Hebben jullie ook zo’n moeite met tanden poetsen bij jullie kleintjes? Onze zoon van 10 maanden moet er echt niets van hebben, duwt de tandenborstel steeds weg met zijn handjes en doet lastig! Ik zing een liedje, we laten het hem zelf doen, we zetten hem voor de spiegel, hij mag de tube met Nijntje erop vasthouden…niets helpt. Tandjes worden dus niet echt goed gepoetst elke dag. Iemand advies?
Tanden poetsen......wat een gedoe!
Ja: in de houdgreep! hier probeer ik het altijd eerst gewoon natuurlijk, maar als ze echt niet meewerken dan houd ik ze op schoot, beentjes tussen mijn benen en handjes vast en dan poets ik. Hetmoet gewoon gebeuren want op gaatjes zit je al helemaal niet te wacthen
hier gaat het redelijk. Ik zet hem op de commode en dan poets ik zijn 4 halve tandjes Hij wil wel op de borstel bijten, maar eventjes lukt toch wel. Gelukkig maar want was er ook bang voor.
22-12-2009 colin geboren
Ik heb er ook pas een topic over geopend want bij Senne is het ook een drama.
Ik doe nu tandpasta op mijn vinger en gek genoeg mag ik dan wel in d’r mond. Dus wrijf ik erover met mijn vingers. Daarna geef ik haar de tandenborstel en wil ze er nog even op kauwen… komt het ook nog op de meeste plaatsen.
Groetjes van Sascha en Senne
Hier gaat het vrij gemakkelijk, gewoon in de badkamer zittend op de (gesloten haha) toiletpot. Maar het scheelt denk ik omdat Joaquin de tandpasta super lekker vind dus hij doet zijn mondje automatisch open, dan probeerd hij de tandpasta er af te sabbelen en ik poets snel over de tandjes boven en beneden! Heb je al eens andere tandpasta geprobeerd? Ik gebruik de kindertandpasta van aquafresh of als je die ook gebruikt een ander merk proberen wat je ukje lekker vind… ?! Succes, groetjes x
Bij Tim kwam de 1e tand door toen hij 7 maanden was. Vanaf die tijd dus begonnen met poetsen. Hij vond het heel erg leuk, maar na een maand ofzo vond hij het ineens verschrikkelijk. Niks werkte en ik wilde toch echt dat zijn tandjes gepoetst werden, want ik zit niet op gaatjes te wachten. Iedere dag dus normaal geprobeerd, maar het eindigde altijd in de houtgreep. Na een paar maanden ging het ineens weer goed en hebben we nooit meer problemen gehad.
Groetjes,
Sandra
Hier geen problemen.
Van een vingertandenborstel heb ik nog nooit gehoord, maar ik denk dat dit een uitkomst is voor vele mama’s (en kindjes)!!
Uitproberen zou ik zeggen!