Tanden poetsen

ruben heeft 2 tandjes…en die moeten gepoetst worden…in het begin ging dit helemaal geweldig maar de laatste paar dagen maakt hij er een potje van!
hij drukt elke keer met zijn tongetje de tandenborstel weg en houd dan zijn mond
stijf dicht…
doen andere kids dat ook? en is hier een oplossing voor?

groetjes!!

karin

Echt een oplossing heb ik niet. Bij Dani gaat het de ene keer goed en de andere keer wat minder. Maar meestal lukt het wel om 20-30 seconden te poetsen. Hij sabbelt er alleen ook nog wel eens aan en dat maakt het een stuk moeilijker.
Wat ik ook nog weleens doe is als ik zijn tanden aan het poetsen ben ook even met het borsteltje in mijn mond en dan laten zien dat ik mijn tandenpoets. Dit vindt hij erg grappig en vaak mag ik dan wel weer even bij hem poetsen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou…20 seconden red ik de laatste paar dagen niet meer…
baal er eigenlijk een beetje van omdat ik graag wil dat ie een gezond gebit krijgt…en houd!

groetjes!

karin

Hier gingen ze gewoon in de houdgreep met daarbij elke keer weer de mededeling (zo jong als ze waren) dat alle mensen altijd hun tanden goed moeten poetsen omdat je anders zieke tandjes krijgt. Tot ze op een gegeven moment eieren voor hun geld kozen en rustig bleven zitten tijdens het poetsen.

Groetekes, Sje

Tanden poetsen ging hier ook goed, maar nu ook opeens niet meer zo. Eva duwt haar hoofdje weg of graait naar de borstel. Ik zie een zelfverzonnen liedje en dan lukt het me om 20 seconden ofzo te poetsen. Meer zit er ook niet in…Op zich is het denk ik al goed als de tandjes vol zitten met fluor en als je even poetst. Kinderen houden het nu eenmaal niet lang vol!

Groetjes Rainbow, trotse mama

misschien helpt het als je ruben eerst even met de tandeborstel ze gang laat gaan.
ik had hetzelfde met mij dochtertje die moest er ook niks meer van wet een
toen heb heb ik haar zelf haar gang laten gaan dat doe ik hooguit een minuut daarna help ik haar met tanden poetsen en dan vind ze het wel goed dat ik in haar mond mag.
aftoe pak ik zelf ook een tandenborstel en ga dan me eige tanden poetsen en roep dan aaaa en poets mij eige tanden en doe dat dan afentoe spelende wijze met mij dochter en sinds kort snapt ze het en roept ze volop aaaaaaaaaaaaaaa en kan ik haar tandjes poetsen
tandjes ze blijven lastig

ok…bedankt dames!
ik probeer eerst ff om hem zelf te laten “poetsen” en dan gaat ie in de houdgreep!
vond het een beetje frustrerend worden omdak zelf een vreselijke hekel heb aan tandarts en ik begon al zo’n verrot gebitje voor me te zien en dacht…dat gaat niet gebeuren!
vanavond na de fles direkt proberen!

groetjes!

karin

Tanden poetsen blijft hier ook een drama. Af en toe gaat het eens goed, maar meestal niet. Tanden borstel wegduwen, mond stijf dicht, borstel met de tong wegduwen of hoofd opzij. Ik heb al van alles geprobeerd, samen borstel vasthouden en poetsen, wij tegelijkertijd tanden poetsen, hem laten spelen, liedjes zingen etc. Helaas werkt alleen de houtgreep, wat ik eigenlijk niet wil omdat hij er dan voor mijn gevoel een nog grotere hekel aan krijgt. Maar goed doe het wel, want wil toch zijn tanden poetsen. Enne 20 seconden bij zo’n kleintje is prima. Het gaat erom dat ze de tandpasta op hun tanden krijgen en niet dat je heel lang staat te poetsen. Hihi en dat is hier zelfs lastig, want Tim eet meteen de tandpasta van de borstel!

Groetjes,
Sandra

Lilypie

en dat doet ruben ook…tandpasta eten…
maar hoe doen jullie d houdgreep dan?
met je vingers mondje open houden?

groetjes!

karin

Fijn dat het bij jou wel goed gaat Wil.

Het is echt niet zo dat ik hem met grote dwang zijn tanden laat poetsen en het ook spelenderwijs probeer. Maar als ik hem niet vast houd dan worden zijn tanden een maand niet gepoetst. Lijkt me toch ook niet de bedoeling. Je kan dus wel zeggen dat je het zelf nooit zo zou doen, maar ze moeten toch gepoetst worden. Dus ja ik maak me er ook niet druk om als ze soms wat minder gepoetst zijn, maar soms moet het wel even.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Ik heb er geen problemen mee met Joey’s tandjes poetsen, hij vind het heel leuk. Als hij de borstel ziet aan komen zing ik er een liedje bij, en dan schaterd hij het uit! Misschien dat je er eens een spelletje van kan maken? Met liedjes of de borstel als vliegtuigje in zijn mond laten vliegen?

[img]http://lb1f.lilypie.com/cJuAp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

[img]http://lbdf.lilypie.com/rdpxp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Bedankt voor je tip mama snoekie. Maar helaas heb ik dit ook al geprobeerd. Hij was precies 7 maanden toen zijn 1e tandje doorkwam. De 1e dagen ging het goed, vond hij het erg leuk. Maar daarna helemaal niet meer en was het echt huilen. Ik heb hem echt op die leeftijd nog niet vastgehouden om te poetsen. Daar vond ik hem echt te klein voor. Echt spelenderwijs op honderd manieren geprobeerd maar niks vind hij leuk. Heb er nooit een probleem van gemaakt, had altijd zoiets van als er maar een beetje tandpasta op zijn tandjes komt. Maar nu komt hij op een leeftijd dat hij het toch echt wel moet leren. Probeer iedere poetsbeurt eerst allerlei andere dingen. Soms werkt het en dan is dat natuurlijk heel fijn. Als het niet werkt, mocht ik hem toch even vasthouden om te poetsen. Eerst was het heel hard huilen, nu niet meer huilen maar hoofdschudden en met handjes wegduwen. Haha dus wat dat betreft al vooruitgang.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

een liedje erbij zingen doe ik ook al maar hij maakt er zelf volgens mij een spelletje van…de ondeugd!
ik probeer het eerst wel spelenderwijs…ik laat hem vanavond eerst eens “zelf poetsen” en dan ga ik het afmaken zeg maar!
eens kijken hoe dat gaat…

groetjes!

karin

elke avond voor het slapen gaan poetsen wij zn tandjes… Hij gaat er ook echt voor zitten en doet zn mondje open… Daarna laat ik hem altijd zelf even zn tandjes poetsen. Als ik het niet doe wordt het krijsen! dus we hebben afgesproken eerst wij daarna mag hij pas… misschien kan je het leuker maken voor hem als hij het zel fmag doen?

hier gaat het ook lastig. Op de een of andere manier vindt ze haar ondertanden ( maar dat zijn er pas 2) prima en haar boventandjes ( dat zijn er 4) een drama. Dus hier ook soms met een beetje dwang:lees papa houdt haar handjes vast en mama poets voorzichtig de boventandjes voor zover het lukt… ik vind t wel een beetje vervelend omdat ik niet wil dat ze er bang voor wordt, maar ja zoals ik hierboven ook al lees, ik heb echt geen zin in een kind met tanden vol gaatjes! Of bruine voortandjes :-0!
groetjes

Lilypie
Lilypie

Lastig is het idd he Linette! Wij willen ook niet te veel dwang, maar ja alles proberen we en niets is goed. Nu dus idd de een vasthouden en de ander voorzichtig poetsen. Niet hardhandig, want anders gaan ze idd een fobie kweken. Laten we maar hopen dat beter gaat als ze wat ouders zijn. Gelukkig hoeven we nu ook nog geen minuten te poetsen. Het belangrijkste is dat er wat tandpasta op de tandjes komt. Maar ja de tandpasta is het probleem niet, die snoept hij het liefst van de borstel.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Oh pfff…
Ik heb Jens altijd in de houdgreep gehad, want wat was (is) dat jong sterk zeg. Tot een paar weken geleden was er nog altijd geen houden aan.

Het hoeft ook echt geen 2 minuten… het zijn nog maar 2 tandjes, zou nutteloos zijn om die 2 minuten te poetsen, als het vuil er maar even afgeborsteld is en verder gaat het om de gewenning dat er dagelijks gepoetst moet worden.

Momenteel is Jens 2,5jr en poetsen we sinds een paar weekjes electrisch en dat bevalt goed, maar electrisch poetsen is voor zo’n ukkie nog niet wat hoor.

Vreselijk aankloten, dat is 't wel. Elke avond die strijd weer … zucht… en dat krijg ik straks weer… haha.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker