Nou ik moet zeggen mijn angst komt door onze eerste tandarst. Mijn ma wilde niet dat ik naar de schooltandarts ging vanwege haar angst en de beulen die het zijn. Dus een gewone tandarts en ik was 4 en had een gaatje en zonder wat te zeggen gaat ie boren. Nou ja drama dus. Niks aan de hand ook met die beugel niet al moest ik wel huilen dat mijn kiezen getrokken werden, niet omdat het pijn deed, het was goed verdoofd. Maar omdat ik zo trots was om mijn kiezen en ze werden en meteen uitgehaald. Maar toen ik 19 was had ik dus weer een gaatje en ik hoor de boor en al het oude zeer zeg maar kwam terug. Daarna nog 1 keer gegaan toen ik 24 was en daarna nooit meer.
En nee ik heb geen gat in mijn mond. Waar de kiezen zaten zitten nu mijn tanden zeg maar. Ik heb dus 4 kiezen minder dan normaal omdat die kiezen ruimte moesten maken voor de rest van mijn tanden. Ik heb overigens ook geen verstandskiezen dat is al gezien op foto’s. En mervin heeft hetzelfde probleem met zijn tanden alleen bij hem werkte tot 2 keer toe de verdoving niet met trekken dus hij gaat al helemaal nooit meer naar een tandarts.
Maar ik heb van mijn 8ste tot mijn 14e een beugel gehad.
Groetjes,
Michèle