Tanden poetsen bij 5 maanden

Hoi hoi allemaal,
Ik nieuw op deze forum en moet zeggen dat ik al veel gelezen heb maar nog niet alles dan ben je wel ff bezig hahaha. zal me eigen eerst even voorstellen voor ik met me vraag kom. Ik ben michelle en ben 40 jaar, Ik woon in rotterdam, Ik heb een dochter van 18 jaar en een zoontje van nu 5 maanden en 1 week. Nu hier komt mijn vraag mijn zoontje heeft sinds vorige week 2 tandejes en nu lees ik overal dat je gelijk moet gaan poetsen. kan me dat van 18 jaar geleden niet meer herinneren hahahhaha. Maar wat voor tandpasta en borstel moet je dan gebruiken?

Groetjes Michelle

welkom op de site!

kijk maar eens in de drogist daar zijn tandenborstels vanaf 0 jaar.
Ik gebruikt altijd de teletubbie tandpasta, daar staan ook leefdtijden op en deze hoef je niet na te spoelen.
Hier in de supermarkt hebben ze die ook.
En idd. als de eerste tandjes doorkomen meteen beginnen met poetsen!

groetjes gytha

Welkom!

Wij hebben bij een drogist een klein tandenborsteltje gekocht met een handige uitsparing voor je vinger erin, speciaal voor kleine kindjes. En een peutertandpasta (staat wel op de verpakking voor welke leeftijden). Naspoelen is daarmee ook niet nodig. We zijn gelijk begonnen met poetsen toen het eerste tandje doorkwam en meneer vindt de smaak van de tandpasta zo lekker dat 'ie er heel enthousiast van wordt en het liefst de tandenborstel aflebbert…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Welkom op Ikke ben…

Hier ligt al sinds 3 maanden een tandenborstel met tandpasta te wachten van het kruitvat oom voor 0 jaar. Alleen willen de tanden niet vlotten…

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

Bedankt dames voor de snelle reactie. We zullen is gaan neuzen bij de drogist en dan zullen we vast wel met iets thuiskomen.
Ik had de tandjes ook niet zo snel verwacht hahaha was er dus niet op voorbereid, hij heeft er niet noemenswaardig (pffff wat een woord:- ) last van gehad, hoop dat dat met de volgende tanden ook zo is

Groetjes Michelle
Ps waar halen jullie die groeimeters vandaan?

Mazzelaar, zie mijn topic tranen om tanden… Morgan is er volop mee bezig en ze heeft er heel erg last van.

Enne www.lilypie.com

Groetjes,

Michèle

Hoi,

ik zag inderdaad je andere topic michèle, en inderdaad heb ik dan geluk, maar misschien heb jij geluk bij de volgende tandjes en zit ik met mijn handen in mijn haar. Maar er is niets zo erg als je kleine met pijn te zien. Hoop dat ze er heel snel zijn en met je eigen vingers maseren wil ook wel eens helpen, maar ook dat zul je al wel doen .

Groetjes

Welkom op de site Michelle.

Wij hebben net als de andere onze tandenborstel bij de drogist gehaald. Staat bij de tandenborstels aangegeven welke voor baby’s zijn.

Haha Mriek hier nog zo’n kleine die dol is op tandpasta. En idd het liefst alles van zijn tandenborstel af likt.

Groetjes,
Sandra

quote:
Haha Mriek hier nog zo'n kleine die dol is op tandpasta. En idd het liefst alles van zijn tandenborstel af likt.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/geuOp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Zullen we onze kereltjes ook maar tot ikkeben-tweeling bombarderen?

Groetjes!

quote:
Hoi hoi,

Bedankt dames voor de snelle reactie. We zullen is gaan neuzen bij de drogist en dan zullen we vast wel met iets thuiskomen.
Ik had de tandjes ook niet zo snel verwacht hahaha was er dus niet op voorbereid, hij heeft er niet noemenswaardig (pffff wat een woord:- ) last van gehad, hoop dat dat met de volgende tanden ook zo is

Groetjes Michelle
Ps waar halen jullie die groeimeters vandaan?

Tandenpoetsen hoeft niet leuk te zijn.
Het moet een goede tandenborstel zijn, en goede tandpasta.
Slechte tandenborstels worden niet verkocht, dus da’s makkelijk
en er zijn veel leuke te koop.
Wat tandpasta betreft zou ik wel goed kijken wat er te koop is.
Wij gebruiken Elmex peutertandpasta (0-5 jaar).
Dus geen gekke kleurtjes, smaakjes enzo.

Elmex heeft geen lekker smaakje, maar gewoon tandpastasmaak.
Wat er voor zorgt dat ze het juist niet snel willen opeten.
Want wat voor nut heeft tandpasta als het direct het keelgat in verdwijnt???

Ook hier lilypie voor de banner

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 18 Mar 2009 20:43:25

Haha goed idee Mriek

Groetjes
Sandra

Marcel,

Blijkbaar is Tim dan toch dol op tandpasta smaak, want wij gebruiken ook altijd Elmex. Deze is idd van 0 tot 5 jaar, zat bij de tandenborstel die we kochten.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/geuOp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Sandra1980 op 18 Mar 2009 20:49:09

Hier de tandpasta van een huismerk, zónder smaakje. Dus jouw theorie gaat hier ook niet op Marsel. De ikkeben-tweeling Tim en Erik houden gewoon erg van gewone tandpasta, dat is alles…

Groetjes!

Hmm, Tsja, Goh.

Poeh, nou, tjeetje.

Wat moet ik daar nou van zeggen?

M.

Ach, soms is het beter om niets te zeggen…

Groetjes!

Hier een stoffige tandenborstel… Inmiddels is Minke al ruim 9,5 maanden maar nog steeds geen tand(en) Nou ja dat scheelt nu nog even poetsen zal ik maar zeggen…!

Gewijzigd door - Linette1 op 20 Mar 2009 14:15:56

ik kreeg als tip bij NET doorkomende tandjes een steriele gaasje te gebruiken met wat peuter tandpasta.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

De tandpasta dan op het steriele gaasje? of eerst de tandpasta op de tandjes endan steriel gaasje? damm wil niet echt doordringen vandaag geloof ik pffffff.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker