tanden poetsen dan moet ik onderhand echt zijn kaken van elkaar trekken wil ik er met een borstel inkomen… Ook vanavond drama.

Ben erg benieuwd hoe jullie dat voor elkaar krijgen!

Groetjes Bianca

Ik doe het liggend op het aankleedkussen, 's ochtends en 's avonds.
Hij mag er eerst zelf mee ‘spelen’ als ik andere dingen doen, en dan poets ik zijn tanden.
Ik hou met mijn ene arm zijn armen losjes vast naar beneden en met mijn hand hou ik dan zijn mond een beetje open.
Met de andere hand poets ik zijn tanden, snap je?

Als hij zo ligt, dan kan ik het ook goed zien.
En ik doe het 2x voor als ik het een keer vergeet of het de andere keer niet goed genoeg heb gedaan.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

's Avonds, op het aankleedkussen. We geven hem iets in z’n handen ter afleiding (de tube tandpasta, een tube crème, m’n telefoon, etc.) en dan lukt het meestal vrij aardig moet ik zeggen. Hier ook wel zo’n dramafase gehad, maar die ligt nu achter ons.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ok aankleedkussen wordt het dus. Meneer zal er wel weer een show van maken maar so be it

En Anne, ik snap het. Zo geven wij altijd de neusspray. Armpjes naar beneden en dan ook nog eens het hoofdje vasthouden. Wat een kapriolen moet je af en toe toch uithalen he!

We zullen het vanavond eens proberen.

Groetjes Bianca

Als pappa thuis is houd hij haar vast in de badkamer, Eerst was het op zijn spartaans. Met grof geweld bijna zeg maar want ook hier was het drama. Nu vind ze het wel leuk. Ze schatterd zelfs. En als pappa niet thuis is zet ik haar in der douchekinderstoel of op de wcpot met de deksel erop.

Groetjes,

Michèle

Wij poetsen Dani zijn tanden op het aanrecht. Eerst altijd bij ons op schoot, maar dat was een drama (omdat we hem dan vast moesten houden en meneer juist niet vastgehouden wil worden). Nu zit hij zelf op het aanrecht, ik poets eerst zijn tanden en daarna mag hij zelf nog even. sinds we het op het aanrecht doen is het geen drama meer.

Hier tegenwoordig ook drama met het tanden poetsen!

Het ging altijd super maar ineens heeft meneer besloten dat zijn ‘onder tanden’ niet meer gepoetst mogen worden. Hij doet zijn mond wel open maar duwt zijn tong ervoor en ‘buigt’ zijn onderlip helemaal over zijn tanden heen zodat ik er gewoon niet bij kan. Snap je em?? Grrrr.
En als ik dan die lip zachtjes weg duw…dramaaaa!
Ik doe het altijd liggend op zijn verschoon kussen en als hij dan dus boos wordt krijg ik het gewoon niet meer voor elkaar.

Met 1 hand proberen te poetsen…andere zijn hoofd vast houden en dan met mijn arm zijn armen naar beneden houden? Mij lukt het niet tot nu toe…die armpjes van hem ‘floepen’ overal tussen door zeg maar.

Groetjes Margot

Hier is tanden poetsen één tranendal. Al maanden. Eerst ging het wel als ze even eerst zelf mocht poetsen, maar nu…ze gilt al als ze de borstel ziet. Nu houden we haar echt in de houdgreep, want ze MOET tandenpoetsen, hoe erg ze dat ook vindt! Ik heb er zelf ook geen oplossing voor, wij moeten haar handjes vasthouden en haar hoofdje en dan zie je haar rood aanlopen en de tranen stromen. Zodra de borstel weg gaat is het weer goed! Hoe erg kan het zijn he, tanden poetsen…

Groetjes Rainbow, trotse mama

He lekker. Wat een leuk vooruitzicht weer voor vanavond! Ik verheug me er alweer op

Groetjes Bianca

@Rainbow: kan het niet helpen om haar met de borstel te laten spelen?
Wij hebben namelijk een oude tandenborstel in de douche liggen, en als hij onder de douche speelt doet hij dat ook met de tandenborstel.
Hij vindt het geweldig!

Maar misschien heb je het ook al geprobeerd…
Liefs, Anne

Wij poetsen Tim op het aankleedkussen. Altijd al gedaan alleen in het begin vond hij tanden poetsen helemaal niks. Met 7 maanden was zijn 1e tand door en vond hij het tanden poetsen erg leuk. Maar al snel werd het drama en moesten we hem echt in “de houtgreep” nemen. Dit heeft een aantal maanden geduurd en ineens was het weer goed en vond hij het leuk. Daarna gelukkig ook nooit meer problemen gehad.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik poets Joey’s tanden ook op het aankleedkussen, terwijl hij ligt… Sinds een paar weken is het hier ook echt een drama, hij wil het gewoon echt niet! Ik probeer er niet al te veel een strijd van te maken, ik ben bang dta het dan helemaal niks meer word! Hopelijk gata deze fase snel weer voorbij, en kan ik zijn tandjes weer beter poetsen!

