Tandarts

hallo,
ik ben petra de moeder van lulu (3 jaar).
ik ben gister met haar naar de tandarts geweest.
en nu blijkt dat ze 3 gaatjes heeft!
en de amaliakliniek ( tandarts)
raadt mij aan om haar onder een lichte narcose te laten behandelen.
heeft hier iemand ervaring mee want ik ben er een beetje huiverig voor!

groetjes petra

nee sorry maar is zo gepiept het is beter dat ze het doen hoor. Mijn dochter is 3 en een half en haar 4 voortanden zijn echt slecht en de tandrats wil er niks aan doen. Denk dat het reuze mee valt

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Ik denk dat die 3 gaatjes behandelen onder lichte narcose minder traumatisch voor haar is dan wanneer je alles laat doen terwijl ze het bewust meemaakt.

Ik heb geen ervaring met tandarts+narcose, maar wel met lichte narcose. Onze oudste heeft in november buisjes in de oren gekregen en moest daarvoor kort onder narcose.

Is ons alles meegevallen! Ze was zo vertrokken en na de ingreep was ze ook zo weer bij bewustzijn. Ze heeft nergens last van gehad (ze mocht bij het wakker worden alleen niet te snel rechtop gaan zitten i.v.m. evt. opkomende misselijkheid).

Dus met de narcose-ervaring die ik met mijn oudste heb (ze is nu 5), zou ik zeggen: doen!

Groetekes, Sje

komt goed, het is een licht roesje. Een kind van 3 behandelen is erg moeilijk, je kunt alles uitleggen, maar ze kunnen niet alles bevatten, en drie gaatjes vullen kan er g overweldigend zijn. Als ze niet stil ligt kunnen er vervelende dingen gebeuren, het moet lokaal verdoofd worden, als ze dan niet stil ligt kunnen er nare complicaties optreden, geeft veel stress bij haar, kortom, om angst vor de tandarts te vermijden, is dit de beste en veiligste oplossing.
Komt helemaal goed, super dat je tandarts dit aanraad en aanbied.
Ik zou ook om advies vragen om gaatjes in de toekomst te voorkomen, maar mogelijk heb je dat al gehad. succes meid

x Floss