Tandarts

Consumptie van zuivelproducten, met name kaas, kan een bijdrage leveren aan een goede mondgezondheid. Dit komt omdat zuivelproducten, vooral kaas, de speekselproductie stimuleren. Hierdoor worden zuren geneutraliseerd en de afbraak van tandweefsel verminderd. Uit een Finse studie blijkt bovendien dat bij meisjes tussen de 10 en 12 jaar een dagelijkse inneming van kaas de botmassagroei meer stimuleert dan een dagelijks calciumsupplement.

Gewijzigd door - mini-boy op 19 Oct 2009 20:36:30

oke…dus krijgt hij voortaan lekker zijn plakje kaas…hmmmmmmmm
Alleen zo vervelend dat ik er altijd zelf zo vanuit mijn mond stink ik vind het ook zo lekker!

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

hahaha danielle dan heb je daar weer tandpasta voor … niet eerder dan half uur na je eten poetsen… en kauwgom kan je ook lekker nemen

Hoe zit het dan met uit een rietje drinken??
Seth drinkt namelijk uit een rietje, maar kan echt geen hele beker in 1 keer drinken… Hij drinkt een paar slokjes, en later weer een paar.

En hoe zit het met thee? Is dat ook een aanslag op de tanden?
Liefs, Anne

Thee geeft volgens mij vlekken op de tanden. Het is gewoon alleen al goed als je de limonde siroop / thee etc maar minimaal aanmengt. Dus meer water dan de rest van de smaakjes … (hier druppel siroop de rest water). Zolang ze geen zoetigheid gewend zijn vinden ze dit echt wel goed. Totdat ze bij opa en oma komen en hij daar wel lekker zoet is

Rietjes drinken is goed voor mond motoriek maar ook aanval op de tanden. Vooral als ze gaan bijten op het rietjes is slecht voor gaatjes etc. Dus aller beste is om hem/haar uit een beker te laten drinken vanaf 9 maanden. Maar dat is hier echt drama hoor… tong naar binnen / alles er onder / …

nou die kauwgom is voor mij nieuw hoor! dus tips zijn altijd welkom!

ik heb elmex en ik heb zendium… en moet zeggen hij vind elmex lekkerder… hij gaat er al helmaal voor zitten mond open,… en poetsen maar… Alleen bij mij is hij het snel zat. en bij vaders kan het niet lang genoeg duuren, dus denk dat ik toch iets fouts doe hahahahahaha…

Oeps, wij hebben ook Teletubbie tandpasta, maar ik dacht: die is van Prodent, dus dat zal wel gewoon ok zijn? Nou ja, hij is toch bijna op, dus dan wordt het Elmex. Zei onze tandarts vroeger al, dat dat de beste tandpasta is. Eva krijgt water met een scheutje (ongeveer 10cc) diksap zonder suiker. Dat is best zoet, maar zij drinkt alles in 1x op en ze drinkt vaak maar 1x per dag. Dat is dan 130cc ofzo. Het is helaas niet zo’n drinker en Roosvicee wil ze al helemaal niet. Alleen diksap. Ik heb dat biologische van de AH en dat vindt ze lekker, net als eerst de Covelt sapjes die nu uit de handel zijn…

Ik vroeg laatst poetstips aan mijn tandarts toen ik er zelf was. Zegt hij: ‘Ja, ik ben geen pedagoog, ik heb geen trucs!’ Ik: ‘Maar u bent wél tandarts!’ Wist die kerel helemaal niks te noemen waardoor het poetsen minder dramatisch wordt! Wat heb ik daar nou aan! Ik ga er maar 1x per jaar heen en dat vind ik wel genoeg, want ik heb ook een goed gebit.

Groetjes Rainbow, trotse mama