Lilypie First Birthday tickers

@Anne, dat doen wij ook, maar het helpt niet. Ze moet er echt niks van hebben. Ze kijkt wel geïnteresseerd als ik mijn tanden poets, maar dat betekent helaas niet dat ze het dan ook wil…

Ik ben vanavond alleen en moet Eva’s tandjes dus ook poetsen…ik heb er ook al zin in!

hier is het vanaf de eerste keer een drama geweest. joey op het aankleedkussen, met mijn ene hand zijn ene arms vasthouden, mijn onderarm/elleboog lag dan op de andere arme en daarmee hield ik dan ook nog eens zijn hoofd naar een kant. Altijd schreeuwen. Maar sinds kort heb ik het uigevonden, tenminste zo lijkt het. Joey poets mijn tanden en dan kan ik die van hem redelijk poetsen, geen geschreeuw meer, maar een spelletje. Hij zit dan echt met een tandenborstel (achterstevoren) in mijn mond, maar vind het reuze interessant. Sindsdien gaat het goed, dus ik hoop dat dit geen fase is.

@Wieb, wordt dat geen kokhalzen bij jou dan?

Ha,ha, heb ik ook wel eens gedaan. Maar hij stopt die tandenborstel dan zover in mijn keel dat ik hem maar gauw afpak.

Nick heeft vanavond bij mij in bad gezeten dus mijn man heeft het tandenpoetsen voor zijn rekening genomen. En dat ging wonderbaarlijk goed. Hopelijk gaat het mij morgen ook goed af. Ik wil het morgenvroeg namelijk ook eens proberen.

Laten jullie je kindjes nog een slokje water nemen erna of is het poetsen en klaar?

Groetjes Bianca

Tandenpoetsen is hier gelukkig geen drama, meneer wil zelfs poetsen als een van ons de tanden aan het poetsen is. De ene keer zitten we samen op de dichtewc en soms ligt Marijn ligt op de waskussen. Als we samen de tandenpoetsen wil Marijn vaak mijn tandenpoetsen nou geen probleem toch leuk gezellig ik poets toch ook zijn tanden. Dus dit is mss een optie jij zijn/haar tanden poetsen en andersom.

nee hoor, geen probleem als Joey mijn tanden poets. Ik moet wel een beetje opletten, maar wat hij met zijn tong kan, kan ik natuurlijk ook. Het is een beetje kunst en vliegwerk, maar hier lijkt het tot nu toe het beste te werken.

Ik heb Nick vanmorgen zelf ook maar eens de tandjes gepoetst. Op het aankleedkussen. Wij hebben ook een spiegel achter de commode gemaakt dus meneer kan zichzelf zien. Tja en met zo’n ijdeltuit in huis lukt het poetsen geweldig. Hij vindt het leuk om zichzelf te zien als mama zijn tanden poetst terwijl hij met zijn teletubbies tandpasta in de handen zit. Hij luistert zelfs. Ik zei, eerst onder en ik kon poetsen. En toen zei ik boven en hup het mondje ging weer open. Hij kreeg er geen genoeg van. Ikkeben superblij!

Dat ik er niet eerder aan gedacht heb om het zo te doen dus bedankt voor jullie tips!

Groetjes Bianca

ik doe het ook gewoon 1x omdat het zo op de tube stond
en op het aankleedkussen
als hij zit kan ik helemaal niks beginnen ik moet echt over hem heen gaan hangen om hem in bedwang te houden hij krijst nu namelijk de boel bij elkaar ivm zijn net nieuwe tandjes (hoektanden hij heeft echt dracula tandjes daar! nog meer kinderen??) en hij begint ook met zn laatste paar kiesjes volgens mij.
ja ik haat tandenpoetsen doe het liever niet dan wel maar ik weet waar ik het voor doe. en daar gaat het om maar echt pff ik zie telkens op tegen zijnt anden te poetsen omdat hij telkens zo hysterisch is,
en echt rico is HEEL sterk, heti s ontzettend moeilijk hem in bedwang te houden dan, en daarbij bolt hij zijn tong ook nog is over zijn tanden of klemt zijn tanden op elkaar zodat ik er niet bij kan, of hij gaat op de tanden borstel bijten zodat ik niet zn kiezen kan poetsen, ook schud hij zijn hoofd op en neer en pakt hij met zn handen de borstel beet zodat ik niks dan.
kortom drama dus (eerder langom want het was nogal een uitleg wat ie allemaal doet haha)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker