Tanden poetsen

hoi allemaal,

Lieke liet goed haar tandjes poetsen tot een week geleden.
Ze zuigt de tandpasta eraf en dan moet ze er niks meer van hebben.
Ze zuigt zo hard dat ik de tandjes niet zo goed kan poetsen, en ze wil zelf de tandenborstel vast houden. Als ik die geef gaat ze er gewoon mee zitten spelen.

Nu heeft ze afgelopen zaterdag haar 3de tandje gekregen, zou er dat mee te maken hebben? En er is er nog 1 op komst.

Doen jullie kindjes dit ook zo en zo ja wat doen jullie eraan?
Of hoe moet ik ermee omgaan??

Groetjes Gytha

ik heb het zelf zo niet meegemaakt met mijn zoon maar als ik bij hem de tandjes doe poestsen nam ik hem mee en dan doen we het samen en nu doet hij het alleen en mag ik het nog geen eens doen.
maar als ze op de tandenborstel bijt kan geen kwaad deed romano ook en zeker als er een tand doorkwam. maar maak er een soort spel van of doe het samen miss werkt dat wel?
laat maar weten heel veel s6

eerst moetje zelf de tandjes poetsen en dan zelf laten doen van belang is dat een kind van 2 het nog niet goed zelf kan met als gevolg slechte tanden

Het zal best nog wel gevoelig zijn hoor als die tandjes doorkomen of net doorgekomen zijn. Dus ze zal het inderdaad niet lekker vinden met die borstel erop.

Ik zou het gewoon blijven proberen op een gegeven moment laat ze het gewoon wel toe hoor. Zo krijgt ze toch te fluoride binnen als ze dat ervan afzuigt.

Doei
Bianca