Tanden knarsen

Hallo,

Senna knarst overdag regelmatig met haar tanden en nou lijkt t wel of er 2 kleine stukjes van de tanden zijn afgebrokkeld. Ook bijt ze op van alles en nog wat.

Heeft er iemand ervaring met tandenknarsen of kleine stukjes van melkgebit af?
Moet ik al langs de tandarts of kan ik het gewoon laten… zie een meisje van dik 7 maanden nog niet echt in tandartsstoel liggen.

Groet Vanessa mama van Senna.

Ik denk dat ik voor de zekerheid de tandarts even zou bellen. Zij kunnen je vast al door de telefoon vertellen wat wijsheid is (wel grappig een baby in de tandarts stoel!)

Anouk heeft nog geen tandjes, maar het lijkt wel of ze soms knarst. Volgens mij doet ze dit met haar tandvlees (weet niet of dat kan maar klinkt als knarsen). Wellicht is dit een voorbode van het doorkomen van de tandjes. Ze bijt wel overal op dus wat betreft.

Veel succes. Grt, Sabine

Ps: heb je je nieuwe fiets al gekregen?

Ja, afgelopen vrijdag fiets gekregen en ze vindt het helemaal super!!
Zit te gillen en te kirren op de fiets.
Leuk om te zien die wapperende haartjes zo beneden je.

Ik had ook al bedacht om tandarts ff te polsen, maar ik dacht wacht ff jullie reacties af, misschien iemand met ervaring.

nou ja toeval?? ik hoor het die van mij vandaag ook doen hihihi
ik zei niet doen je hebt ze net nieuw!!! hihihi volgens mij is het gewoon een tijdelijk iets hoor , in het begin zat ze steeds met haar tong er over te voelen en nu heeft ze boven ook stompies en dan kan je dus een beetje knarsen , ik denk zelf dat het wel weer over gaat , maar goed je kan even polsen over hoe en wat met die stukjes eraf ,weet je het zeker?? het lijkt me zo stug dat het kan afbreken

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

hallo

ik heb hetzelfde probleem, sem begon ook met tanden knarsen toe hij een maand of zes was hij had toen al 4 tandjes, eerst niet zo erg maar later deed hij het continu heb vaak tegen hem gezegd dat ie dat niet mocht doen maar hij keek me vervolgens aan en deed het zo weer opnieuw.
sem heeft ook een stukje af van zijn voortand(boven in).
ben ermee naar het cb geweest en daar hebben ze gezegd dat ik wanneer ik zelf naar de tandarts moest even moest gaan vragen wat er aan te doen was.
moet zelf 17 juli naar de tandarts dus ben benieuwd wat hij ervan zegd.

groetjes sylvia

Laat t ff weten dan ben ik ook weer geholpen… thx alvast.

Hoi Sylvia,

Hoe was het bij de tandarts?
Nog gevraagd van het tanden knarsen?
Senna heeft inmiddels 4 kleine stukjes eraf, maar het knarsen
is eigenlijk een beetje gestopt nu sinds een dag 10.
Ben erg benieuwd.

Groet Vanessa.

hoi vanessa

ben een beetje laat mer reageren maar onze computer was stuk.
vorige week dinsdag ben ik bij de tandarts geweest, hij zei dat het niet door het tanden knarsen kwam, hij vroeg of ik misschien medicijnen heb gebruikt tijdens mijn zwangerschap dat was volgens hem de oorzaak.
ik heb idd antibiotica gehad voor mijn blaas ontsteking die ik in de laatste week van mijn zwanger schap heb gehad, daardoor ben ik ook 4 weken te vroeg bevallen, dat zeiden de artsen in het ziekenhuis.
ik moest me er geen zorgen over maken, waneer het melktandje eruit gaat zal er gewoon een mooi wit en egaal tandje uit komen.

ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd

succes groetjes sylvia en sem

Das wel raar, want ik heb helemaal geen medicatie gebruikt tijdens mijn zwangerschap. En ik heb 2 weken overtijd gelopen, maar goed…
ik zal mijn tandarts nog eens bellen en vragen wat hij ervan zegt.
Leuk misschien krijgen we dan nog verschillende verhalen.

Groet Vanessa.

Hoi meiden,

Oude topic, maar op dit moment van toepassing bij ons. Dani krijgt volgens mij een boventandje (zou verklaren waarom hij 2 weken geleden de hele week lichte koorts heeft gehad). Nu lukt het me niet goed om in zijn mondje te kijken, maar vandaag was ik met hem aan het spelen en toen hoorde ik hem tandenknarsen. Echt het geluid van 2 tandjes die over elkaar heen gaanb. Moet dus wel een beginnend boventandje zitten. Maar mijn vraag…tandenknarsen lijkt me niet echt goed, maar wat kan je er aan doen??? Ik denk niets

Hebben jullie hier ervaring mee met jullie kleintjes?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik denk niet dat je het kan voorkomen, want daar snappen ze op deze leeftijd niks van. Tim heeft het een aantal maanden geleden ook gedaan. Denk dat ze dan ontdekken dat er iets in hun mond zit ofzo. Weet het ook niet, maar bij hem was het met 2 weken over. Hij deed het ook niet heel erg veel, gewoon af en toe.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Morgan doet het ook soms, een rot geluid Maar ja niks aan te doen ze snapt zelf niet wat ze doet laat staan dat verbieden ook geen zin heeft.

Groetjes,

Michèle

Hoorde het dylano vandaag ook weer doen na een hele lange tijd niet te hebben gedaan, lijkt wel of hij het alleen doet als er tanden zitten te wringen
Verder kun je er niets aan doen, madelon doet het nog steeds in der slaap brrr

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ja het is echt zo’n rot geluid…brrr
De tandjes zijn nog niet echt door…zie alleen 2 witte dingetjes. Dus inderdaad doet hij het misschien alleen tot ze echt door zijn. Hopelijk zijn ze snel helemaal door.

Volgens mij kan je er niets aan doen, het zijn gelukkig maar de melktanden, dus de ‘mooie, nieuwe tanden’ komen nog!
Enne… ik knars nog steeds met mijn tanden in mijn slaap…
Liefs, Anne

Lilypie

Ik vrees het ergste will, morgan deed het ook weer vanmorgen.

Groetjes,

Michèle

ha ha ha ik zou zeggen probeer het. Als het luukt leer het Morgan dan ook

Groetjes,

Michèle

Wil, wat een verschrikkelijk geluid he…oh ik vind het ook zo erg!! Maar we kunnen er niets tegen doen. Ik geef Dani dan bijvoorbeeld een bijtring, in de hoop dat hij daar even op gaat bijten…

Misschien als straks de tandjes helemaal door zijn. Zijn de boventandjes van Bo al helemaal door? Bij Dani zie je op dit moment alleen nog 2 witte streepjes.